Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 11:36 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo sep 19, 2018 5:48 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Afbeelding

Palazzo 2018
@Johan Cruijff ArenA Amsterdam

Palazzo, ‘het theater van de zintuigen’, keert, na een afwezigheid van zes jaar, terug naar Nederland.
Tijdens de 10e editie is sterrenchef Joris Bijdendijk de ‘smaakmaker’.

Van 22 november 2018 tot en met 3 maart 2019 strijkt Palazzo neer in onze hoofdstad en wel naast de Johan Cruijff ArenA.
Terwijl, verspreid over de avond, het speciaal samengestelde gastronomische viergangenmenu van Bijdendijk wordt geserveerd, voeren een keur van top-acrobaten en internationaal bekroonde artiesten een zinderende show op, die varieert van dromerige poëzie tot turbulent theaterspektakel.

Palazzo is een unieke combinatie en is tot in de kleinste details geperfectioneerd.


Zakelijke arrangementen

Ongeacht of het gaat om een kerstdiner, een jubileum, product-presentatie of gala, de exclusieve ambiance van onze spiegeltent biedt de perfecte entourage voor een avond uit met collega’s, zakenpartners en klanten.
Inspireer uw gasten in kleinere kring of pak uit met een overweldigend feest voor maar liefst 336 genodigden.

Maak je bezoek aan Palazzo extra bijzonder!

Wij bieden diverse zakelijke arrangementen aan in combinatie met de show en het diner. De prijs voor uw arrangement hangt af van uw wensen.
Download onze zakelijke brochure via onderstaand contactformulier en maak kennis met de diverse arrangementen.

Liever direct een offerte ontvangen? Vul ons contactformulier in en wij stellen met plezier een offerte voor u op!


Mooi filmpje: https://vimeo.com/279135209

Dat contactformulier staat hier dus niet, maar u kunt contact opnemen met:

CONTACTGEGEVENS

Berry Sprenkels

E-mail: Palazzo@arjanvandijk.nl

Telefoon: 0162-587570



Afbeelding Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma nov 26, 2018 5:45 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
En inmiddels zijn ze al begonnen, daar aan de Arena Boulevard pal naast de Arena.
Ook pal naast de plaats waar kortgeleden Circus Sijm de laatste reguliere voorstellingen van dit seizoen gaf.
Dat laatste met veel succes, ik was ooggetuige van de allerlaatste voorstelling.
Een succes nog groter dan wij hier dachten, want ondanks dat een dag eerder gestopt werd (in overleg) vanwege de risicowedstrijd Ajax-Feijenoord, vonden er in de speelweek wel drie voorstellingen per dag plaats, terwijl er op de oorspronkelijke agenda maar twee gepland waren. En allemaal (zo goed als) uitverkocht!
Op dat moment was de fameuze Belgische spiegeltent La Rose al in aanbouw, dus de circussen losten elkaar als het ware af......

Mooie site van Palazzo inmiddels: https://www.palazzo.org/amsterdam/nl/home.html

Over de voorstelling:

HAUT CHAOS


Als gast van PALAZZO Amsterdam bent u getuige van een wereldpremière: Haute Cuisine gaat samen met Haute Couture, Haute Acrobatie en Haute Comedy, oftewel ‘Haut Chaos’!
Een buitengewone show, boordevol contrasten en extravagante, prettig gestoorde karakters.
De flamboyante gastheer neemt u mee door een avond, waarop niets meer is wat het lijkt.
‘Haut Chaos’ laat u met volle teugen genieten van bloedstollende acrobatiek, wonderlijk contortionisme, briljante comedy en grootse muziek.
Soms verfijnd en gevoelig, dan weer messcherp en excentriek.
Kortom, een avond die volledig tot de verbeelding spreekt.


Afbeelding

Afbeelding

Minimum leeftijd is 14 jaar.
En nog kansen genoeg, ze blijven daar staan t/m zondag 3 maart 2019!

