Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 10:40 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: De ondergang van Krone
BerichtGeplaatst: zo jul 08, 2018 7:27 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Jongens, dit gaat bij Krone totaal fout. Let op mijn woorden.
Het incident met de olifant staat op elke nieuwszender en elke krant in Duitsland.
Over social media ( wat begint dit een nare uitdrukking te worden) maar te zwijgen.

Dit kost hen niet alleen hun totale gastspel in Osnabruck maar zal hen het hele verdere seizoen blijven achtervolgen.
Ik hoorde dat er voor de volgende plaats 21 kaarten in de voorverkoop zijn verkocht.
Het circus reist momenteel met 112 mensen.
De totale dagelijkse kosten bedragen ca 35.000 euro.
Met gemiddeld 100 man bezoek komt er met 2 voorstellingen per dag maar 6000 euro binnen.

Hoe is het tij te keren :
A) ze doen de wilde dieren weg en maken dit landelijk bekend. Het circus zal hier sympathie bij het publiek door krijgen.
Deze optie is bij Krone onbespreekbaar en heeft ook niet mijn persoonlijke voorkeur, echter elke gewiekste zakenman zou dit toch doen.

B) in elke plaats grote advertenties met gratis Zoo bezoek. Vervolgens een professioneel team van 3 a 4 personen die de bezoekers rondleiden en vertellen over alle inns en outs.
Deze optie is best aardig maar of het grootschalig helpt is de vraag

C) er is eigenlijk geen C

Persoonlijk denk Ik dat ze er het beste aan doen om met het reizende circus op te houden en hun gebouw in München een flinke opknapbeurt geven.
Meer in de sfeer van Bouglione in Parijs.
Elke 3 maanden een nieuw programma het gehele jaar door. München is er groot genoeg voor.
Artiesten zijn vanwege de schaarste aan circussen tegenwoordig wat goedkoper te arrangeren en hun huisnummers zorgen al voor ruim een uur programma.
Op deze wijze kunnen de kosten terug naar 10 a 15.000 euro per dag en zijn er voldoende winstmogelijkheden.

Het is allemaal in en intriest maar de zere kies gaat er wel uit. Let maar op.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De ondergang van Krone
BerichtGeplaatst: ma jul 09, 2018 4:28 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Een soortgelijke discussie werd hier een paar jaar geleden gevoerd toen Krone eveneens met minimaal succes in deze landstreek reisde.
Dus nieuw is het zeker niet en dat het door die geduwde olifant komt geloof ik al helemaal niet.
Want tijdens de voorstelling van het incident (en eerder, zoals Maro zelf heeft ervaren) was de belangstelling al bedroevend.
Veel mensen houden best van een beetje spanning en sensatie en zoeken dat juist graag op, al zullen ze dan niet direct in de loge plaatsnemen....

De discussie ging toen in de richting van dat ze in het Zuiden en met name Beieren altijd wel goed draaien. En dat is vast nog wel zo.
Kennelijk is dat deel van Duitsland te klein om er altijd te reizen.
Ook toen kwam de suggestie en de verwachting dat reizen op zich wel de langste tijd geduurd zou hebben.....

Dat ze bedrijfsmatig steken lieten en laten vallen zoals dat bij een (veel kleiner) familiecircus nog niet eens het geval is is eenvoudigweg niet te begrijpen.
Maar alles wat er gebeurd is wel hun eigen keuze.

De bedrijven houden elkaar heus wel scherp in de gaten en bij Krone zullen ze best weten hoe anderen als bijvoorbeeld de heren Paul (Roncalli) en Melnjak (Charles Knie) overal waar ze komen wel gigantisch aan de weg timmeren. Met veel succes overigens.
Ook Charles Knie kende kortgeleden een wilde-dieren-incident, het heeft niet tot verminderde belangstelling van het publiek geleid.

Derhalve is oplossing A. geen oplossing. Dat is al eerder bewezen, onder meer door Herman Renz, en andere.
Oplossing B. is een beginnetje, samen met oplossing C. en dat is optimale publiciteit.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De ondergang van Krone
BerichtGeplaatst: ma jul 09, 2018 6:47 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Oplossing c is natuurlijk het beste maar dat helpt hen niet meer.
De beste reclame hadden zij afgelopen zaterdag doordat er duizenden mensen de trodelmarkt bezochten die recht voor hen op hetzelfde terrein stond.
Resultaat nul komma nul.

