Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 4:28 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jan 28, 2019 4:15 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Inmiddels bereikte ons het bericht dat Circus Freiwald dit jaar geen winterstop houdt.
Dat was in het verleden wel anders: de afgelopen jaren hielden ze de langste van alle in ons land reizende circussen!
Door omstandigheden, onder meer met Buba.

Er is gekozen voor een nieuwe 'stal'. De in circuskringen niet geheel onbekende Piet Hein Out tekent ook voor hen voor de programmering en publiciteit.
Dat is hem wel vertrouwd, zoals onder meer bewezen werd met het Magic Circus.

Komen we echter direct bij hetzelfde nadeel als bij Magic: niets van de site van Freiwald mag nog langer worden gekopieerd of anderszins worden overgenomen!
En dus worden we (ook in dit geval) afhankelijk van de bereidheid van meneer Out om die gegevens hier te plaatsen.
Bovendien beschikt ook dit circus over een facebooksite die niet openbaar is.

En dus worden we een beetje opstandig.
Je zou kunnen zeggen: graag of niet, die publiciteit.
Maar zo is het niet. Zowel hier als op de Duitse site http://www.circusagenda.info (op Nederland gericht) houden we ervan om zo compleet mogelijk te zijn.
En dat op een tijdstip dat de nieuwe informatie bekend of elders beschikbaar is.

Dus, wat mij betreft, de rambam met genoemd verbod!
Wel gaat het mij te ver om alle speciale voorstellingen en kortingsregelingen te gaan vermelden.
Op genoemde Duitse site willen ze dat sowieso niet hebben en wordt dat verwijderd.

Tot zover deze inleiding.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De eerstvolgende speelplaats van Circus Freiwald is:

VENLO (Blerick) - Kazerneterrein / Kazernekwartier, Garnizoenweg 3

za 09 febr - 17.00
zo 10 febr - 14.00
ma 11 en di 12 febr - geen voorstelling
wo 13 febr - 15.00
do 14 febr - 17.00
vr 15 febr - 17.00
za 16 febr - 17.00
zo 17 febr - 14.00
ma 18 en di 19 febr - geen voorstelling
wo 20 febr - 15.00
do 21 febr - geen voorstelling
vr 22 febr - 17.00
za 23 febr - 17.00
zo 24 febr - 14.00


Verdere informatie over kortingsacties op de site van het circus: http://www.circusfreiwald.nl


Laatst gewijzigd door Didier op wo jan 30, 2019 3:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 28, 2019 6:07 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Volgens mij bedoelen ze in de disclaimer het beeldmateriaal. Ik zou maar gewoon de tourinfo in goeder trouw plaatsen.
Als "niets" echt "niets" is dan merken we dat wel.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 29, 2019 11:33 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Vrijdag 8 februari mag van de lijst voordat er weer iemand voor niks gaat :?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 29, 2019 11:53 pm 
Offline

Lid geworden op: do nov 24, 2005 12:16 am
Berichten: 58
Didier schreef:
De in circuskringen niet geheel onbekende Piet Hein Out tekent ook voor hen voor de programmering en publiciteit.
Dat is hem wel vertrouwd, zoals onder meer bewezen werd met het Magic Circus.


Onzin! Ik heb afgelopen winter uitsluitend het grafisch ontwerp van het drukwerk voor de kerstcircussen van de familie Freiwald verzorgd. Reeds enkele jaren heb ik helemaal niets meer te maken met de programmering of publiciteit van deze onderneming. Ook het gros van het fotomateriaal is niet van mijn hand.

Verder prefereer ik de term ‘berucht’ i.p.v. ‘niet geheel onbekende’.

Didier schreef:
Komen we echter direct bij hetzelfde nadeel als bij Magic: niets van de site van Freiwald mag nog langer worden gekopieerd of anderszins worden overgenomen!
En dus worden we (ook in dit geval) afhankelijk van de bereidheid van meneer Out om die gegevens hier te plaatsen.


Tja, niet mijn schuld... tenzij ze deze succesformule van Magic Circus hebben afgekeken, dan strijk ik daarvoor uiteraard wel graag de eer op. (Om aan de algemene verwachtingen te voldoen). Maar hun info ga ik hier niet plaatsen hoor!

Didier schreef:
En dus worden we een beetje opstandig.
Je zou kunnen zeggen: graag of niet, die publiciteit.


