Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 5:08 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jul 05, 2018 2:01 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Gisteren is tijdens de première voorstelling een olifant door een andere olifant dusdanig geduwd dat hij geheel onderste boven in de loge belande.
Een foto kunt u zien bij www.noz.de. gelukkig vanwege de weinige aanwezigen geen letsel bij de toeschouwers. De bul maakt het goed.

Na deze berichtgeving in de gehele pers rondom osnabruck is het zeer waarschijnlijk dat de bexoekersaantallen nog verder wegzakken.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jul 05, 2018 3:36 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Je weet nu in ieder geval waar je beter maar niet kunt gaan zitten komend weekend!

De geplaatste link werkt uitsluitend voor abonnees, hier is meer te zien en te lezen: https://www.ndr.de/nachrichten/niedersa ... nt472.html

Elefantensturz in Osnabrück erregt die Gemüter

Drei indische Elefantenkühe stehen in einer Manege, auf ihnen sitzen bunt ausstaffierte Zirkus-Artistinnen.
Die Tiere drehen sich um die eigene Achse, gehen in die Knie.
Urplötzlich allerdings schlägt die scheinbar friedliche Stimmung um: Wie aus dem Nichts drängeln zwei Tiere das dritte mit energischen Schritten mehrere Meter weit bis an den Manegenrand.
Das geschubste, tonnenschwere Tier fällt über die Barriere und bleibt in einer Zuschauerloge auf dem Rücken liegen. Besucher stieben in Panik auseinander, Schreie sind zu hören.
Das am Mittwoch bei der Premiere des Circus Krone in Osnabrück aufgenommene Video ist auf der Internetseite der "Neuen Osnabrücker Zeitung" (NOZ) zu sehen.
Und lässt den Betrachter sprachlos zurück. Was wäre wohl gewesen, wenn durch das Sommerwetter nicht so viele Plätze frei geblieben wären? Diese Frage drängt sich förmlich auf.


Zuschauer erlitt Schürfwunde, blieb aber im Zirkuszelt

Ein Mann erlitt beim Sturz des Elefanten leichte Verletzungen. Die Schürfwunde am Bein, die er sich zugezogen hat, sei noch vor Ort von Sanitätern behandelt worden, sagte Frank Keller, der Tierschutzbeauftragte des Zirkus.
Anschließend habe der Mann "eine Fanta getrunken und die Show weiterverfolgt", sagte Zirkus-Chefin Jana Mandana Lacey-Krone, die selbst Elefanten und Pferde dressiert, NDR 1 Niedersachsen.
Sie sei glücklich und dankbar, dass nicht mehr passiert ist. Ihre Tiere seien grundsätzlich nicht aggressiv gegen Menschen.
Es handele sich um eine übliche Rangelei in der Herde und einen unglücklichen Sturz.

Klomburg sicher: "Das war eine Attacke"

Dem widerspricht die ehemalige Osnabrücker Zoodirektorin Susanne Klomburg. Im Gespräch mit NDR 1 Niedersachsen sagte sie, die Elefanten hätten offensichtlich miteinander eine Rechnung offen gehabt: "Das war eine Attacke."
Mit Menschen habe diese aber nichts zu tun. "Die beiden Elefanten wollten sicher den dritten nicht verletzen oder gar töten", sagte Klomburg. "Aber Elefanten haben eine sehr klare Rangordnung.
Und die beiden wollten eindeutig klären, dass sie die Chefs sind."


