Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 11:49 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma okt 08, 2018 4:22 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Natuurlijk is het waar wat alle rechtgeaarde circusliefhebbers al lang wisten: in ons land is echt wel plaats voor een kwaliteitscircus op hoog niveau.
Nou, ze kunnen gerust zijn, want dat komt er ook!
Vanaf februari volgend jaar gaat het voormalige Belly Wien onder de naam Circus MAXIMUM op tournee door Nederland.

Afbeelding

Zelf schrijven ze daarover:

Hooggeëerd publiek!

Vanaf februari 2019 is Circus Maximum als nieuw Nederlands kwaliteitscircus op tournee door het hele land.

Kom kijken en (her-)beleef de magie van het circus, met een weergaloze show, fijne ambiance en eigentijdse faciliteiten.

Internationale artiesten, humor, prijsbekroonde dierendressuren en live zang in een sfeervol aangekleed tentencomplex.

Graag tot ziens!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma okt 08, 2018 11:41 pm 
Offline

Lid geworden op: do jun 23, 2011 11:12 am
Berichten: 113
Dit lijkt mij een mooi circus te worden. Leuk dat zij hier weer gaan reizen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di okt 09, 2018 2:34 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dat zal inderdaad heel veel mensen een plezier doen, en terecht!

(Nu de PR-man nog even alle foto's op dezelfde grootte plaatsen, want dat lijkt wel een stuk professioneler!)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo okt 10, 2018 10:41 am 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Het is geen Belly-Wien, alleen Belly-Wien materiaal wordt gebruikt maar het is een nieuw Nederlands circusbedrijf. En een mooi plan inderdaad!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo okt 10, 2018 2:35 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Vertel ons dan maar meer!
Want het is dus wel de Familie Zinnecker en het aangepaste materiaal van het, zoals ik schreef, voormalige Circus Belly Wien.
In een nieuwe constructie weliswaar, maar het verleden valt niet te ontkennen.
En daar is ook absoluut geen reden voor!
Wanneer je Herman Renz niet (meer) meetelt waren ze immers al met voorsprong de beste in ons land!

Dat Kevin van Geet er iets of van alles mee te maken heeft lag eigenlijk in de lijn der verwachtingen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr feb 15, 2019 3:01 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Wat is dit nu voor forum. Is er eindelijk weer iets moois wat door Nederland reist met gisteren haar landelijke première, staat er nog steeds niets te lezen hier.
Ik ben lekker al geweest. Ik zeg niets. Ga er zelf maar heen circusvrienden achter de computer.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr feb 15, 2019 4:17 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Maro schreef:
Wat is dit nu voor forum. Is er eindelijk weer iets moois wat door Nederland reist met gisteren haar landelijke première, staat er nog steeds niets te lezen hier.
Ik ben lekker al geweest. Ik zeg niets. Ga er zelf maar heen circusvrienden achter de computer.

Bedankt voor je recensie! =o=
Tussen de regels lees ik dat het mooi is en de moeite waard....
Ga je nog eens?
Dan weten we het zeker :clown

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr feb 15, 2019 4:42 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
En dit heb je kennelijk ook over het hoofd gezien: viewtopic.php?f=18&t=9223
Nog afgezien van de publiciteit die ze kregen tijden de 'voorpremière' in Tilburg!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr feb 15, 2019 9:15 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Haha. Ik ga nog eens jazeker. Het is voor een reizend circus zeer aantrekkelijk. Puur circus vol goede acts en mooie belichting.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za feb 16, 2019 2:15 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
We hadden niet anders verwacht!
Nederland verdient tenslotte een circus op dit niveau!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo feb 20, 2019 4:44 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
De discussie die is ontstaan over de kwaliteit en zin van recensies kan elders voortgezet worden:
viewtopic.php?f=19&t=9299&start=15

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo feb 20, 2019 4:54 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Daarmee doen we Hugo een klein beetje onrecht, want die beloofde bij herhaling zeer binnenkort (ik denk vijf dagen vanaf heden, we tellen mee af) met een exclusieve recensie van de voorstelling te komen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo feb 20, 2019 5:10 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Vier dagen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo feb 24, 2019 8:10 am 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Zal ik het dan maar doen.

Inmiddels ben ik twee keer geweest en het eerste wat ik er over wil zeggen is dat het hele circus staat als een huis. Onder de naam Circus Maximum slaat de familie Zinnecker een nieuwe weg in en dat doen zij precies op de manier waarvan ik denk dat het goed is.

Als je geen wilde dieren meer mag meebrengen zal je andere middelen moeten gebruiken om het publiek te imponeren.
Zonder te vervallen in een typisch klassieke of juist hypermoderne show is hen dat 100 procent gelukt.
Een juiste dosering toegestane dieren, prima variété en een zeer verdienstelijke clownerie zorgen voor dik twee uur prima vermaak.

