Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 5:23 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di feb 13, 2018 10:55 am 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Circus Bernardo is opgericht door Armando Renz. Een circusman opgegroeid in de wereld van zand en zaagsel.

Zijn vader werkte met grote Indische olifanten. In de grote stal waar de 3 dikhuiden verbleven was Armando al vanaf kleins af aan te vinden. Iedere dag hielp hij zijn vader mee met het voeren, trainen en verzorgen van zijn vrienden. Toen vader ouder werd en niet alles meer aankon besloot Armando het stokje over te nemen. Hij schitterde op diverse circusfestivals en grote circussen in heel Europa.
In 2015 was het tijd voor de olifanten om met pensioen te gaan. Sinds die tijd verblijven zij in een Dierentuin. Ze zijn daar erg gelukkig. Armando zelf is nog lang niet toe aan de VUT. Hij heeft in vele circussen gewerkt en heeft dingen gezien die hij zelf totaal anders zou doen, en dingen die hij precies zo zou doen. Met deze kennis is hij "Circus Bernardo" gestart en reist hij door de hele Europese Unie.
In 2018 is het de beurt om een tournee door Nederland te maken. Het circus verheugt zich op de komst naar de dorpen en steden! U ook?

www.circus-bernardo.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo feb 14, 2018 9:52 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Wanneer komt er weer een echt circus naar Nederland? Ben bang dat Roncalli en Louis Knie de laatste waren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo feb 14, 2018 10:04 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 11, 2009 12:07 pm
Berichten: 273
Maro schreef:
Wanneer komt er weer een echt circus naar Nederland? Ben bang dat Roncalli en Louis Knie de laatste waren


Roncalli :?: echter Circus :?: :?: :shock:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo feb 14, 2018 11:53 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
georg schreef:
Maro schreef:
Wanneer komt er weer een echt circus naar Nederland? Ben bang dat Roncalli en Louis Knie de laatste waren


Roncalli :?: echter Circus :shock:

=o=

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do feb 15, 2018 12:30 am 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Ja. Dat is wel jammer zoals dat daar wat betreft programma geen totaal circus meer is. 15 jaar geleden decroofdieren van René Strickler er uit en nu ook de paarden foetsie. De enige dieren die het circus nog heeft zijn de honden die bij de woonwagens liggen. :wink:. De laatste keer dat ik er was, ca 3 jaar geleden bestond het programma uit anderhalf uur circus en een uur lang flauwe en trage clownerie. Het blijft kwalitatief best om aan te zien hoor, maar het is niet meer wat het was. De uitstraling gelukkig nog wel.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do feb 15, 2018 6:58 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Circus Roncalli heeft inderdaad afscheid genomen van zijn dieren en heet nu variété circus Roncalli het heeft uiteraard de prijzen ook meteen maar aangepast om het zacht uit te drukken het is niet meer te betalen voor een modale circus liefhebber meteen maar rang B drastisch kleiner gemaakt mijn favoriete zitplaats.
In de praktijk betekend het voor mij geen Roncalli meer ik ga wel naar een ander betaalbaar circus.

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do feb 15, 2018 10:00 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Nou Joop, dat wordt dan Bernardo


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do feb 15, 2018 10:16 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 11, 2009 12:07 pm
Berichten: 273
Maro schreef:
Nou Joop, dat wordt dan Bernardo


und da sieht man dann 100% echten handgemachten circus :!: :!: und kein "Theater" mit veganer bratwurst in der pause, wie es bernhard paul selbst ernannter retter des circus, 2018 seinem publikum vorsetzt :roll:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jun 18, 2018 12:41 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
georg schreef:
Maro schreef:
Nou Joop, dat wordt dan Bernardo


und da sieht man dann 100% echten handgemachten circus :!: :!: und kein "Theater" mit veganer bratwurst in der pause, wie es bernhard paul selbst ernannter retter des circus, 2018 seinem publikum vorsetzt :roll:


Hahhaha, dit amateurcircus een echt circus noemen en Roncalli niet. Man, laat je hersens een lichten want die hebben echt dringend frisse lucht nodig. :lol:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jun 18, 2018 1:26 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
stalknecht schreef:
georg schreef:
Maro schreef:
Nou Joop, dat wordt dan Bernardo


und da sieht man dann 100% echten handgemachten circus :!: :!: und kein "Theater" mit veganer bratwurst in der pause, wie es bernhard paul selbst ernannter retter des circus, 2018 seinem publikum vorsetzt :roll:


Hahhaha, dit amateurcircus een echt circus noemen en Roncalli niet. Man, laat je hersens een lichten want die hebben echt dringend frisse lucht nodig. :lol:


Georg heeft gelijk, het echte circus -zoals circus hoort te zijn- is Bernardo.
Roncalli heeft een nu variété theater wat Directeur Paul voortzet in wat eens een klassiek circus was, en er van de buitenkant nog steeds zo uit ziet.
En voor de simpele onderbuikgevoelens ventilerende Stalknecht: de betekenis van het woord 'amateur' is 'liefhebber'.
Aangezien Armando Renz beroepshalve een circus exploiteert, kan Circus Bernardo ook in de letterlijke zin van het woord absoluut niet als amateurcircus aangemerkt worden.