Ehemalige Zoodirektorin glaubt nicht an erneuten Vorfall

Sie nehme an, dass sich so etwas nicht wiederholen wird, sagte Klomburg: "Die Trainer waren sehr schnell in der Lage, die beiden großen Elefanten zurückzudrängen."
Das spreche für ein gutes Verhältnis zu den Tieren. "Die wichtigste Aufgabe ist es nun, Ruhe in den Laden zu bringen", sagte die erfahrene Veterinärin.
"Ich bin ziemlich sicher, dass sie das Problem kennen. Eine vergleichbare Situation in der Manege werden sie künftig vermeiden."
Letztlich seien die Elefanten aber Wildtiere: "Da weiß man nie, was die im Kopf haben."
Vom Zirkus hieß es am Donnerstag der "NOZ" zufolge, man wolle auch künftig nicht auf Elefanten im Programm verzichten - die Zusammenstellung der Tiere in der Manege solle allerdings geändert werden.


Direktorin: Die Show muss weitergehen

Die Vorstellung am Mittwoch wurde nach Angaben von Krone-Mitarbeiter Keller nach einer kurzen Pause fortgesetzt: "Besorgte Besucher erhielten die Möglichkeit, sich davon zu überzeugen, dass die Elefanten sich beruhigt haben und es ihnen gut geht."
Überhaupt gehe es allen gut, sagte Zirkus-Direktorin Lacey-Krone: den Elefanten und auch den Artistinnen, die auf den Elefanten saßen.
"The show must go on" - die Show müsse eben weitergehen, sagte Lacey-Krone.


PETA kritisiert Zirkusbetrieb

Kritik hatte es im Vorfeld des Osnabrücker Gastspiels von der Tierrechtsorganisation PETA gegeben, die für Sonnabend zur Teilnahme an einer Protestaktion nahe dem Zirkus aufgerufen hat.
PETA übt Kritik an Deutschlands größtem Zirkusbetrieb, "weil der Reisestress den schwer verhaltensgestörten Elefanten zugemutet wird und das Mitführen von Wildtieren unweigerlich mit Gefahren einhergeht", schreibt die Organisation in einer Mitteilung.


Tierschutzbund fordert Wildtierverbot

Wildtiere zu halten sei generell unangebracht, kommentierte der Deutsche Tierschutzbund. Ähnlich äußern sich auch viele Nutzer auf NDR.de und auf Facebook.
Die Elefanten seien im Zirkus lange Zeit eingesperrt, zudem entstehe beim Training Stress. Der könne sich dann eben in der Gruppe entladen.
Man sei froh, dass in Osnabrück weder Mensch noch Tier ernsthaft zu Schaden gekommen sei, sagte Dieter Ruhnke, der Landesvorsitzende des Tierschutzbundes.
"Dennoch zeigt der Vorfall, wie riskant die Zurschaustellung von Wildtieren in der Manage ist."
Für James Brückner, Leiter des Artenschutzreferats beim Deutschen Tierschutzbund, ist ein Wildtierverbot im Zirkus ist nicht nur aus Tierschutzgründen, sondern auch im Hinblick auf die Gefährdung von Menschen "unumgänglich".
"Die Politik hat neben dem Tierschutzaspekt bisher die mögliche Gefährdung der öffentlichen Sicherheit nicht ausreichend berücksichtigt", sagte Brückner.


Andere Krone-Elefantenkuh war im Juni in Neuwied ausgebrochen

Bei der gestürzten Elefantenkuh handelt es sich der Zirkus-Chefin zufolge nicht um "Kenia".
Dieses Tier hatte erst im Juni bundesweit für Aufsehen gesorgt, weil es bei einem Gastspiel im rheinland-pfälzischen Neuwied aus seinem Gehege ausgerissen war.
Anschließend spazierte "Kenia" etwa einen Kilometer durch die Stadt und wurde dabei von mehreren Twitter-Usern gefilmt.
Mitarbeiter des Circus Krone fingen das Tier schließlich wieder ein.
Es sei ein kurzer und friedlicher Ausflug gewesen, sagte ein Polizeisprecher.


Met commentaar van de directrice op video: https://www.ndr.de/nachrichten/niedersa ... nt496.html

En nog een video, maar geen beelden van het incident.
Mais auf der Mühle voor Peta e.a., uiteraard.
Vreemde opmerking nog, ineens zijn ze blij dat er maar zo weinig publiek was! Waardoor het redelijk goed afliep.

