Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 8:29 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00


Forumregels


Voor meer tourinfo kunt u naar de Duitse collega's van Circus-Gastspiele.de



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jul 04, 2018 1:30 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Wel grappig trouwens dat Kevin over het gebrek aan personeel begint.
Er is geen gebrek maar er is bijna niemand die voor 275 euro per week mee gaat en dan ook nog onder erbarmelijke omstandigheden in een vrachtwagen moet leven op een ruimte van 3x1,5 meter.
Zelfs de paarden hebben 6x3 meter.
Betaal naar inzet en bied comfort. Dan zijn ze best te vinden.
Kan je niet betalen, stop dan je bedrijf.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jul 04, 2018 1:43 pm 
Offline

Lid geworden op: vr sep 27, 2013 6:15 pm
Berichten: 34
Maar waarom moet je in deze tijd nog zoveel plaatsten aan doen. Dit betekend meer geld voor vergunningen, brandstofkosten ed. En waarom niet een goed gevulde tent met 3 voorstellingen, als hetzelfde aantal bezoekers met 9, 10, 11 of 12 voorstellingen en dan maar voor 20 mensen.
Ik zie in deze geen verschil, dat dit uitmaakt in hoeverre je het als "bivakkeren" ziet. En volgens mij is dit niet een circus waarbij er uit "noodzakelijk kwaad" voorstellingen worden gegeven.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jul 04, 2018 1:46 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Oh dan heb ik niets gezegd. Ik wist niet dat er geld genoeg was.

Zal ik een voorbeeld geven.
Ik was een keer in Magdenburg bij Berolina. Wij waren daar 4 of 5 dagen.
Prachtig weer en elke dag een show om 18.00 uur.
Steeds leeg. 30 a 100 personen per voorstelling.
Behalve die avond dat het regende. Zeker 600 a 800 man in de tent.
Daar kon het circus 14 dagen van bestaan.
Wie geen pijlen gooit, gooit nooit raak.

Vroeger draaide Boltini ook niet elke dag vol. Maar 1x per week een goede plaats met 2 volle voorstellingen is genoeg. Je weer nooit wanneer. Dus draaien met die handel.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jul 04, 2018 1:54 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Laatste reactie, dan houd ik er mee op. Is toch zinloos en bovendien heb ik belangrijkere zaken te doen. Vind het alleen erg storend dat een zogenaamde circusvriend denkt te vertellen hoe een circus bedrijf te laten functioneren. Ik snap niet wat het aantal voorstellingen met de kwaliteit te maken heeft. En als het zo was dat meer voorstellingen geven, meer publiek zou trekken, had het circus dat echt wel gedaan.

Krone bleibt Krone. De rest van de circuswereld verandert wel mee, daar hebben we maar aan te wennen.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jul 04, 2018 2:17 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Je hebt gelijk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jul 04, 2018 3:57 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Bedrijfsmatig gezien is deze discussie niet geheel logisch. Juist in het bedrijfsleven is het een kwestie van de tering naar de nering te zetten wil men kunnen 'overleven'.
Het is jammer dat hier opnieuw wordt afgegleden naar het ongewenste niveau dat circussen die zich aanpassen aan (tanende) publieke belangstelling worden omschreven als bestaande uit een soortement lui volk dat uitsluitend aanwezig is en iets presenteert om in leven te kunnen blijven.
Eerder betoogde ik al wel eens het tegendeel.
Bij alle in ons land reizende circussen wordt keihard gewerkt, ook als er geen voorstellingen zijn.
Iedereen die op wat voor manier bij zo'n bedrijf betrokken is zal dat kunnen beamen.
Het is echt niet zo dat wanneer er niet gespeeld wordt ze maar lekker in de zon of aan het strand liggen, wat elders wel voor komt.

Dat er -en het is een tendens, dus niet uitsluitend bij Freiwald- zo weinig en steeds minder voorstellingen zijn is het gevolg van de verminderende publieke belangstelling, en dat kun je gerust zorgwekkend noemen. Hèt circus zit in het verdomhoekje, niet in de laatste plaats aangemoedigd door het gezeur over wilde of andere dieren.
Het grote publiek zal het circus opnieuw moeten leren ontdekken.
Wat Freiwald en ook de andere in ons land reizende buitenlandse circussen betreft heb ik de stellige overtuiging dat ze het allerliefst tien of meer voorstellingen per week zouden geven.
Maar ook begrijpen zij dat het publiek niet echt opgewonden raakt wanneer de tent maar voor een gering deel gevuld is.
Dus liever een paar voorstellingen per week en dan redelijk vol, dan bijvoorbeeld (even tegen het zere been) de waanzin van Circus Krone dat stug een groot aantal (= veel te veel in deze ook in Duitsland tijd van afnemende belangstelling) per week speelt voor een publiek dat door het aantal medewerkers wordt overtroffen!
Enig idee hoelang dat bedrijfsmatig verantwoord vol te houden is? Tot de grote pot honing die 's winters verdiend wordt helemaal leeg is?

