De gegevens van de volgende speelplaats zijn bekend:
OMMEN - Evenemententerrein aan De Voormars
do 13 apr - 19.00
vr 14 apr - 17.00*
za 15 apr - 15.00
zo 16 apr (1e Paasdag) - 14.00
ma 17 apr - 14.00
(* = familiedag - alle plaatsen € 10,-)
En dit Evenemententerrein ligt pal aan het centrum van de leuke historische stad aan de Vecht.
De Overijsselse Vecht dan, om misverstanden te voorkomen....
Waar het op Paasmaandag wel eens heel druk kon worden:
Eieren met stip op Ommer Voormars
Wanneer: Paasmaandag, 12 uur
Gespannen gezichtjes, speurende ogen, stijgende spanning. Dan klinkt het startsein. De grote kinderen stormen het grasveld op en rennen naar de eieren die ze al zagen liggen.
De kleinere kinderen aan de hand van papa of mama rapen de door de grote kinderen kapotgetrapte of weggegooide eieren op. Blij dat zij ook een ei gevonden hebben.
Het eieren zoeken aan de Voormars in Ommen is iedere Paasmaandag weer een spannend gebeuren.
Sinds 1984 organiseert de Handels Vereniging Ommen (HVO) het eieren zoeken.
Bij de familie Martens, die ieder jaar ruim drieduizend eieren kookt voor het traditionele eiertikken en eieren zoeken, worden duizend eieren besteld.
Een paar honderd van deze eieren hebben een verfstip. Ieder jaar in een andere kleur en waterbestendig.
Op Paasmaandag worden in alle vroegte de eieren door de HVO verstopt op het weiland aan de Voormars.
Het zoeken begint om twaalf uur, in aansluiting op het eiertikken. Wellicht dit jaar in samenwerking met het circus?
Maakte dat zelf ooit mee bij Belly Wien op het Malieveld in Den Haag. In en rond de circustent, na afloop van de voorstelling.
Het was een groot succes!
Even terug naar de poster en andere reclame-uitingen. De clown zal nooit verdwijnen? Of denkt men over mensen anders dan over dieren?
Tenslotte is dit de promofoto die recent in Ommen verscheen:
Natuurlijk treedt ze nog op, onze Scarlett Renz, alleen denk ik niet met de Paasdagen in Ommen!
Of haar hondjes mee zijn gegaan naar Berlijn weet ik niet, maar denk ik wel....
Voor wie het niet meer kan volgen: Scarlett volgde niet lang geleden haar hart richting Circus Danny Busch dat van 17 maart t/m 14 mei opgesteld staat in Berlijn-Hohenschönhausen.
En haar een beetje kennende zal datzelfde hart die lieve hondjes echt niet kunnen missen.....