Nog wel een foto van de olifant terwijl die gaat vallen:

Afbeelding




Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jul 07, 2018 12:47 am 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Vanavond naar de voorstelling van Krone geweest.
In de stad geen bord te bekennen, dus ik dacht dat ze geen voorstellingen meer gaven.
Na het goed afgelopen incident met de olifant afgelopen woensdag.
Je weet nooit wat een gemeente beslist na zoiets.

De pers stond er vol mee en dat was te merken aan de opkomst.
Welgeteld 83 personen.
Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt bij Krone. Vorige week was al een dieptepunt qua publieke belangstelling maar dit sloeg alles. Ook de middag was zeer zeer slecht daar er maar 30 of 30 auto's stonden.

Een paar jaar geleden zaten er bij een slecht bezette show altijd nog 300 of 400 maar ook dat is schijnbaar voorbij.
Natuurlijk speelt het warme weer ook parten maar vijf jaar geleden ben ik een dag of zes het circus achterna gereist in zuid Duitsland en zaten er elke avond ondanks de hitte 2000 tot 3000 mensen in de tent.
Zelfs in plaatsen met amper 20.000 inwoners.

De sfeer was prima. Tot 3 maal toe een staande ovatie.
Zaterdag gaan we weer.
Eerst mijn vrouw tevreden stellen en winkelen, dan Naar wat trodelmarkten, dan savonds naar het circus en daarna lekker italuuaans eten.
Wat is het leven toch mooi.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jul 07, 2018 4:13 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Maar met een volle tent was het nóg mooier!!!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jul 07, 2018 4:48 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Wel met bewegende beelden van de val: http://www.dailymail.co.uk/news/article ... rmany.html

En op YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=GLKy-4hyXLg


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jul 07, 2018 5:12 pm 
Offline

Lid geworden op: di nov 01, 2016 5:51 pm
Berichten: 348
Didier schreef:


Misbaksels die dergelijke beelden voor het strelen van het eigen ego, en het lullige geld, in de verpats gooien.
Zum kotzen die figuren. Of beter gezegd: klootzakken.

_________________
Zand, Zaagsel, Mensen, Dieren en Sensaties: wat een heerlijkheid.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jul 07, 2018 6:04 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
En dat zijn nog nette woorden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jul 08, 2018 2:44 am 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Nee Didier, niet mooier maar natuurlijk wel gezelliger.
Ik bewonder namelijk werkelijk elke artiest bij Krone. Gewoon de komplete voorstelling met 100 % inzet.

Zaterdag stond er rondom het circus een mega trodelmarkt. Duizenden bezoekers bezochten dit.
Ik dacht dat dit een positieve wending zou kunnen geven aan de bezoekersaantallen.
Veel mensen stonden door de hekken te kijken naar het imposante en duidelijk zichtbare roofdierenpark,

Savonds slechts 61 betalende bezoekers.
Osnabruck wordt het niet meer.
Met dank aan onze geweldige vooruitgang nl. Social media.

Nu moet mij wel een ding van het hart.
Vroeger als Krone kwam, hing de hele omgeving vol met reclame. Zelfs in de flatgebouwen werden posters opgehangen en ook in alle winkels, waar dan weer kortingsbonnen lagen.
Bijna niets meer van over.
Je zou toch echt verwachten dat bij een gedegen campagne minimaal bij elk hotel een stapel folders worden neergelegd.

Ook bij de toiletten van de horeca niets, terwijl juist daar alle activiteiten folders liggen.
Nul borden ook.

