Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 10:17 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: De ondergang van Krone
BerichtGeplaatst: vr jul 13, 2018 3:19 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Als je om je heen kijkt zijn er meer lelijker dan knapper.
Maar wat een onderwerp. Ze is bijzonder aardig en daar gaat het toch meer om.
Bovendien wordt ik liever naast haar wakker dan de vorige cheffin. :lol:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De ondergang van Krone
BerichtGeplaatst: vr jul 13, 2018 4:27 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Maro schreef:
Als je om je heen kijkt zijn er meer lelijker dan knapper.
Maar wat een onderwerp. Ze is bijzonder aardig en daar gaat het toch meer om.
Bovendien wordt ik liever naast haar wakker dan de vorige cheffin. :lol:


Aardig en knap zijn, nou dan valt didier al meteen af. :clown :mrgreen: =o=

(Stalknecht die alvast dekking gaat zoeken......)

Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De ondergang van Krone
BerichtGeplaatst: vr jul 13, 2018 4:43 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Fijn dat je er weer bent meneer de uitdager! Volhouden hoor!
Het ging hier over dames, misschien is het onderscheid je in de loop der jaren ontgaan.
Citeer:
Bovendien wordt ik liever naast haar wakker dan de vorige cheffin.

....of naast Stalknecht.......


Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De ondergang van Krone
BerichtGeplaatst: vr jul 13, 2018 5:42 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Didier schreef:
Fijn dat je er weer bent meneer de uitdager! Volhouden hoor!
Het ging hier over dames, misschien is het onderscheid je in de loop der jaren ontgaan.
Citeer:
Bovendien wordt ik liever naast haar wakker dan de vorige cheffin.

....of naast Stalknecht.......


Ach ben je weer op je teentjes getrapt om niks?

Afbeelding

Btw, die cartoon die aan mij hebt opgedragen, kan ik dus wel om lachen, want ik ben niet zo'n
typ die bij het minste geringste over de rooie gaat, en dat zou jij ook eens moeten aanleren.


Laatst gewijzigd door stalknecht op vr jul 13, 2018 5:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De ondergang van Krone
BerichtGeplaatst: vr jul 13, 2018 5:48 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Hier nog een leuk tegeltje die in je plee kunt ophangen.

Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De ondergang van Krone
BerichtGeplaatst: vr jul 13, 2018 5:50 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Gaan we het nu weer over circus hebben


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De ondergang van Krone
BerichtGeplaatst: vr jul 13, 2018 5:56 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dat is helaas niet (altijd) de inzet van Stalknecht.
Eerder kreeg ik al het verwijt dat ik dat onderwerp te serieus nam.....
Gelukkig gebeuren er ook nog mooie dingen om ons heen: lees vooral het verhaal over de jonge circusartieste uit Groningen: https://www.circuswereld.nl/phpBB3/view ... =19&t=8773

In één woord: fascinerend!
Dan weten ook wij weer een beetje waar we het voor doen!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De ondergang van Krone
BerichtGeplaatst: vr jul 13, 2018 6:00 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Maro schreef:
Gaan we het nu weer over circus hebben



Ja maar hij begon over vrouwen, circusvrouwen that is, dus is dat toch ook circus? En in het circus hebben ze ook humor, dus dat moet ook op dit forum
gewoon kunnen, toch?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De ondergang van Krone
BerichtGeplaatst: ma jul 16, 2018 4:03 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Inderdaad, het ging hier over (circus-)dames. In feite maar één.

In dat kader schreef Stalknecht met zijn onnavolgbare gevoel voor humor:

Citeer:
Aardig en knap zijn, nou dan valt didier al meteen af.

En zocht vervolgens dekking. In de hoop dat er van mijn kant een reactie zou komen, maar al te vaak zijn vooropgezette doel.

Die kwam er (helaas) en dan reageert hij met:

Citeer:
Ach ben je weer op je teentjes getrapt om niks?

Alsof hij het niet meer begrijpt..... En alsof die reactie onverwacht was.....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De ondergang van Krone
BerichtGeplaatst: ma jul 16, 2018 4:21 pm 
Offline

Lid geworden op: di nov 01, 2016 5:51 pm
Berichten: 348
Goed idee, laten we het hier weer eens over het circus hebben - de enige reden waarom iemand ooit met dit forum startte.

KRONE dus.
Voor mijzelf was het al een beste poos geleden dat ik KRONE bezocht, maar afgelopen zaterdag bezocht ik dan de middagvoorstelling te Lingen.
En ik was, ondanks de zomerse omstandigheden, godzijdank, bepaald niet de enige!
Ik was dan ook aangenaam verrast door de opkomst van het publiek. Daaronder een flink aantal Hollanders - waaronder veel bekende Circusvrienden.