Charles Knie is onder andere succesvol door de waanzinnige uitstraling als je voorbij rijd.
Bovendien is hun publiciteit inderdaad fenomenaal.

25% Van het totale budget bij de joop van den Ende musicals wordt besteed aan publiciteit.
Krone mikt in elke plaats op enkele tot meerdere tonnen omzet.
Ze zullen dan toch echt in de buidel moeten tasten en als eerste de ouwe knarren vervangen voor jongere vakkundige experts.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De ondergang van Krone
BerichtGeplaatst: di jul 10, 2018 2:53 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Als krone mijn zaak was, dan zou ik enorm gaan afslanken, dus een kleinere maar dan wel een moderne tent ipv van dat antieke monster,
en dan heb je minder personeel nodig om het op en af te bouwen en minder pakwagens en woonverblijven en wat dus een enorme
besparing zal opleveren, en verder stoppen met wilde dieren, want het is gewoon een aflopende zaak dat wilde dieren nog langer
in circussen mogen optreden binnen de EU, en alleen dan zou het circus nog een kans maken om te overleven.
Als ik hier dan lees dat er nog geen 100 mensen naar een voorstelling komen, dan zou ik eens voor de verandering een jaartje of 2
naar het buitenland gaan, en wel naar frankrijk want daar zijn de grote zaken gestopt, dus geen concurrentie en wellicht dat ze daar
meer volk trekken dan in duitsland. Ik zie circus dan ook een beetje als een popster. Er is dan een tijd waarin zo'n ster mateloos populair
is en de ene hit na de andere uitbrengt, en dat gaat dan een hele tijd goed, maar op een gegeven moment zijn mensen je gewoon beu
en hebben ze je wel weer even genoeg gehoord en gezien, en dan word het tijd om je eigen een tijdje terug te trekken en dan weer eens na een aantal
jaren een album uit te brengen. We eten immers ook niet elke dag gebak, want dat komt je dan ook je strot uit en zo gaat dat met alles in het leven
dus zou krone eens moeten ophouden met eeuwig rondjes blijven rijden binnen duitsland, want de mensen zijn gewoon krone moe
en zie je wel dat de grootheidswaanzin dus geen indruk meer maakt op de bezoekers, zelfs niet als je er een rommelmarkt rondom zet
zoals je in het andere topic kunt lezen, dus afslanken is het toverwoord want de bezoekers komen tenslotte voor een goede voorstelling
en of je nou 5 of 50 vrachtwagens hebt zal de bezoeker een worst wezen. De voorstelling is wat telt dus huur van mijn part Hans klok in die
de halve voorstelling voor z'n rekening neemt, en neem dan nog een paar topacts aan om de voorstelling volledig te maken, maar dat
bombastische gedoe met een heel reizend dorp met zoveel medewerkers rondtrekken is niet meer van deze tijd.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De ondergang van Krone
BerichtGeplaatst: di jul 10, 2018 4:35 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het tegenovergestelde zien we dan gelukkig ook nog: neem bijvoorbeeld de gloednieuwe tent van Arlette Gruss, groter en mooier dan ooit!
Terwijl er aan die Kathedraal toch maar weinig mankeerde nu nog een stukje groter en UNIEK: bij mijn weten de eerste (grote) tent zonder masten aan de binnenkant!
Dus met gepaste trots heten ze de bezoekers welkom in Le Privilège! Dat is de gekozen naam, maar zegt feitelijk meer over het 'bevoorrechte' publiek dat overal gegarandeerd 360 graden zicht heeft!
Een kwestie van meegaan met de tijd.....