Niet opstandig worden. Denk aan je bloeddruk!
Overigens zie ik het plaatsen van toerinfo in een forum van circusvrienden niet als publiciteit. Dus als ik moet kiezen tussen graag of niet, kies ik niet. Het gros van de circusvrienden weet immers de site van het circus gewoon te vinden. Voor bepaalde circussen is de circusvriend zelfs geen onderdeel van doelgroep. Maar dat is een natuurlijk een discussie die niet hier maar elders in het forum beter tot zijn recht zou kunnen komen.

Ondanks dat ik dus vrijwel niets meer met het Circus Freiwald te maken heb, wens ik hen uiteraard wel goede zaken en mooie programma’s toe.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2019 9:18 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
PH Out schreef:
Overigens zie ik het plaatsen van toerinfo in een forum van circusvrienden niet als publiciteit.

Bedankt voor je uitgebreide antwoord, maar ik zie het toch meer als een forum dóór circusvrienden, dat ook voor niet-kenners en belangstellenden een bron van informatie is. Mensen die op zoek zijn naar informatie over circussen in het algemeen of een circus in het bijzonder komen toch al gauw hier terecht.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2019 10:07 am 
Offline

Lid geworden op: do nov 24, 2005 12:16 am
Berichten: 58
heuvels schreef:
een forum dóór circusvrienden, dat ook voor niet-kenners en belangstellenden een bron van informatie is. Mensen die op zoek zijn naar informatie over circussen in het algemeen of een circus in het bijzonder komen toch al gauw hier terecht.


Dat is een extra reden om hier niet gevonden te willen worden. Als marketeer doe je moeite om de mensen naar de website van het circus te krijgen. Dan zit je niet te wachten dat mensen wellicht via zoekmachines informatie gaan vinden via andere sites, zoals een forum waar regelmatig circusvrienden zwaar aan het discussiëren zijn en elkaar, soms zelfs bepaalde circussen, uitmaken voor rotte vis. Wil je info over een circus, dan ga je naar de bron zelf: het circus. Reposten van dezelfde inhoud zonder canonical links (een link die aangeeft aan zoekmachine robots dit bericht/deze info komt oorspronkelijk van deze site) is nadelig voor de site die de info oorspronkelijk aanbiedt. Ookal bedoelen sommigen het goed en denkt men op deze manier het circus te helpen, soms is dus het tegendeel waar.

Overigens Sjaak, dit is zeker geen persoonlijke kritiek richting jou.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2019 10:57 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
PH Out schreef:
heuvels schreef:
Wil je info over een circus, dan ga je naar de bron zelf: het circus.

Dit is in de ideale wereld. Maar die hebben we helaas niet. Al is het beter dan in de beginjaren van dit forum.

En ja, soms hebben we wel eens last van druiloren op dit forum. Gelukkig is het momenteel rustig.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2019 3:14 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Kort samengevat, wat die beruchte meneer Out het liefste wil is op dit forum (en elders) een totale boycot van het betreffende circus, c.q. circussen.
Gelukkig denken ze daar zelf geheel anders over, zo werd mij bericht!
Wellicht mede daardoor zijn de gegevens op de site van Freiwald inmiddels wèl te kopiëren.
Dat scheelt maar weer.
Desondanks staat er nog altijd op de site: Niets mag zonder toestemming worden gekopieerd of gebruikt worden.
Maar dat is wellicht te wijten aan de website designer, waarvan de eigen site er overigens uit ligt......

Vreemd wel, die voorkeur voor 'berucht'. Mijn eerdere aanduiding was zelfs lovend bedoeld.......

Een lichte vorm van opstandigheid of opwinding is zelfs heel erg goed voor je bloeddruk!
Gelukkig heb je van circussen meer verstand......

Over het nut van gegevens op bepaalde sites kun en mag je uiteraard van mening verschillen.
De meeste betrokkenen hebben wel zoveel besef dat het vrijwel altijd zeer gewaardeerd wordt.
Wat dat betreft ben je, denk ik, een negatieve uitzondering.
Daarbij gaat het niet alleen over dit forum maar ook de informatieverstrekking op http://www.circusagenda.info en verder in het algemeen.
Je wilt niet weten hoe vaak genoemde Duits-Nederlandse site in de kerstperiode bezocht werd.
Wanneer slechts 10% van die bezoekers daadwerkelijk beslist naar een bepaald kerstcircus toe te gaan is toch wel een aardige bijdrage geleverd.
Bovendien zal daar (haast) niemand voor een bepaald circus kiezen zonder via de link ook de site van het gekozen circus te bezoeken.
Al is het maar om kaartjes te kopen....


