Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 9:13 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za apr 15, 2017 2:20 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Hopen en duimen dat ze er dit keer naast zitten, maar de grootste Duitse krant Bild meldde gisteren:

Bald nur noch Akrobatik-Nummern …

Circus Roncalli schafft die letzten Tiere ab


....en dat in aardig grotere letters dan hier mogelijk is.
Slecht nieuws dus voor veel echte circusliefhebbers.
Ik ken mensen in de circuswereld die om die reden al eerder Roncalli geen echt circus meer vonden.
Daar kun je ernstig over van mening verschillen. Want wat Roncalli ook laat zien: het is zo goed als altijd van hoge klasse.
Van licht tot geluid tot niveau van de acts. Om over het totaalbeeld nog maar te zwijgen: een plaatje!
En gelukkig waren er dus tot op heden altijd nog wel dieren van de partij. Want de paarden van Carl Trunk mogen er wezen!
Eerder kreeg directeur Paul al wel de nodige kritiek te verwerken toen hij op een bepaald moment stopte met 'wilde dieren'.
In een tijd dat zelfs Peta of soortgelijke organisaties nog maar amper bestonden.
Het is niet te hopen dat hij nu (opnieuw) een dergelijke knieval gaat maken.
Dat je met name in Duitsland moe wordt van die wereldvreemde figuren aan de overkant van de straat is echter ook voorstelbaar.
Want ondanks het geringe aantal dieren bij dit circus moeten ook zij het nog steeds regelmatig ontgelden.
Je kunt je het gejuich dat op zal stijgen wanneer dit bericht op waarheid blijkt te berusten dan ook al wel voorstellen!

De enorme kop in Bild wordt verder op internet niet met argumenten of bronnen onderbouwd, het is alleen te lezen voor abonnees.
Dus nu maar hopen dat het uit een (te) dikke duim is gekomen.......

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za apr 15, 2017 4:33 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Geen dikke duim werk, www.chapiteau.de meldde het ook al.

http://www.news.chapiteau.de/viewtopic.php?t=7122

Volgens Bernhard Paul zaten de paarden er alleen nog in omdat zijn dochters dat nog graag wilde.
Of hij alleen gezwicht is voor activisten vraag ik me af. Hij deed ooit de 'wilde' dieren in de ban omdat hij het niet in z'n concept vond passen, en misschien is dat nu ook zo. Hij zei tenslotte ook altijd dat het zíjn droomcircus is, en als het publiek het ook mooi vindt: "wunderbar!" (Volgens mij uit een interview uit een oude piste)

Misschien vind hij dat ze niet modern genoeg zijn in de show, dat ze het tempo eruithalen. Ik denk dat het een geheel vrijwillige beslissing is, maar zekerweten doe ik het niet.

In 2018 zal Roncalli dan ook Circustheater Roncalli gaan heten, zo eerlijk zijn ze dan ook wel weer.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 17, 2017 2:20 pm 
Offline

Lid geworden op: di nov 01, 2016 5:51 pm
Berichten: 348
Nik Boris schreef:
Ik denk dat het een geheel vrijwillige beslissing is, maar zekerweten doe ik het niet.


Ja, en de Duitse taal (die zo prachtig is) heeft daar een geweldige reactie op:
Dachte sind keine Lichter, und Arschlöcher keine Gesichter!

Trek het je verder niet persoonlijk aan, Nik, het is geen persoonlijke aanval -maar het schoot mij zo te binnen :)

Ook mijn Circus-met-Dieren hart huilt telkens weer opnieuw bij zo een beslissing.
Persoonlijk zou ik deze afweging gewoonweg niet maken.
Maar dat is allemaal makkelijk -en dus snel- gezegd, want ik heb helemaal geen Circus - en dus ook niet de lusten en lasten daarvan.
Bij mij is slechts sprake van een persoonlijk belang, en dat is dat van de liefhebber van het Klassieke Circus. En dus het Circus met Dieren. Punt.

Zou ik wel eigenaar zijn, en zou mijn naam pak 'm beet Bernhard Paul zijn (een man die ik in meerdere opzichten hoog heb zitten), dan zou ik bij zo een ingrijpend besluit verdomd goed, en zulks bij herhaling, met de buitenwacht communiceren dat dit niets, maar dan ook helemaal niets met die vermaledijde drammende ''dierenactivisten'' van doen heeft.
Die walgelijke lieden met hun flagrante leugens moet nu eenmaal, wat mij betreft, waar en wanneer mogelijk de wind uit de zeilen genomen worden, Roncalli (een eerste klas zaak) zou daar toch nog wel even goed aan doen dat alles niet na te laten.
Maar zelfs dat gaat mij en ons niet veel aan, eenvoudigweg omdat het Circus niet ''van mij of ons is''. De firma en haar eigenaren dragen een enorme verantwoording om zo'n operatie structureel, jaar in jaar uit, op succesvolle wijze (lees: winstgevend) te exploiteren.
Het is, in mijn optiek, een hele stap die men hier nu zet. Een move waar toch ook wel de nodige ballen voor nodig zijn, ik geef het je te doen. Hoe zij daar verder invulling aan geven is een zaak van de eigenaren. kennelijk ziet men kansen - en kansen moet men nu eenmaal grijpen.
We kunnen hier speculeren tot we een ons wegen, we kennen de achterliggende gedachte en argumenten niet, hebben er eenvoudigweg te weinig kennis van en de Directie is ons geen nadere verklaring schuldig.
Zakelijk bezien heeft, zoekt en bevecht ieder zijn of haar niche. Voor ons geldt: afwachten is het devies.

Elders, bij Duitse collegabedrijven, zie je tot mijn grote vreugde steeds vaker beelden die duidelijk aangeven dat van lange rijen bij de Kassa / Einlass en goedgevulde tribunes (een kennelijk goedlopende verkoop) sprake is. Een grote meerderheid der bevolking (en daarmee het publiek) wil nu eenmaal Dieren in de Show zien (waaronder de zogenaamd ''Wilde Dieren'').

Als Roncalli er nu maar niet op rekent dat die schreeuwende activistische mensjes zich straks in drommen voor de Kassa gaan opstellen.
Het enige wat men in dit soort gevallen in die walgelijke kringen doet is misbruik maken van zo'n nieuwsfeit, door het in de eigen manipulatieve berichtgeving op grootse wijze te presenteren als zijnde ''hun grote gelijk''.
Te vrezen valt dat Roncalli er (qua bezoekersaantallen) al met al netto niet wijzer van zal worden, want de manipulatieve drammers zullen geen cent besteden om dit geweldig mooie Circus overeind te houden - ook niet na het schrappen van de Dieren.

Terug naar het persbericht waar nu even alles om te doen binnen dit topic: we moeten het er maar mee doen, het is een beslissing van de eigenaar /de familie waar deze afweging na wikken en wegen is gemaakt.

En ofschoon ik over het algemeen toch wel wat harder loop (eerlijk is eerlijk) voor een Circus met Dieren, wens ik Roncalli veel wijsheid en zakelijk succes toe.

_________________
Zand, Zaagsel, Mensen, Dieren en Sensaties: wat een heerlijkheid.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.