Afbeelding

Afbeelding

En waarom zou Krone naar het buitenland moeten wanneer ze in het Zuiden van Duitsland nog altijd wel goed draaien?
Dat er een enkel circus in Frankrijk niet meer reist zegt nog helemaal niets over die talloze die daar nog wel bestaan. Ook grotere....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De ondergang van Krone
BerichtGeplaatst: di jul 10, 2018 10:17 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Een optimale marketing is je krachten gebruiken. Stoppen met de roofdieren is stoppen met een in de wereld uniek nummer. Zou ik dus niet doen. Of je met olifanten door moet gaan betwijfel ik, zie Knie in Zwitserland. Kortere tournees zijn ook een optie. Waarom reis je in juni? Krone is bij uitstek een circus dat de ingrediënten heeft om zich optimaal te verkopen. Naar Het buitenland? Een probleem is dat Krone naar Oostenrijk, België en Nederland niet meer kan ivm het wilde dierenverbod maar wie kent Krone in Frankrijk. In elk geval hoop ik dat de directie een visie ontwikkelt waar men mee verder kan. De ingrediënten ervoor zijn aanwezig.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De ondergang van Krone
BerichtGeplaatst: di jul 10, 2018 10:44 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Hugo , helemaal mee eens. Masr het gast moeilijk worden.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De ondergang van Krone
BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2018 5:01 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Kennelijk wonen ze in Huisje Gauwtevree, want de NDR weet te melden:

Circus Krone zieht positive Bilanz

Osnabrück. Der Circus Krone hat nach seinem Gastspiel in der Stadt eine positive Bilanz gezogen.
Man sei zufrieden, teilte ein Sprecher laut NDR 1 Niedersachsen mit, obwohl einige Vorstellungen wegen des heißen Wetters und der FIFA Fußball-Weltmeisterschaft nicht optimal besucht gewesen seien.
Überschattet wurde das Gastspiel durch einen Vorfall während der Premiere, bei dem ein Elefant in den Zuschauerraum fiel.
Ein Besucher wurde leicht verletzt.
Ab Donnerstag gastiert der Circus Krone in Lingen.



Overigens (uitsluitend voor de liefhebbers) met nòg betere beelden van het 'olifantenincident': https://www.ndr.de/nachrichten/niedersa ... ck352.html

En een uitgebreider filmpje met ooggetuigen en ander commentaar van de trainster: https://www.ndr.de/nachrichten/niedersa ... nt472.html


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De ondergang van Krone
BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2018 5:20 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Doen ze goed. Krone doet dit in elke plaats. Soms danken ze de bevolking zelfs in een achteraf advertentie in de krant.
21.000 mensen bezochten onze voorstelling in Andijk :D


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De ondergang van Krone
BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2018 5:26 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Doen ze in ieder geval al iets goed.......
Andijk? Dan hoefde je niet ver! Maar vast geen fantje op schoot!

Overigens, bedacht ik me net, is mevrouw Lacey zonder overdreven make-up (in het tweede filmpje) een stuk aantrekkelijker dan tijdens de voorstelling in de piste!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De ondergang van Krone
BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2018 5:30 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Denk dat je sowieso altijd positief over je bedrijf moet spreken.
Publiek heeft geen boodschap aan geklaag.

Nee, en inderdaad in Andijk zat er een eend op schoot :D


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De ondergang van Krone
BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2018 5:30 pm 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
Didier schreef:
Terwijl er aan die Kathedraal toch maar weinig mankeerde nu nog een stukje groter en UNIEK: bij mijn weten de eerste (grote) tent zonder masten aan de binnenkant!

Een kwestie van meegaan met de tijd.....

Afbeelding


Afbeelding

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De ondergang van Krone
BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2018 5:54 pm 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
Cirque Fenix, a long time ago!

Afbeelding

Afbeelding

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De ondergang van Krone
BerichtGeplaatst: do jul 12, 2018 11:14 am 
Offline

Lid geworden op: wo mar 07, 2012 9:52 am
Berichten: 5
Locatie: Zutphen
Afgelopen maandagmiddag naar Krone geweest, slechts ongeveer 120 bezoekers, is wel jammer voor de sfeer. Zoals al gezegd inderdaad maar 1 olifant. Roofdiernummer is alleen al de moeite waard om er heen te gaan. Hier enkele foto's: ik hoop dat jullie ze kunnen zien. https://postimg.cc/gallery/yycdpzdq/


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De ondergang van Krone
BerichtGeplaatst: vr jul 13, 2018 3:07 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Didier schreef:
Doen ze in ieder geval al iets goed.......
Andijk? Dan hoefde je niet ver! Maar vast geen fantje op schoot!

Overigens, bedacht ik me net, is mevrouw Lacey zonder overdreven make-up (in het tweede filmpje) een stuk aantrekkelijker dan tijdens de voorstelling in de piste!


Zelfs zonder make-up zou ik er niet warm of koud van worden, dus aantrekkelijk zou ik ze niet willen noemen.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.