Bedankt voor de melding Guido! Genoemde datum stond eerst wel maar nu niet meer op de site!
Betreffende datum is in het eerste bericht (hierboven) inmiddels verwijderd.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mei 11, 2019 3:34 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Elders las u al dat het circus (tijdelijk) gestrand is in de omgeving van Venlo.
En dat er een tweede tournee komt met niet minder dan 15 springtoestanden (of hoe dat heet....) en dat dan weer in circussfeer.
Daarover meer op de site van dit circus https://circusfreiwald.nl/jumping-world/ en/of hier: viewtopic.php?f=51&t=9441#p68891

De eerste plaatsen van FREIWALD'S TOUR JUMPING WORLD 2019 zijn bekend en de eerste zelfs al begonnen:

HENGELO (OV) - Veld aan de Boerhaavelaan
- van vrijdag 10 t/m zondag 19 mei
- dagelijks van 12.00 tot 19.00 uur
- niet op maandag en dinsdag


en

ZAANDAM - Veldpark
- van woensdag 22 mei t/m zondag 2 juni
- dagelijks van 12.00 tot 19.00 uur
- niet op maandag en dinsdag


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jun 07, 2019 3:37 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Nog steeds geen Circus Freiwald op tournee.
Wel een nieuwe speelplaats voor JUMPING WORLD:

APELDOORN - Zuiderpark aan de Maasstraat
- van woensdag 5 t/m zondag 16 juni
- dagelijks van 12.00 tot 19.00 uur
- niet op dinsdag 11 juni


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jun 15, 2019 4:33 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
En daarna komt Jumping World in:

UTRECHT - Tolsteegplantsoen
- van woensdag 19 t/m zondag 30 juni
- dagelijks van 12.00 - 19.00 uur
- niet op maandag en dinsdag


en dat is op loopafstand van Station Vaartsche Rijn, ca. vijf minuten.

Ook staan de entreeprijzen inmiddels vermeld:

kinderen van 1 tot 3 jaar - € 3,50
kinderen van 3 tot 18 jaar - € 7,50
volwassenen 18+ - € 3,50, incl. koffie of thee

En denk er aan: zowel aan de kassa als aan de bar kunt u niet pinnen!
(Hadden we anders verwacht?)

Ook staan er leuke foto's op de site. Waaronder deze:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jul 13, 2019 3:04 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Ik lees in verschillende circusmedia dat zij toch gaan starten.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jul 13, 2019 3:42 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het was steeds al wel de bedoeling dat er alsnog een najaarstournee zou gaan komen.
Maar het duurt nog even voor die begint, dus nadere mededelingen volgen. Eerst doen ze nog wat (besloten) campingvoorstelligen, onder meer in Ommen.
En mogelijk op FlevoNatuur, daar waren ze jarenlang vaste gast.
Al gevonden, 14 augustus is the day to be there! https://www.flevonatuur.nl/circus

Daarna volgen de volgende speelplaatsen±

ZAANDAM - Veldpark - 22 aug t/m 1 sept

HEERLEN - Unolaan - 19 t/m 29 sept
(Alwaar op dit moment Jumping World staat t/m 18 juli)

SCHIEDAM - Maasboulevard - 3 t/m 13 okt

ROOSENDAAL - De Stok - 17 t/m 27 okt.


Zodra de speeltijden bekend zijn vindt u die hier!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr aug 09, 2019 5:02 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
De aanvangstijden van de eerste speelplaats van de najaarstournee zijn bekend:

ZAANDAM - Burgemeester In 't Veldpark - Heijermansstraat
wo 21 aug - 19.00
do 22 aug - 19.00
vr 23 aug - geen voorstelling
za 24 aug - 19.00
zo 25 aug - 15.00
ma 26 en di 27 aug - geen voorstelling
wo 28 aug - 19.00
do 29 aug - 19.00
vr 30 aug - 19.00
za 31 aug - 19.00
zo 01 sept - 15.00

De zaterdagen en vrijdag 30 aug zijn actiedagen, zie de site van het circus: https://circusfreiwald.nl/


Bushalte Kopermolenstraat, div lijnen, op 2 min.



In Zaandam wordt gecombineerd met Jumping World, dat eveneens opgesteld zal staan in het Veldpark:

Zaandam - Burgemeester In 't Veldpark
17 augustus t/m 1 september.
ma tot vrij - 13.00 – 18.00 uur
za en zo - 10.00 – 15.00 uur.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di aug 20, 2019 2:37 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
De eerstvolgende speelplaats na Zaandam wordt Middelharnis - van 6 t/m 15 september.
Aanvangstijden volgen z.s.m..


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.