Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 2:03 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00


Forumregels


Voor meer tourinfo kunt u naar de Duitse collega's van Circus-Gastspiele.de



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jul 18, 2018 4:47 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
De volgende speelplaats wordt EMMELOORD, plaats en tijden volgen z.s.m..


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jul 21, 2018 4:07 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dat klopt:

Afbeelding

Speeldagen een aanvangstijden bij benadering.......


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jul 23, 2018 5:25 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
EMMELOORD - Evenemententerrein Marknesserweg hoek Kamperweg
do 26 juli - 19.00
vr 27 juli - 17.00*
za 28 juli - 17.00
zo 29 juli - 13.00
ma 30 juli t/m wo 01 aug - geen voorstelling
do 02 aug - 19.00
vr 03 aug - 17.00*
za 04 aug - 17.00
zo 05 aug - 13.00

* = Familiedag, kinderen alle plaatsen € 10,-, volwassenen € 15,-


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jul 23, 2018 6:13 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
2 weken met slechts 8 voorstellingen. Dat is 16 uur werk.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jul 24, 2018 3:57 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Jammer dat je toch weer negatief begint. Ze willen echt wel anders, maar zo lang er geen publiek komt hebben ze weinig keus.
En ga maar eens kijken (als je durft), ook buiten de speeldagen is er in een circus altijd wel werk!
Ze liggen echt geen dagen in de zon......

Laten we blij zijn dat er nog altijd van die gekken zijn die in ons land met een circus willen reizen.
Want denk alle buitenlandse bedrijven maar eens weg, dan blijft er maar bar weinig over.
En weten heel veel mensen over een poosje helemaal niet meer wat circus is!

Toen ze ooit een week noodgedwongen stilstonden -een speelplaats bleek onbegaanbaar- maakte ik het grapje dat ze nu een week vakantie hadden. Want het was ook nog mooi weer.
Bernhard Renz (sr.) dacht daar toch heel anders over: 'Vakantie is ver weg!'
En hij had gelijk....... Ze stonden immers heel dicht bij.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jul 24, 2018 4:15 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Dit is niet negatief. Dit is een constatering.
Zoals jij vindt dat een circusartiest wil rondtrekken, zo vind ik dat een circusartiest moet spelen. Elke dag opnieuw. Niets negatiefs aan maar gewoon mijn mening :clown


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jul 24, 2018 4:59 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ik vind niet dat een circusartiest moet of wil rondreizen, dat wil hij of zij zelf. Dat is een heel verschilletje.
Daarnaast denk ik wel dat ze het liefste driemaal per dag zouden willen spelen. Elke dag opnieuw.
Zoals bij Krone, ook als er nauwelijks publiek is.

Maar met name bij bedrijven met minder dan 200 medewerkers moet nog wel wat meer gebeuren.
Ik hoorde dat ze nog wat vrijwilligers zoeken voor de komende tijd....... Ik bemiddel graag!
Want ergens las ik:

Er is werk aan de winkel .....
Het materieel wordt geschilderd, er is veel onderhoudswerk gedaan, trailers zijn vervangen en moeten ook in de kleur gebracht worden, er zijn drie nieuwe Arabieren toegevoegd, en daarvoor is uitbreiding van de stal nodig. Maar de act zelf moet ook worden voorbereid.
Die twee-weken plaatsen zijn dus broodnodig om al het werk gedaan te krijgen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jul 29, 2018 11:42 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Ik heb het circus gespot in Emmeloord, ik voer er vandaag langs.


Bijlagen:
IMG_20180729_133102439_HDR.jpg
IMG_20180729_133102439_HDR.jpg [ 4.29 MiB | 6388 keer bekeken ]

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....
Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jul 30, 2018 2:13 am 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Didier en ik verschillen in mening over circus Renz Berlin. Zoals hij zegt dat Krone mijn lievelingscircus is lijkt Renz Berlin het zijne, gezien het feit dat hij in alles hen de handen boven het hoofd houd.
Krone is dan wel één van mijn favorieten, ik zie daar echt wel de minpunten en durf deze ook te benoemen.

