Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 11:41 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Circus Krone in Minden
BerichtGeplaatst: za jun 30, 2018 7:31 am 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Ik steek niet onder stoelen of banken dat Krone mijn voorkeur heeft als het om circus gaat.
Helaas waren ze afgelopen jaar niet één keer in de buurt, maar dit jaar een maand lang langs de grens van ons als het om circus gaat, armetierige landje.
Minden deze week en volgende week Osnabruck .
Daarna nog Leer en Lingen.

Het terrein was werkelijk prachtig. Zeer ruim en vlak naast een zeer gezellig tropisch aangelegd strandje.
Zaterdagavond 30 juni, bloedheet en welgeteld 140 bezoekers.
Ook de middagvoorstelling was zeer slecht bezocht gezien het karige aantal auto's die er stonden toen wij aankwamen.

Vorig jaar mei is Christel Sembach Krone overleden en dit was de eerste keer dat ik het circus bezocht na haar overlijden. Ik was dus zeer benieuwd te zien wat er veranderd is sinds Jana Mandana en haar man Martin Lacey de nieuwe bazen zijn.
Nou dat zal ik u zeggen. Bitter weinig.
Natuurlijk komen er veranderingen maar ik denk dat deze pas echt zichtbaar zullen zijn in de nieuwe show die volgend jaar van start gaat.

Kleine veranderingen.
De tribune is voor het eerst sinds 1945 verkleind van 4500 zitplaatsen naar 3000. Het achterste deel is aan bij De zijden verdwenen.
De imposante façade is niet meer mee op reis. De restauratietent, die vroeger naast de ingang stond staat nu recht voor de hoofdingang.
Diverse nieuwe vrachtwagens met nieuwe moderne uitstraling met hedendaagse letters circus Krone.
Het ballet is verkleind van 14 personen naar 10.

Een aantal zaken moeten mij toch van het hart.
Ik bemerkte deze keer toch wel dat het personeel een lomp apparaat is wat niet meer van deze tijd is.
Tijdens ons bezoek aan de stallen zei ik keurig hallo tegen diverse medewerkers maar ze zeggen geen boeh of bah terug.
Ondanks het zeer slechte bezoek waren er 5 kassa's open die allen niets te doen hadden.
Een blik naar binnen werpend zag ik daar 5 ouwe bokken zitten die nagenoeg allemáál op hun telefoon zaten te appen.
Nog steeds het systeem van kartenblokjes met datum en tijd bedrukt en al.
Krone drukt voor elke voorstelling 40 blokken kaarten waarvan vaak 90 procent in de vuilnisbak beland.
Nog steeds geen geautomatiseerd systeem dus.

Het programma viel me een beetje tegen.
Crazy Wilson doet vanwege een ongeval waarschijnlijk dit hele seizoen niet meer mee kennis vervangen door een zeer slap ander dodenrad act. Langzaam draaiend en totaal geen noemenswaardige tricks of tempo. Totaal Krone onwaardig.
Slechts 1 olifant vanavond in de piste. De overige 4 bleven op stal.
Roland en Petra Duss zijn er sinds vorig seizoen niet meer bij.
2 topnummers minder dus in deze 4 jaar durende productie.
De show wordt afgesloten met the flying Zuniga. Eigenlijk een doodgewoon vliegende trapeze act. Niet een afsluiter wat past bij het grootste circus ter wereld.
Eigenlijk niet één top variété nummer in deze show op Allesio's papagaaien na.

Onbetwist hoogtepunt dus Martin Lacey met zijn 27 roofdieren.
Alleen deze act is het bezoek al waard.
Dit kan nooit meer overtroffen worden door anderen.
Het is als circusliefhebber dus: eerst Martin Lacey zien en dan sterven.

Fumigalli heeft zijn broer Darix na 25 jaar aan de kant gezet en werkt met een, overigens net zo goede, veel jongere tegenspeler. Of dit tijdelijk is weet ik niet.
Mijn lievelings clown is het niet.
Al is het maar omdat ook hij tijdens ons stallenbezoek recht langs je heen loopt met chagrijnige uitstraling van heb ik jou daar.
Als he hem dan savonds zijn kunstje ziet doen denk toch terug aan zijn ware persoontje van een paar uur daarvoor.
Maar sowieso hou ik meer van bombastische muzikale clowns als bijvoorbeeld de Rastellis of Rossyans, hoewel deze laatste ook al niet meer samen zijn.
Ik vermoed dat het circus in de loop van de komende 5 jaar meer de richting op zal gaan als Arlette Gruss. Modern materiaal en moderne show. Wel zullen de dieren de boventoon blijven voeren.
Je kan niet alles in 1 jaar veranderen.
Ik zit er dubbel in.
Aan de ene zijde wil Ik dat mijn Krone mijn Krone blijft
Aan de andere kant zullen ze echt het roer moeten omgooien qua bijna alles om in de toekomst te kunnen blijven bestaan.