Momenteel is men alweer druk doende met de opbouw in Leer, en na Leer blijft deze fijne zaak nog een poosje in de nabijheid van onze landsgrens.
Voor mij is KRONE in alle opzichten altijd een voorbeeldige topzaak, een magnifiek complex (zeg maar gerust een reizende stad), indrukwekkende stallen, bijzonder verzorgde buitenverblijven, geweldige dieren(acts), je ziet elke keer weer een mooie Voorstelling met mooi licht en goede audio.
Aarzel daarom niet, als je in de gelegenheid bent, en bezoek KRONE!

_________________
Zand, Zaagsel, Mensen, Dieren en Sensaties: wat een heerlijkheid.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De ondergang van Krone
BerichtGeplaatst: ma jul 16, 2018 7:59 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Ik sluit me hier bij aan. Hoewel enige kritische punten eerder vermeld door mij toch steeds opnieuw het neusje van de zalm. Ik ga vrijdag tm zondag weer naar Leer. Ben blij te horen dat bij jou bezoek veel mensen waren. Ze verdienen het.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De ondergang van Krone
BerichtGeplaatst: ma jul 16, 2018 10:39 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Ik denk dat ik dit weekend ook maar eens ga kijken


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De ondergang van Krone
BerichtGeplaatst: wo jul 18, 2018 5:36 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Gisteren was voor mij de dag van de ondergang. Als we tenminste de titel van dit onderwerp mogen geloven......
Opbouwdag in Leer. Niet gewacht tot alles spic en span is en het grote publiek (hopelijk) welkom is, maar gewoon zo'n ruige dag dat er nog van alles moet gebeuren.
Goed, de tent staat al, maar is nog volkomen leeg. Er moet dus nog heel wat werk verricht. Wat niet gebeurt door een groot aantal medewerkers, maar door een paar handjes vol.
Trailers worden naar binnen gereden om gelost te worden, één trekker doet al het sleep- en verplaatswerk. In een overigens moordend tempo, dat wel.
Transporten uit de vorige plaats arriveren tot laat in de middag.

De indrukwekkende facade staat, maar alle hekken nog niet.
En dus is het terrein zo lek als een mandje. Dat scheelt.....
Aanpalend het enorme dorp voor personeel en deels artiesten, met eigen restaurant, aggregaat (weliswaar fluister- maar je zal er maar naast wonen...), en grote douche- en toiletwagen.
Nog maar 175 man actief? Het lijkt me sterk, er staan al meer voertuigen in dat dorp.
Overal tussendoor gewandeld en alles bekeken.
Aan de achterkant een doorgang naar het circusgedeelte, met een (lege) stoel voor iemand die als portier zou moeten fungeren.
Denk dat voor velen, en zeker de artiesten, de dinsdag-opbouwdag een vrije dag is. Zag er diverse vertrekken om Leer te gaan verkennen en uiteraard inkopen te doen.
Een vaste SRV-man zou hier een aardig eurocentje kunnen verdienen.

Behalve bij de tent op dat circusgedeelte overal rondgekeken en de hele middag (nou ja, deel van dan) echt nooit, maar dan ook helemaal NOOIT iemand die aan mij vroeg: Wie bent u en wat moet u hier?!
Nou heb ik mijn uiterlijk uiteraard wel aardig mee. Zo'n lief en vertrouwd gezicht zien ze tenslotte niet elke dag.....
Maar nogmaals: zoveel mensen waren er helemaal niet. En die er waren waren druk aan het werk.

Dus om te beginnen een uitgebreide conversatie met de werkelijk schitterende vogels van Alessio, ongekend! Een leuke juffrouw voorzag ze van drinken.
En een stukje terugpraten wilden ze allemaal wel op deze verder saaie dag.....

Alle (meer dan 50!) paarden en pony's bij langs. In de doorwaaistaltent. Slechts één mannetje dat de stallen aan het reinigen was.
Iets moeilijker contact te krijgen met de edele viervoeters, dat maakte ik wel eens anders mee.

Leuke lama's en een ezel. meneer lama een stukje verderop apart. Die vond dat wat minder, want hij kon de dames nog wel op afstand zien.

Op eerbiedwaardige afstand de enorme kudde mooie roofdieren bij langs, ook daar maar één verzorger actief. Van meneer Lacey geen spoor.

De vijf olifanten stonden in de grote staltent alsof er nooit oorlog was geweest. de twee mannen vooraan en de dames wat meer naar achteren.
Op mijn vraag wat er nu eigenlijk aan de hand was kwam (helaas) geen antwoord......
Dus daar viel dan ook al weinig aan op te lossen.
Dacht later: er was toch ook nog een meneer bij die olifanten, James Puydebois als ik me niet vergis? Is die er nog wel, of ligt daar wellicht de kern van de gerezen onvrede?