Laat ik duidelijk zijn. Renz Berlin vind ik vooral aan de buitenzijde een echt circus. Hoewel jij schrijft dat het circus het naast de 3 showtjes in de week erg druk heeft met schilderen zie ik dat er niet vanaf. In mijn beleving staan er vrachtwagens in dezelfde staat als 3 jaar terug.
Goed er zal wel eens een pot verf gebruikt worden maar dat lijkt mij niet de belangrijkste bezigheid tijdens een toernee maar meer werk voor in de winter.

Ook 3 nieuwe paardjes trainen is niet een taak voor alle 18 meereizende medewerkers lijkt mij.
Ik ontken niet dat er meer is dan louter in de piste staan maar 3 shows per week is toch karig.
Jij schrijft dat zij het liefste elke dag shows doen dus rijst bij mij de vraag: wat let ze.
Doe gewoon 2 plaatsen per week maar inmiddels is de tendens 14 dagen in 1 plaats eerder normaal dan uitzondering terwijl ik een week al lang vond in plaatsen van 17.000 inwoners.
Gewoon 2 of 3 dagen spelen met 4 of 5 shows.

Bij het scheiden van het circus naar Renz Berlin en Renz international vind ik dat de laatste meer heeft gedaan zich te ontwikkelen naar een hedendaags programma en kwalitatief serieuzer.

Ik ben echt niet alleen een liefhebber van Krone, Charles Knie en Arlette Gruss om een paar groten te noemen.
Ik heb mij in het verleden prima vermaakt bij Wiener, Alexander Bouglione, Paul Busch en vele andere circussen van klein tot groot.
Ik ga wel voor enigszins kwaliteit. Bij Renz Berlin is mij dat te wisselend. Ik heb mij daar weleens prima vermaakt maar vaker vond ik het te mager tegenover de toegangsprijs zonder kortingskaart.

Didier, ik respecteer jou trouw aan dit circus en ik respecteer ook hun zienswijze maar het is niet helemaal mijn circus.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jul 30, 2018 4:44 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
Ik heb het circus gespot in Emmeloord, ik voer er vandaag langs.


Tja, daar hebben we ook al weinig aan! Er langsvaren!
Kijk, links had je dus kunnen aanleggen en 's middags was er een voorstelling....!



En beste Maro, Renz Berlin is helemaal niet mijn lievelingscircus. Ook dat heb je, wellicht tussen de regels door, al wel kunnen lezen.
Dan komen toch Charles Knie of Probst eerder aan de beurt.... Om er een paar te noemen...

Wat ik wel aan Renz Berlin weet te waarderen is het pure. Niet het gelikte van bijvoorbeeld Herman Renz in het verleden, maar het eigenlijke ambachtswerk, om het zo maar eens te zeggen.
Wanneer je je realiseert hoe in het verleden de circussen zijn ontstaan, dan staat zo'n bedrijf daar nog erg dicht bij.
Dat het een familiebedrijf is- meestal wel met externe artiesten trouwens- vind ik geen enkel bezwaar. Zo zijn de meeste ontstaan, en sommige ook grotere zijn dat nog steeds!
Zoals ik elders al omschreef, wanneer ik naar een voorstelling ga kijken doe ik dat met de ogen van een kind dat nog nooit een circus gezien heeft.
Dan is bijna alles wat je te zien krijgt immers een verrassing!
En dat kleine meisje van een paar jaar geleden dat ondanks dat ze superslank was als een wervelwind de mooiste capriolen met haar pony maakte -zonder ook maar buiten adem te raken- doet dat nu met haar paard. Ja, kleintjes worden groot.
Geen enkele reden om te gaan zeggen dat ze een wanprestatie levert (zoals zelfs al eens werd gesuggereerd), om eerlijk te zijn vond ik de kinderen van beide Renzen samen goed genoeg om naar het Jeugdfestival van Monte Carlo te gaan! Ook dat schreef ik eerder.
Jammer dat dat niet is gebeurd. Want kleine paardjes zie je daar zelden of nooit, en de klasse hadden ze, ook de neefjes bij Renz Inter.
Behalve een onvergetelijke ervaring zou het een investering zijn geweest in hun toekomst.