Zelfs op de trodelmarkt regelrecht op het zelfde terrein werd niets gedaan.
Ze laten veel kansen liggen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jul 09, 2018 5:09 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Met dat schelden op iemand die toevallig beelden maakt van een incident en die al dan niet tegen een vergoeding ergens plaatst ben ik het totaal niet eens.
Als liefhebber van circus en dieren in het bijzonder was ik zelf ook erg benieuwd hoe het incident zich heeft voltrokken. En dan ook verheugd toen die bewegende beelden er eindelijk waren.
Meestal hoef je daar niet op te wachten en staan ze er vanaf dag 1. Maar met zo weinig publiek in de tent is de kans daarop uiteraard aanzienlijk kleiner.....
Daarin ben ik niet de enige, en dat is dan weer af te lezen aan het bezoekersaantal van dit onderwerp.

Over het incident had ik (deels) een humoristisch stukje willen schrijven, maar ook serieus op willen reageren. Dat laatste maar eerst.
Het mag duidelijk zijn dat ze met de olifanten bij Krone een (groot) probleem hebben. Wellicht al langer, en is dat tevens de reden dat bij sommige voorstellingen maar één olifant in de piste komt.
Bij het houden van huisdieren, en daar reken ik in dit geval ook die olifanten toe, is het ten alle tijde essentieel dat de dieren weten wie (als mens) de leider of de baas is.
Wordt daar aan getornd door het geven van teveel vrijheid (misplaatste dierenliefde!) dan is het hek van de dam en nemen de dieren zelf die leiding over.
Dat gebeurde eerder wel in dierentuinen - bij een aangepast beleid, Emmen is of was een duidelijk voorbeeld- en doet ook bij een circus opgeld.
Afgezien daarvan kennen de dieren zelf dan ook nog een rangvolgorde. Zelfs bij een paar dieren is er nog altijd één de leider, of leidster in dit geval.
Herinner me nog goed toen een paar jaar geleden de beide in ons land reizende Duitse circussen Renz samenkwamen in Drachten om daar gezamenlijk de voorstellingen te verzorgen.
Een paar jaar daarvoor waren de vijf olifanten die er waren over de twee circussen verdeeld, uiteraard in de verhouding 2 - 3.
Ze kenden elkaar dus van vroeger, en zoiets vergeten de dames echt niet.
Toch ging het in Drachten mis: de afsplitsing van twee dieren had inmiddels een nieuwe leidster en die ging in de clinch met de chef van de andere drie.
En dus moest er één in een aparte wei teneinde de rust te bewaren.
Samen optreden was daarentegen geen enkel probleem, want op dat moment was (terecht!) iemand anders de baas!

Om bij Krone een oplossing te vinden is niet eenvoudig wanneer de verhoudingen eenmaal zijn scheefgegroeid.
De enige persoon die ik ken die daar mogelijk bij zou kunnen helpen is Sonni Frankello. Als geen ander is die in staat te analyseren wat er aan scheelt en van advies te dienen.
Maar daar zullen ze dan wel om moeten vragen, en hij zal beschikbaar moeten zijn, wat in de zomer meestal niet het geval is vanwege zijn eigen bedrijf.
Scheelt al wel dat Krone steeds meer in de richting van Platschow opereert.....

Afbeelding

Frankello benoemde een paar jaar geleden de problemen in Emmen vlijmscherp, en wist toen zelfs al aan de hand daarvan dat het om Aziaten moest gaan.

Zonder een adequate oplossing zal het gevaar voor herhaling denkelijk steeds aanwezig blijven, nu ze eenmaal hebben ontdekt wat de mogelijkheden zijn.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dan het semi-humoristisch commentaar.

Olifanten, en met name Aziatisch dames, zijn enorme kwekdozen en kletsen het liefst de hele dag door. Voor ons onhoorbaar.
Bij Frankello werd een paar jaar geleden een poging gedaan die (ultrasone) conversatie op te nemen en uit te werken. Nooit meer iets gehoord over de resuktaten daarvan.