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jun 18, 2018 4:31 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Fijne discussie ontwikkelt zich maar weer. Het lijkt potdomme al wel weer winter! Met van die ík-verveel-me-zo-discussies.
Amateur betekent in de eerste plaats niet-professioneel.
In zijn laatste zin heeft Tijger dus gelijk.
Persoonlijk zou ik zowel Armando Renz als Bernhard Paul geen armatuur durven noemen.
Dat die laatste nieuwe wegen durft in te slaan, hoe zeer je het daar dan ook niet mee eens wenst te zijn, past op zich weer prima bij een andere discussie hier onder de titel 'inkrimping'.
Ondanks zijn hier sterk veroordeelde zienswijze draait meneer Paul zelfs in deze tijd nog altijd uitstekend en verleent daarbij heel wat mensen en ook artiesten werkgelegenheid.
Inderdaad, het is maar waar je voor kiest.
Daarnaast ook al niet onbelangrijk willen we in de toekomst nog kunnen zien hoe het eens was.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jun 18, 2018 6:00 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Grappig eigenlijk. Ik zit momenteel nasr de wedstrijd België tegen Panama te kijken en het is nu rust.
Ik schrijf dit omdat in de rust en na afloop altijd een panel alles becijferen en beter weten.
Zo is het met circus ook.
Het gaat om circus en niet om het geleuter door ons.
En het allergrappigste is; ik leuter zelf mee :D

Waarom altijd die vergelijkingen. Ik heb van Didier toch wel de wijsheid overgenomen dat alles, althans bijna alles, te waarderen is.
Een groot circus. Ik steek niet onder stoelen of banken dat het mijn voorkeur heeft.
Maar de allerkleinsten doen op hun manier ook vreselijk hun best om met de middelen die zij hebben de mensen iets te bieden.

Roncalli is nog steeds top. Ik persoonlijk vond het de laatste keer te veel clownerie, maar een ander kan hier juist weer enorm van genieten misschien.
Roncalli is niet meer wat het geweest is, maar dat is praktisch niets op Krone na.
Maar het blijft een mooie show.

Bernardo heb ik niet gezien dus oordeel ik niet. Zij zijn beroepsmatig met circus bezig dus geen amateurs.
Niet elk circusmens wil grootschalig, er zijn er ook die het juist prettig vinden om klein te blijven.
Ik vind dat ook wel weer iets moois hebben.

De wedstrijd begint weer...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jun 18, 2018 7:09 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Tijger schreef:
Georg heeft gelijk


Georg heeft een tik vd molenwiek gehad, en jij zo te horen ook. :clown


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jun 18, 2018 7:10 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Didier schreef:
Fijne discussie ontwikkelt zich maar weer. Het lijkt potdomme al wel weer winter! Met van die ík-verveel-me-zo-discussies.


Aangezien jij hier het hele jaar door woont, moet je eigen wel ontzettend gruwelijk vervelen dan.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jun 18, 2018 7:15 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Maro schreef:
Grappig eigenlijk. Ik zit momenteel nasr de wedstrijd België tegen Panama te kijken en het is nu rust.
Ik schrijf dit omdat in de rust en na afloop altijd een panel alles becijferen en beter weten.
Zo is het met circus ook.
Het gaat om circus en niet om het geleuter door ons.
En het allergrappigste is; ik leuter zelf mee :D

Waarom altijd die vergelijkingen. Ik heb van Didier toch wel de wijsheid overgenomen dat alles, althans bijna alles, te waarderen is.
Een groot circus. Ik steek niet onder stoelen of banken dat het mijn voorkeur heeft.
Maar de allerkleinsten doen op hun manier ook vreselijk hun best om met de middelen die zij hebben de mensen iets te bieden.

Roncalli is nog steeds top. Ik persoonlijk vond het de laatste keer te veel clownerie, maar een ander kan hier juist weer enorm van genieten misschien.
Roncalli is niet meer wat het geweest is, maar dat is praktisch niets op Krone na.
Maar het blijft een mooie show.

Bernardo heb ik niet gezien dus oordeel ik niet. Zij zijn beroepsmatig met circus bezig dus geen amateurs.


Niet elk circusmens wil grootschalig, er zijn er ook die het juist prettig vinden om klein te blijven.
Ik vind dat ook wel weer iets moois hebben.

De wedstrijd begint weer...



In een eerder bericht vroeg je nog wanneer er een ECHT circus naar Nederland komt en nou hemel je de boel weer op,
dus je weet ook niet meer wat je wel en niet vind, dus ben je soms ook langs dezelfde molen gelopen als die andere
2 standup comedians? :D


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.