Of moet het helemaal anders, bijvoorbeeld zoals Circus Busch (aus Berlin) van de familie Scholl ons laat zien? Bepaald geen nieuwelingen in dit wereldje geven ze sinds enige tijd -en ze staan op dit moment voor het eerst in Bremen- tijdens ALLE VOORSTELLINGEN GRATIS ENTREE.
Na afloop mag het publiek vervolgens een bijdrage naar waarde geven, hetgeen niet verplicht is. Ze schijnen er redelijk tevreden over te zijn.

Vergelijkingen met een (ver) verleden slaan werkelijk nergens op, want tenslotte heeft geen enkel bedrijf uit die tijd van noeste werkers het overleeft.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jul 04, 2018 4:10 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
En daar zult u het mee moeten doen zou Mr Frank Visser zeggen. :lol:
Natuurlijk is de kern van waarheid hierboven groot.
Misschien vindt ik het wel gewoon jammer en zorgelijk tegelijk.
Maar je ziet duidelijk dat circussen die zich vasthouden aan traditie en klassiek circus het beduidend minder goed doen dan de circussen die zich moderniseren.
Succesvolle voorbeelden zijn Arlette Gruss, Flic Flac, Charles Knie, Horror circus, Monti en Knie Zwitserland.

Ik constateer en concludeer, zonder dat ik het altijd even leuk vind.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jul 04, 2018 4:34 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ik kan niet wachten tot ik VOORAL NIET naar Flic Flac en het Horror circus hoef!
Dan toch echt maar liever stiekem op bezoek bij Buba en de andere dieren in Oude Tonge of de paarden, kamelen en runderen bij de Renzen.
Maar dat betoogde ik ook al eens eerder......


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jul 16, 2018 5:50 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Daarna komen ze in:

MIDDELHARNIS - Grasveld aan De Hofjes - tegenover LIDL / GAMMA
do 19 juli - 19.00
vr 20 juli - 19.00 - familiedag: alle plaatsen € 10,00 pp!
za 21 juli - 19.00 - actiedag: 2 halen = 1 betalen! *
zo 22 t/m wo 25 juli - geen voorstelling
do 26 juli - 19.00
vr 27 juli - 19.00 - actiedag: familiedag: alle plaatsen € 10,00 pp!
za 28 juli - 19.00 - actiedag: 2 halen = 1 betalen! *

* voorwaarden zie op de site: http://www.circusfreiwald.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do aug 02, 2018 5:50 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Eerstvolgende speelplaats van de overigens 'geheime' campingtour:

Afbeelding

En die bevindt zich in Ommen: Besthemerberg 1, 7731 PB Ommen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do aug 02, 2018 6:18 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Hopelijk niet zo geheim dat ze zelf niet weten waarheen. ?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr aug 03, 2018 5:52 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dat zal wel meevallen, elders is zelfs een hele fotoserie van de opbouw ter plaatse te vinden.

Weet je trouwens wel waar ze woensdag 1 augustus waren?
Juist ja, op dezelfde plek waar ze al een aantal jaren trouw te gast zijn: op Flevonatuur!
Ik hoorde er zelfs iemand over op de radio. Die kwam daar voor het eerst en vond het prachtig: alles geweldig en zo maar een heus circus met een olifant!

https://www.flevonatuur.nl/circus

Afbeelding

Afbeelding

Of waren jullie er soms ook? :lol:

Afbeelding

Leuk, die nieuwe tattoo!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr aug 03, 2018 8:31 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Allemaal met de blote gat op de tribune. Bah


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za aug 04, 2018 3:25 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Niks hoor, een beetje goed opgevoed naturist weet dat hij in zulke omstandigheden een handdoekje meeneemt. Wel zo hygiënisch trouwens!
Maar bloot in de tent was verder helemaal niet verplicht. Ook de artiesten deden daar niet aan mee!
Vrijheid is juist het tegenovergestelde van 'verplicht'.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za aug 04, 2018 5:23 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Nou dat lucht mij op. Dan kan Ik de volgende keer met een gerust hart plaatsnemen op de bankjes zonder bang te zijn dat er nog resten van vorige bezoekers aan kleven.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.