Dus als je bij die bewegende beelden heel goed luistert dan kun je horen dat die twee tegen die ene (die later die drukker kreeg) zeggen: Hou toch eens op het je gezwets over die Super-Maro, waarvan je beweert dat hij er alweer is.
Die ene: Nou ik weet het toch zeker, ik heb telepatisch doorgekregen dat hij vaker zou komen....
Die twee: Weet je wat, als je hem dan zo aardig vindt ga je toch lekker bij hem op schoot zitten......


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jul 09, 2018 6:40 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
:D :D
Ik was er woensdag niet.
Maar ik zou me het kunnen voorstellen.

Maar...ik ben het niet eens wat betreft de beelden.
Dat doet te veel kwaad.
Wel heb je gelijk dat het logisch is dat iemand het vastlegd en dan gebruikt.
Als circus liefhebber zou ik het binnenshuis houden maar als leek begrijp ik het.
Maar ik sta daar niet achter.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jul 10, 2018 4:11 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Helemaal niet nodig wanneer je niets te verbergen hebt.
We leven nu eenmaal in een tijdperk van zoveel mogelijk openheid.
De strijd -voor en tegen- is daarentegen wel behoorlijk scheefgetrokken en onredelijk.
'Zij' -de tegenstanders- hoeven niet veel meer te doen dan zo nu en dan een turfje zetten. Ze krijgen de argumenten als het ware cadeau.
Bijna wekelijks is het raak. Nu die olifant, vorige week negen lama's die hem smeerden. Een week eerder weer een andere olifant aan de wandel.....
Of zijn er misschien nog altijd circussen die dit soort ontsnappingen als gratis publiciteit zien?
Vergis je niet.......!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2018 5:16 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Let wel: uitsluitend voor de liefhebbers - nòg betere beelden van het 'olifantenincident': https://www.ndr.de/nachrichten/niedersa ... ck352.html

En een uitgebreider filmpje met ooggetuigen en ander commentaar van de trainster: https://www.ndr.de/nachrichten/niedersa ... nt472.html

Voorlopig gaat er dus slechts één olifant optreden in iedere voorstelling.
Dat dit eerder rook al het geval was heeft mogelijk iets met de wellicht toen al heersende onvrede te maken.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2018 5:27 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Dat vermoed ik ook.
Zij kunnen hier niets aan doen.
In combinatie met het uitvallen van Crazy Wilson en het al sinds vorig seizoen gestopte topnummer van Roland en Petra Duss dus best een aderlating.
Ook Tonito is er niet meer bij en het ballet is verkleind van 14 personen naar 10.

Vandaar mijn eerdere gevoel van teleurstelling, hoewel zij aan een deel hier geen invloed op hebben.
Wel vindt ik dat voor beide topacts ( Wilson en Duss ) betere vervanging had mogen plaats vinden.
Dit is echter wel gezeik van mij alleen omdat het publiek er weinig van zal merken.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jul 13, 2018 9:46 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
FrankCirc schreef:
Didier schreef:


Misbaksels die dergelijke beelden voor het strelen van het eigen ego, en het lullige geld, in de verpats gooien.
Zum kotzen die figuren. Of beter gezegd: klootzakken.


Een beetje een zwaar overdeven reactie, vind je ook niet? Als je iets gaat ondernemen, dan wil je altijd leuke filmpjes en of foto's maken,
en we leven nou eenmaal in een tijd waarin de sociale media op volle toeren draait en iedereen met iedereen z'n dagelijkse leven deelt.
Ik zou zeggen, laten de circussen eens livecams bij hun dieren plaatsen. Dan kan heel de wereld 24/7 meekijken hoe goed ze het hebben
en dan had een dierenverbod er wellicht nooit gekomen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jul 13, 2018 10:15 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Webcams?
Ook bij slachterijen, kinderboerderijen, dierentuinen en uiteraard de parochiehuizen van onze katholieke kerken.
Ik wil weten wat er daar allemaal gebeurd.

Ps.
Sex met minderjarigen is verboden dus ook een webcam in de slaapkamer van David Larible.
En bij ieder ander levend wezen.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.