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di nov 27, 2018 4:35 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
De artiesten van deze editie van Palazzo:

Afbeelding

FLIP'N'FLY - DENEMARKEN / DUITSLAND

SPRINGPLANK
Jonas Hall Kriegbaum (DK) en Philipp Dünnwald (D) leerden elkaar kennen tijdens hun opleiding op Codarts Rotterdam



Afbeelding

MARJORIE NANTEL - CANADA

LUCHTACROBATIE / SLANGENMENSACT / ARTWORK SHOW


Afbeelding

PETER SHUB - USA

COMEDY
Onderscheiden met een zilveren clown in Monte Carlo



Afbeelding

UP & OVER IT - IERLAND / WALES

DANS PERCUSSIE / CHOREOGRAFIE
Begonnen beiden bij Riverdance



Afbeelding

SARAH & GUILHEM - FRANKRIJK / CANADA

TRAPEZE
Reisden vijf jaar met Cirque du Soleil.
Wonnen Goud op het Festival Mondiale du Cirque de Demain in Parijs.



Afbeelding

NATA GALKINA - RUSLAND

ANTIPODENSPEL (VOETJONGLEREN)
Volgde opleidingen in Kiev, Moskou en Toulouse.



Afbeelding

REUBEN KAYE - AUSTRALIË

PRESENTATOR / ZANGER


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di nov 27, 2018 4:59 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Joris Bijdendijk, de chef-kok van de huidige versie van Palazzo in Amsterdam, kwam uitvoerig aan het woord in HP/De Tijd: https://www.hpdetijd.nl/2018-11-22/jori ... k-palazzo/

Afbeelding

Chef-kok Joris Bijdendijk: ‘Ik ga heel graag naar het circus’

Wijnrood fluweel, spiegelende wanden, circusacts en haute cuisine: dinner show Palazzo is terug in Amsterdam.
Ruim drie uur acrobatiek, comedy, zang & dans, een slangenmens – plus een viergangenmenu van chef-kok Joris Bijdendijk.


Bijdendijk (Amsterdam, 1984) stond tien jaar geleden in de keuken van Palazzo – toen als souschef onder zijn mentor Ron Blaauw. 23 was hij.
Bijdendijk is inmiddels 34, Meesterkok en een Michelinster waard.
En hij staat in de schoenen van zijn mentor als ‘geestelijk chef’ van deze tiende editie van Palazzo.

“Ik vind het een onwijs leuk concept en ik kan nu m’n eigen menu draaien,” vertelt Bijdendijk aan de bar van restaurant RIJKS, waar hij dagelijks de keuken leidt als ‘executive chef’.
Het is dinsdag, de glazenwassers poetsen de laatste vingerafdrukken van de ramen en er dreunt popmuziek. “De gerechten zijn ‘echt Joris’.
Langoustine met currycrème, kabeljauw met knoflookvelouté, mooi gestoofde runderwang – het smelt op je tong – en als dessert hangop.
Lekker Hollands. Schaal- en schelpdieren, dan een stuk vis, dan een stuk vlees. Een mooie opbouw.”
Vanmiddag is het weer volle bak in RIJKS: negentig gasten staan er op de lijst voor de lunch. (In totaal kan RIJKS 130 couverts kwijt.)
Leeg was het er voor het laatst in de zomer, toen het restaurant twee weken dicht moest wegens verbouwing.

Bijdendijk begon zijn carrière in de keuken van Ron Blaauw in diens gelijknamige restaurant in Ouderkerk aan de Amstel.
Vijf jaar later stond hij als chefkok in Blaauws brasserie Paardenburg.
In 2010 vertrok hij op de bonnefooi naar Frankrijk in een Peugeot 205 vol met koksbuizen en -messen.
Hij kreeg het ene ‘nee’ na het andere, tot hij aan de slag mocht bij Le Jardin des Dens in Montpellier.
Hij klom binnen twee jaar op van leerling tot souschef.

In 2013, terug in Nederland, kreeg Bijdendijk bij het Amsterdamse Bridges zijn eerste Michelinster.
Die ster moest hij achterlaten toen hij chef-kok werd van een nieuwe zaak, pal naast het Rijksmuseum. Het RIJKS.
Twee jaar later had hij zijn ster terug. Volkskrant-journalist Mac van Dinther at in mei nog een laatste keer bij RIJKS, op zijn afscheidstournee als culinair recensent.
Over Bijdendijk schreef hij: ‘Hij is knap, slim, spreekt zijn talen. En, niet onbelangrijk: hij kan vreselijk goed koken.’


Afbeelding

Is het niet wat ordinair, het circus?
“Ik vind het niet ordinair. Ik hou er wel van. Ik ga heel graag naar het circus met mijn kinderen.”


En leiden die acts de zintuigen niet af van het bord?
“Ik denk dat ze juist bijdragen aan het eten, want je hebt een totaalbeleving. Wat je hier in het RIJKS niet hebt, heb je daar wel.
Daar kom je voor het entertainment, dat het eten naar een hoger niveau tilt.”