En dan het hoogtepunt, het kon niet missen! Oog in oog met die reusachtige Tsavo, wat een joekel! En vanaf het eerste geluidje dat ik maakte serieus contact!
Goed, aanvankelijk keek hij zo van: Ken ik u ergens van?, maar het ijs was snel gebroken. Geweldig!

Nou, tot zo ver maar even dit ongetwijfeld lichtelijk jaloersmakende overzichtje van mijn doordeweekse belevenissen.
Maar goed dat niet iedereen even inventief is als ondergetekende!
En nog een gelukje dat ik tot het goede kamp behoor!

Ga al dat prachtigs vooral zelf zien, deze week in Leer. Met afwijkende aanvangstijden, ik denk vanwege de zomervakantie in Duitsland.
Doordeweeks om 16.00 en 20.00 uur, zondag om 14.00 en 18.00 uur. Maandag de slotvoorstelling om 16.00 uur.
En vervolgens naar Emden.

Reclame hing er wel in Leer, maar niet opvallend groot of veel. En alles in dat hemelsblauwe Krone-blauw.
Met als enige afbeelding uitsluitend die twee gekruiste olifanten met de circusnaam en kroon.
Posters? Ik vond er minder dan tien in de hele binnenstad. Misschien handig om daar overdags eens langs te gaan, dan is de scoringskans vast groter.
Bij kennissen die daar een paar grote zaken hebben waren uitsluitend (al een poosje geleden) folders bezorgd, gedrukt voor de hele tournee in één keer. Met mooie foto´s en inclusief kortingsbonnen.
Losse kortingsbonnen zag ik ook, bij de plaatselijke apotheek. Die Krokodil heet trouwens. Midden in de belangrijkste winkelstraat.
Afbeelding

De posters die ik wel zag waren maar amper groter dan een A-4'tje.
Ha, hele grote posters die speels het woord K*R*O*N*E vormden, aan het begin van de weg er naar toe, de Industriestrasse. Dit keer in andere kleuren.
En, ook wel leuk, rood fluorescerende pijlen vanuit diverse richtingen in de stad die de weg naar het circus aangaven.
Alsof je dat over het hoofd zou kunnen zien.......

Niet vergeten om naar toe te gaan hoor, later is het te laat!
Veel plezier gewenst, ik heb mijn topdag al gehad!
Maar kom er echt nog wel weer....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De ondergang van Krone
BerichtGeplaatst: wo jul 18, 2018 5:56 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Wat een lekker stukkie. Alsof ik erbij was. Vrijdag karren we er weer heen om vrijdagavond en zaterdagavond de show weer te zien.

Zeker voor jou Didier, een paradijsje toch. Veel dieren.
Ik heb begrepen dat vorige week aardig is verlopen, qua bezoekersaantallen.
Geen volle tenten, maar ook niet leeg.
Hopen dat ook Leer redelijk wordt.

Als er elke dag 1000 tot 1500 mensen komen gaat het goed en moet ik mijn titel " de ondergang van Krone' aanpassen.
Dit laatste met het grootste genoegen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De ondergang van Krone
BerichtGeplaatst: wo jul 18, 2018 6:13 pm 
Offline

Lid geworden op: di nov 01, 2016 5:51 pm
Berichten: 348
Citeer:
Een vaste SRV-man zou hier een aardig eurocentje kunnen verdienen.
schreef Didier hierboven.
Nou, dat is zo raar nog niet hoor. Ik ken wel locaties waar daar sprake van is. Weliswaar geen ''Leve de man van de SRV'' wagen, maar wel de bakkerswagen.
Hoorn is zo'n plaats met wakkere ondernemers, maar er zijn er veel meer.

En in dezelfde fijne bijdrage schreef Didier
Citeer:
Zag er diverse vertrekken om Leer te gaan verkennen en uiteraard inkopen te doen.

Wellicht is dat het geval, maar een aantal van hen was vandaag ook in de stad waarvan men zegt dat deze niet op dezelfde dag als Koln gebouwd is.
We hebben het dus over Aachen.
En het bezoek was niet beperkt tot een afvaardiging van wat mensen van Circus KRONE, er was daar veel meer Circusvolk.
Hoe. Wat. Waar? zou je zeggen .... nou, hier dus .... CHIO, AACHEN https://www.chioaachen.de/de/programm/chio-aachen-2018/

_________________
Zand, Zaagsel, Mensen, Dieren en Sensaties: wat een heerlijkheid.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.