Het circus ziet er in 2025 alsvolgt uit.
Een veel modernere tent met Hedendaagse zitiinrichting, louter modern wagenmateriaal, een vlotte iets kortere topshow,
Een uitgekiende moderne pr strategie en langere verblijven in grote steden.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Krone in Minden
BerichtGeplaatst: za jun 30, 2018 9:36 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 11, 2009 12:07 pm
Berichten: 273
niemand weiss, ob christel sembach-krone, ihren erben nicht per testament das verändern und erneuern des unternehmens sehr einengt.
der bruder von fumagalli ist ernsthaft erkrankt, ersatz ist der sohn von fumagalli. crazy wilson hat vor seinem unfall auch nicht mehr tempo auf dem rad gezeigt. ob er mit seinem beckenbruch überhaupt nochmal arbeiten kann, muss man abwarten. er ist nicht mehr der jüngste mit seinen mitte fünfzig. in der nachmittags vorstellung arbeiten immer fünf elefanten und abends dann nur der eine.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Krone in Minden
BerichtGeplaatst: za jun 30, 2018 11:57 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
George. Danke vor die informationen. Ik wist niet van de ziekte van Darix. Inderdaad is het afwachten of crazy Wilson terug komt. Toch geloof ik niet dat Christel Sembach te veel eisen heeft laten vastleggen. Ik denk dat als zij verstandig was, het circus heeft nagelaten aan iemand waar zijn in gelooft en die het circus naar eigen inzicht mag leiden naar een nieuwe tijd zonder oog te verliezen voor het roemrijke verleden. Maar Krone ziet er over 5 jaar anders uit. Let maar op.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Krone in Minden
BerichtGeplaatst: ma jul 02, 2018 3:51 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
Daarna nog Leer en Lingen.


In de andersomse volgorde dan....

Maar daarna ook nog in Emden en Aurich, ook niet ver voor noorderlingen.

Ja, over de bezoekersaantallen schreven we hier al wel vaker. Het is en blijft een raadsel, en bedrijfsmatig gezien onvoorstelbaar.
Want hoe gering is de sfeer in de tent met 140 bezoekers of minder.......
En toch maar stug doorgaan met in al die ook kleinere speelplaatsen opvallend veel voorstellingen te geven.
In Minden 10x, Osnabrück, is dan een grotere stad, met 13x, Lingen (50.000 inwoners) 9x, Leer (34.000) 11x, Emden (50.000) 11x en Aurich (40.000) 11x.

Nee, snel gaan de aanpassingen daar niet.
Toch ook positief nieuws te melden op het gebied van de kaartverkoop. Heb ik lange tijd geageerd tegen het belachelijke systeem van uitsluitend toezending per post (naar Nederland voor € 10,- tot € 15,- per kaart!), via Eventim kun je nu ook een e-card krijgen voor € 2,50 aan extra kosten. Dat is redelijk te doen lijkt me.
Alleen verveeld het kassapersoneel zich dan nog meer......

Hoe dan ook: ga het zien, ga het zien, al is het maar vanwege Martin Lacey. En dan liefst maar 's middags wanneer je van olifanten houdt. En Tsavo, en paarden en nog wel meer dat niet genoemd werd.

De site van het circus: https://www.circus-krone.com/

Promofilm 2018: https://www.youtube.com/watch?v=8ytL36wozA0


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Krone in Minden
BerichtGeplaatst: di jul 03, 2018 12:14 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 687
Locatie: Winterswijk
Ik was vandaag in Osnabruck om opnames te maken van de aankomst, nu meen ik hier ergens gelezen te hebben dat de grote imposante facade er niet meer bij was, in Osnabruck stond deze al geplaceerd voor de tent.

Afbeelding

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Krone in Minden
BerichtGeplaatst: di jul 03, 2018 3:03 am 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Dan denk Ik dat deze al in osnabruck stond. Ik zag ze in Minden nergens staan. Gelukkig in osnabruck dus. Wij gaan komend weekend weer heen. Lekker vrijdag tm zondag genieten van het mooie weer, lekker winkelen ,lekker eten en lekker naar Krone.
Ondanks de 5 olifanten in de middagvoorstellingen toch savonds. Vind ik toch leuker.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.