Moet RIJKS het de komende weken doen zonder roerganger?
“Nee, zeker niet. Het belangrijkste is RIJKS, ik ben en blijf hier vijf tot zes dagen in de week. Dit is m’n baby, m’n thuisbasis.
Hier ben ik de fysieke chef, bij Palazzo de geestelijk chef. Ik heb daar een team van zo’n vijftien man, inclusief de afwas.”

Wat zijn je plannen met RIJKS?
“Ik hoop dat RIJKS de komende jaren net zo beroemd wordt buiten de Nederlandse grens als binnen de Nederlandse grens.
We hebben veel uitwisselingen met internationale gastchefs. Dat is de voornaamste manier om dat Hollandse product op de kaart te krijgen.”


Wie zijn die chefs?
“De laatste die we hadden was Josean Alija van restaurant Nerua, van het Guggenheim in Bilbao. Die kwam hier een week koken.
Volgend jaar gaan we bij hem koken. En op de wish list staat Richard Ekkebus, van restaurant Amber in Hongkong.
Een Nederlander die heel succesvol is in het buitenland. Hij staat in een van de allerbeste restaurants ter wereld, en in wereld-topvijftig.
Maar dat vind ik niet zo belangrijk. Het belangrijkste is dat hij een chef is van wereldformaat. Een inspirerende man.”

En van wie wil jij nog leren?
“Ik zou weleens kroketten willen maken bij Holtkamp (Cees Holtkamp, Amsterdams banketbakker, beroemd om zijn kroketten – red.).
Dan ga ik een keer op mijn vrije dag daar meedraaien. Als ze me toelaten, natuurlijk.”

Je werpt je op als ambassadeur voor de Nederlandse keuken, je schreef een boek over de keuken van de Lage Landen. Waarom is dat?
“Ik denk dat alle koks die voor het Hollandse product staan, een ambassadeursrol op zich moeten nemen.
Da’s de verantwoordelijkheid van de chef. Ik hou ervan om een product op het voetstuk te zetten.”


Noem eens zo’n product.
“Dat zijn er tientallen. Daar staat er eentje.” Wijst naar een kolossale kaas, verderop op de bar.
“Dat vind ik een van de grote trotsen op het gebied van kaas. Boeren Goudse Oplegkaas, zoals je kunt lezen.
We serveren ‘m met een Limburgse appelstroop, of een Mostarda (gekonfijt fruit in een siroop – red.).
Er kan een bessenjenever bij maar het gaat om de kaas.”

Je bent nu ‘culinary executive’ van RIJKS – baas in andermans keuken. Wanneer krijg je je eigen zaak?
“Misschien over tien jaar, of zo. Ik wil het liefst gewoon koken.
En als eigenaar van een zaak ben je ook met allerlei andere dingen bezig, al doe ik hier vierdimensionaal kennis op, over dranken, personeel, financiën – over alles eigenlijk.”


Palazzo vindt tot en met maart plaats in Amsterdam, naast de Johan Cruijff ArenA.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 28, 2018 4:43 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
De entree van La Rose:

Afbeelding

Afkomstig uit het Belgische Geel.

Vanaf heden t/m zondag 3 maart 2019, dat wisten we al.
Eén voorstelling per dag. Niet op de maan- en dinsdagen.
Van woensdag t/m zaterdag om 19.30, op de zondagen om 18.00 uur.
Extra voorstelling op Oudejaarsdag, maandag 31 december, om 19.30 uur.
Geen voorstellingen op 5, 6 en 23 december (afgelast) en van 1 t/m 4 januari.
Er dient altijd van tevoren gereserveerd te worden!
Er zijn ook al enkele voorstellingen uitverkocht.
Dat ze er nog geruime tijd staan houdt ook in dat we nog even kunnen doorsparen.
Want de entree inclusief diner is niet kinderachtig.
Per dag kunnen prijzen verschillen.
In de goedkoopste variant kost een plaats Podium-Loge (met beperkt zicht) € 92,-, Stalles € 102,-, Loge € 122,- en Manege € 132,-.
Veel andere dagen lopen de prijzen op van € 102,- tot € 128,-. € 138,- en € 148,-.
De Oudejaarsvoorstelling spant de kroon: € 207,-, € 227,- en € 237,-. Maar daar zal dan vast wel een glaasje champagne bij in zitten!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.