Overigens zou ik geen circus kunnen bedenken dat ik maar liever oversla.

Zo lang de kortingskaarten zelfs op internet te vinden zijn ben ik wel liefhebber, maar ook weer niet zo onbijdehand dat ik een stuk teveel ga betalen.
Een tribuneplaats vind ik prima en ik kan me niet heugen ooit meer dan € 15,- betaald te hebben bij dit circus.
Waarop Ma mij wel steevast een logekaartje geeft. Goed bedoeld, maar aan mij dus niet besteed!

Een prettige bijkomstigheid vind ik de gesprekken met ander publiek en de mensen van het circus. En uiteraard de vele dieren, dat hoort op de eerste plaats.
Droom van de rij die de kamelen vormen wanneer ze me zien aankomen met m´n zakken wortels! Eén geluidje (net als bij Tsavo...) is genoeg.
En vervolgens de kunst om er voor te zorgen dat echt iedereen in de juiste volgorde zijn hapje krijgt zonder bespogen te worden.
Want ook dat kunnen ze goed, het is niet voor niets familie van de lama's.

Tot zover de uiteenzetting van mijn circusavonturen.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jul 30, 2018 6:35 pm 
Offline

Lid geworden op: di nov 01, 2016 5:51 pm
Berichten: 348
TEXEL

Parkeerplaats Nikadel - De Koog
VRIJ 10 T/M ZON 19 AUG

Dagelijks om 19.00 uur.
Dinsdag en donderdagmiddag ook om 15.00 uur.

Voorverkoop via de lokale V.V.V.

_________________
Zand, Zaagsel, Mensen, Dieren en Sensaties: wat een heerlijkheid.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jul 30, 2018 7:00 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Jou ervaringen zijn anders dan de mijne. Ik waardeer echter wel de wijze waarop je bovenstaande uiteenzetting hebt weergegeven. En eerlijk is eerlijk, veel is ook waar. Vooral dat het circus van origine dicht bij de basis staat van alles wat circus is.

Jou leuke gesprekken met de familie worden bij mij overschaduwd door de snauw die ik kreek van Bernard Renz toen ik hem eens op een poster vroeg.
Ook de keren dat ik de kleine kinderen achter de hond zag rennen in de tent en dat tijdens de voorstelling ben ik niet vergeten.
Het zijn kleine dingen en ook bij Krone is het personeel niet bijster aardig.

Nogmaals ik vindt het circus van buiten echt wel mooi maar het programma zou een paar professionele impulsen moeten krijgen. Een paar jaar terug met de roofdieren van Prein en het orkestje erbij vind ik het best aantrekkelijk als familiecircus dan.

Voorts vind ik echt dat ze te weinig shows geven.
Welke reden dan ook. Het circus moet spelen zijn de woorden van aart staartjes als waltz.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jul 31, 2018 3:42 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Afbeelding

O, en Sjaak, zag je dat wel? De visstoeltjes stonden al gastvrij te wachten!

Zouden ze dan toch nog ook iets anders doen dan alleen maar hard werken.....????

Maar een nieuw geschilderde trailer is op deze foto van een passant van naam en faam toch ook al te zien!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jul 31, 2018 4:31 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Het hele complex zag er nogal desolaat uit. Middagvoorstelling al geweest. Ik was om een uur of drie geloof ik.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jul 31, 2018 4:44 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Kijk eens aan, gaan ze met vakantie naar Texel!! :shock:
Maar wel IEDERE dag een voorstelling en soms zelfs TWEE!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.