Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 10:26 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za jul 28, 2018 4:19 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Geen nieuwe serie op tv, maar er komt een heuse bioscoopfilm met dezelfde titel.
Dit naar aanleiding van het succes van de vorig jaar grotendeels bij Circus Sijm opgenomen jeugdserie.
Dat Sijm onlangs meldde dat Cirque Noël dit jaar niet zou doorgaan heeft vermoedelijk uitsluitend betrekking op de rol die voor dit circus zou zijn weggelegd.
Ben benieuwd hoe en waar ze die rol in de deze zomer te maken speelfilm dan wel gaan invullen.....
Bij het maken van een speelfilm komt er uiteraard wel wat meer kijken dan bij een serie.
En het circus kan kwalijk een aantal weken stil gaan staan teneinde als decor te dienen.
Buiten het seizoen, hoogstens.

Het 'grote' nieuws is verder dat de bekende acteur Tygo Gernandt een rol (van betekenis) gaat vervullen.
De jeugdrollen zullen door dezelfde acteurs worden gespeeld.

Televizier meldt:

Met Tygo Gernandt

Jeugdserie Circus Noël krijgt vervolg in bioscoop

Afbeelding

AVROTROS trakteerde de jeugdige kijkers in december 2017 op de serie Circus Noël. De reacties waren positief, waarop werd besloten dat de reeks een vervolg krijgt.
Niet op televisie, maar in de bioscoop.


In de nieuwe film staat de twaalfjarige Karo (Luna Wijnands) centraal. Ze reist samen met haar circusvrienden Tonie (Tommy van Lent) en Victor (Samuel Reurekas) langs verschillende plekken.
Hier beleeft ze de meest magische avonturen. Helaas gaat het niet goed met het circus, waardoor ze alles op alles zet om het circus van de ondergang te redden.
Hierdoor komt de vriendschap tussen Karo, Tonie en Victor enorm onder druk te staan.

Tygo Gernandt

Naast de jeugdige acteurs speelt ook Tygo Gernandt een rol in de film. Hij kijkt vooral uit naar de gevaarlijke scènes.
“In Circus Noël gaan we stunts doen met paarden, en daar heb ik ontzettend veel zin in, want dat vind ik te gek”, vertelt hij.

Circus Noël

Het duurt nog wel even tot de film in de bioscoop te zien is. De opnames beginnen deze zomer.
Begin volgend jaar verschijnt de Circus Noël in de Nederlandse bioscopen.






De Telegraaf weet nog als aanvulling:

De film wordt geregisseerd door Dennis Bots (Achtstegroepers huilen niet) en geproduceerd door Incredible Film en Phanta Basta.
Circus Noël was eind 2017 te zien als serie in het NPO-jeugdblok Zapp.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do aug 23, 2018 5:17 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Opnamen worden (onder meer) gemaakt tijdens het festival Cultura Nova in en rond Heerlen volgend weekend.
Nog altijd worden figuranten gevraagd zich te melden......


De film gaat zich afspelen tijdens genoemd festival, en dus niet opnieuw in een circustent.

De site meldt daarover:

Circus Noël is een klein familiecircus, waar de magie, het avontuur en de romantiek van het circusleven de boventoon voeren, ondanks het vaak harde bestaan.
Het circus zou zó op Cultura Nova kunnen staan. Ditmaal zijn de rollen echter omgekeerd en speelt Cultura Nova de hoofdrol in deze supertoffe familiefilm over de twaalfjarige Karo.
Zij reist stiekem mee naar Cultura Nova met haar circusvrienden Tonie en Victor van Circus Noël.
Op het festival moet zij alles op alles zetten om het circus te redden van de ondergang, ook al komt hun vriendschap hierdoor zwaar onder druk te staan.

Lijkt het je leuk om deze filmopnames bij te wonen en jezelf misschien terug te zien op het witte doek? Meld je dan aan via Laurelle:

laurelle@phantabasta.com.

Je kunt je aanmelden als figurant voor de opnamedatum 2 september 2018.

Graag vermelden:
– Voornaam, achternaam, e-mailadres en mobiele telefoonnummer.
– Welke datum je komt.
– Met wie en met hoeveel personen je komt.
– Foto’s van de aanwezigen.
– Leeftijd en geboortedata van de aanwezigen.


zo 2 sep 10:00 - 18:00
Diverse locaties


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 11, 2018 5:25 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
De filmopnamen zijn op dit moment in volle gang. Aldus meldt ons vlogger Nina: https://www.sevendays.nl/nieuws-enterta ... -no%C3%ABl

Afbeelding

MET VLOGGER NINA OP DE SET VAN CIRCUS NOËL

Gekleurde lampionnen, een grote circustent, een jongleur die messen in de lucht gooit en een acrobaat ondersteboven op een paard.
Het is een bonte bende op de set van de film Circus Noël.