Met een cast van 10 personen met daaromheen nog eens circa 10 personen brengen zij circus waar elke circusliefhebber van geniet.
Geen wereldtop maar circus zoals geen ander dat momenteel in Nederland al reizende presenteert.
Alhoewel het paardennummer van Marlon Zinnecker toch tegen die wereldtop aanschaafd.

Alle nummers zijn goed en er is werkelijk niet 1 act die ondermaats is.
Uitschieters zijn zo al s vermeld Marlon Zinnecker met zijn paarden, Nadja Scholl met een zeer goede hondenshow,  Clown Marco's boks entree en De familie Donnert met Jockey rijden maar alle overige acts zijn zeer verzorgd en de moeite waard.

Veel circussen hebben tegenwoordig een aardige lichtshow maar kunnen daar niet mee omgaan.
Nou, hier wel dus. Zeer fraaie lichtplaatjes zorgen voor een verdubbeling van het succes.
Ook de muziek, weliswaar niet live, is steeds van zeer goede kwaliteit.

Dit circus is de middelmaat ontstegen en heeft respect voor het publiek.
Respect betekent een volwaardig en volwassen programma brengen die zijn geld dubbel en dwars waard is.
Het grote voordeel is dat alle leden van de familie Zinnecker echt iets kunnen en dat aangevuld met enkele goede ingehuurde artiesten maakt het zien van dit soort circus tot een onmisbaar uitje voor iedereen die zich circusvriend noemt.

De familie Zinnecker is verantwoordelijk voor de basis met al haar inmiddels bekende prachtige circusmateriaal en vormt de basis van het programma maar eerlijk is eerlijk zonder Kevin van Geet zou dit nooit tot stand zijn gekomen.
Zijn presentatie is van zeer grote klasse. Nog maar 22 jaar jong en dan met zo'n prachtige warme stem en natuurlijke rust is hij als spreekstalmeester in mijn ogen momenteel de beste in Nederland.
Hij doet mij denken aan Maurice Veldkamp in zijn beste jaren.

Maar hij is naast deze verdienstelijke inbreng, ik denk, de belangrijkste medewerker van dit circus.
Ik herken talent en deze aardige jongen heeft alles onder controle. Hij runt het hele bureau.
Hij is het uithangbord van dit nieuwe Nederlandse kwaliteitscircus.
Zelf presenteert hij jaarlijks al de producties van het kerstcircus Etten Leur en het wintercircus Tilburg en voor dit circus is hij de alleskunner op bureaucratisch gebied. Een eersteklas woordvoerder.
Dit wordt, let op mijn woorden, een groot Nederlands circusman.

Alfons Borm


Laatst gewijzigd door Maro op zo feb 24, 2019 11:50 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo feb 24, 2019 10:35 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Je bent mij net voor Alfons! Maar dat maakt niet uit. Ik ben op 23 februari naar de avondvoorstelling in Uithoorn geweest. Fraai stond het opgebouwd aan de rand van het dorp. Maximum heeft het lef om zich kwaliteitscircus te noemen. Nou dit label maken zij meer dan waar. De belichting is fantastisch en door die belichting krijgen alle nummers dat beetje extra dat zij nodig hebben om niet alleen tot hun recht te komen maar net dat beetje meer geven. Net zo goed als er een ballet is dat het kamelennummer introduceert.

De evenwichtsacrobate, de jongleur, de antipodiste met assistentie van clown Marco, het doekennummer, het koorddansnummer kwamen door de fantastische belichting extra goed tot hun recht. Clown Marco zagen wij een aantal keren als repriseclown en met assistentie uit het publiek bracht hij een boksnummer. Vooral het laatste nummer was vrij origineel. Ook origineel was zij reprise met een ''olifant'' waarvoor vanuit Den Haag speciale ontheffing was verleend.

Toppers waren voor mij dierennummers en dan met name de paardennummers van Marlon Zinnecker en de jockey act van de Hongaarse Donnerts. Marlon Zinnecker opent de voorstelling met zijn in Massy bekroonde nummer met acht Friese paarden en drie steigerpaarden. Na de pauze brengt hij nog een nummer groot en klein met drie pony's en paarden. Ook zien wij hem nog werken met kamelen. Een nummer dat zoals ik al schreef door een heus ballet werd geïnroduceerd.
Dan de Donnerts. Met hun jockey act waren zij het enigste nummer waarbij meer dan twee mensen in de piste optraden. Een dergelijk nummer past bij een kwaliteitscircus. Jammer dat zij straks vertrekken en ik hoop van harte dat de directie een vervangend nummer zal contracteren.

Dan Kevin van Geet. Een spreekstalmeester is in mijn ogen een toevoeging aan een voorstelling. Vooral niet te veel praten maar wel op de juiste momenten de juiste aandacht vragen. Nou hierin slaagt duizendpoot Kevin helemaal en mijns inziens slaagt hij erin de voorstelling door zijn optreden net dat beetje extra te geven.

Ik wens Circus Maximum een zeer succesvolle tournee toe en hoop dat het keurmerk Kwaliteitscircus zich zal laten vertalen in grote bezoekersaantallen.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.