‘Karo is mijn nichtje in de film’, vertelt YouTuber Nina (14) die in Circus Noël ook een vlogger is.
‘Mijn volgers vinden het heel leuk dat ik ook acteer. Ik krijg veel positieve reacties, dan zeggen ze bijvoorbeeld: ik ga sowieso naar die film!
Circus Noël gaat over Karo die wegloopt van huis en meereist met een circus waar ze allemaal avonturen beleeft.
Ik speel Karo’s nichtje Bobby en probeer met hulp van mijn volgers op YouTube mijn nichtje te vinden.’

Geduld

‘Het zijn lange dagen, maar het is heel cool om alles op de set mee te maken. Tussen de scenes door is het gezellig en zitten we allemaal bij elkaar.
Het moeilijkste is geduld hebben. We moeten vaak heel lang wachten en dingen opnieuw doen.
Vandaag vlogen er bijvoorbeeld vliegtuigen over. Door die ruis kan de opname niet worden gebruikt.
En gisteren waren er ganzen in het bos waar we opnemen, dus toen moesten we ook gelijk stoppen met filmen.’


Afbeelding

Teksten leren

‘Ik denk zeker dat het helpt dat ik al gewend ben aan filmen. Het is makkelijk dat ik door mijn vlogs al weet hoe ik teksten kan leren enzo.
Dat is natuurlijk wel een beetje anders want dan ben ik mijn eigen baas en op de set niet.
Maar ik vind acteren net als vloggen heel erg leuk!
Ik wil naast m’n YouTube-kanaal dan ook heel graag verder met acteren, dus daar ga ik sowieso mee door!’


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mar 15, 2019 4:59 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
En dan is het eindelijk -bijna- zo ver! CIRCUS NOËL in de bioscoop!
Aanvankelijk zou de Nederlandse première op Valentijnsdag (14 februari) plaatsvinden, maar dat paste kennelijk niet helemaal in het plaatje....
Nieuwe release-datum werd 13 april, en dat is nu gewijzigd in 17 april.
Het moet die dag al haast wel doorgaan, want in diverse theaters staan voor die datum al voorstellingen gepland.

De (internationale) trailer, met Engelse ondertitels en tussenteksten.
Waaruit je mag afleiden dat hij ook naar het buitenland gaat.....

https://www.youtube.com/watch?v=5G3li8war2g

Beelden bedriegen (soms) maar zien er in dit geval wel heel mooi uit!
En zo weten we dan ook welke tent (en circus) de plaats van Sijm (uit de televisieserie) heeft ingenomen.
Ja, de concurrentie in de circuswereld blijft moordend......
Maar wie weet is dit allemaal wel in goed overleg gegaan.

En de ondertitel luidt: FEEL THE MAGIC.
Maar daar is natuurlijk weer een heel ander circus verantwoordelijk voor......
Zelfs wanneer dat niet zo is (en dat vermoed ik) dan komt dat toch wel heel goed uit!
Let's Twist Again, Like We Did Last Summer......

De poster:

Afbeelding

Nederlandse trailer: https://www.pathe.nl/film/24353/circus-noel

en een paar foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Compleet met een dwaalgast in de piste.....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Enge man in het bos.....

Afbeelding
Paard vindt jongetje (nog) niet lief, oortjes naar achteren......

Afbeelding
......maar doet kennelijk toch braaf wat er van hem verlangd wordt, al blijft hij op zijn quivive....

Het verhaal in het wel heel kort:

Karo loopt weg van huis omdat haar ruziënde ouders willen scheiden.
Ze reist mee met haar circusvrienden Victor en Tonie van Circus Noël, dat onverwachts mee mag doen aan Cultura Nova, een belangrijk circusfestival.

Als er onderweg mysterieuze dingen gebeuren komt hun deelname aan het festival in gevaar en dreigt Karo haar nieuwe circusfamilie te verliezen.
Karo, Victor en Tonie moeten alles op alles zetten om het circus te redden, ook al komt hierdoor hun vriendschap zwaar onder druk te staan.
Zal het ze lukken om het circus en hun vriendschap te redden?


Ik denk haast van wel........


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.