Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 3:32 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Circus krone is vernietigd
BerichtGeplaatst: za apr 06, 2019 2:31 am 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Circus Krone is totaal vernieuwd en mijns inziens totaal mislukt.
Qua vormgeving , nieuw decor en kostuums fantastisch maar qua show een saaie eentonige vertoning met nagenoeg één soort saaie muziek. En daar zit het probleem.
Circus moet spannend zijn en afwisselend. Deze show is kapot geregisseerd en voor Krone een te grote verandering. Shockerend zelfs.
Er is is niets meer over van het oude concept.
Natuurlijk moet je met je tijd meegaan maar dit slaat bij mij niet aan.
Dan zie ik zelfs liever flic flac.
Ook het geweldige nummer van Martin Lacey komt nauwelijks nog uit de verf. Totaal niet zoals voorheen met de geweldige muziek die daarbij zat.
Van begin tot eind , dus twee uur en drie kwartier lang flauwe violen is niet te pruimen.
De staande ovatie op de première zegt mij niets. De tent zat vol met genodigden en als je niet staat krijg je volgende keer geen uitnodiging meer.
De voorstelling begon om 20.00 uur. Ik sliep om 20.51 uur.
Ik kan mij niet voorstellen dat kinderen het bij de middagvoorstelling langer uithouden.

https://youtu.be/8LTPnfSl3kk


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus krone is vernietigd
BerichtGeplaatst: za apr 06, 2019 2:01 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
.


Laatst gewijzigd door Didier op za apr 06, 2019 2:04 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus krone is vernietigd
BerichtGeplaatst: za apr 06, 2019 2:02 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Wat een onzin maar weer!
Circus Krone 'oude stijl' is niet meer en direct is Maro van de leg! Zó gehecht was hij daar kennelijk aan!
Maar zo is nu eenmaal het leven. Dingen komen en dingen gaan en ook veranderingen vallen daaronder.
Jarenlang is door velen (zelfs door hem) gepleit voor verandering en modernisering van en bij Krone. (Met een HOOFDLETTER trouwens).
Want ze waren onvoldoende met de tijd meegegaan. Er moesten veranderingen komen wilden ze nog ooit weer volle tenten trekken.
Met een nieuwe directie aan het roer zouden die er vast wel komen.......

Ruim twee jaar is hier op de achtergrond aan gewerkt. Niet steeds een detail veranderd, maar rigoureus alles in één keer.
Nou, dat blijkt dus (voor hem met name) een hele schok te zijn!
Voor velen niet, ook buiten de genodigden tijdens de galapremière. De recensies zijn overwegend bijzonder lovend.
Gelukkig staat er bij bovenstaand bericht een link naar een filmpje, zodat wij ook zelf iets kunnen constateren.
Het spijt me, maar op mij komen de beelden adembenemend, schitterend en sprookjesachtig over.
Met daarnaast ook sensationele spectaculaire acts. (Maar misschien was onze vriend toen reeds geruime tijd in diepe rust na een vermoeiende autorit.....).

Een prachtige nieuwe piste en decor, schitterend licht. Mooie nieuwe façade, maar die staat buiten (de voorstelling).

Krone vernietigd? Ik denk van niet.
Het oude Krone is dood, in zoverre heeft hij wellicht gelijk. Maar lang leve het nieuwe Krone!


Bijkomstig pluspunt voor de schrijver: voor Flic Flac hoeft hij doorgaans niet zo ver te rijden.....!

Nog maar een filmpje van de wereldpremière: https://www.facebook.com/zirkuskrone/vi ... 344247178/

en nog één: https://www.facebook.com/zirkuskrone/vi ... 136138600/

Nergens beelden van onze vriend die door het ovationele applaus (maar daar werden ze voor betaald....) ruw in zijn slaap werd gestoord......

Uitermate tevreden toonden de makers zich hedenmorgen:

Afbeelding
Guten Morgen! Starten wir den Tag mit einem Lächeln!

Mooie trailer: https://www.facebook.com/zirkuskrone/vi ... =2&theater


Laatst gewijzigd door Didier op za apr 06, 2019 3:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus krone is vernietigd
BerichtGeplaatst: za apr 06, 2019 3:06 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Bedankt Didier dat je weer op de persoon speelt in plaats van gewoon jouw mening te geven. Leven en laten leven. Kennelijk lukt jouw dat niet.
Ik ben gewoon zwaar teleurgesteld. Mag dat in een vrij land als het onze of moet ik eerst toestemming aan jou vragen ?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus krone is vernietigd
BerichtGeplaatst: za apr 06, 2019 3:38 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Iets is veranderd en daar mag uiteraard iedereen van vinden wat hij wil.
Maar om dan maar direct hoog van de toren te blazen: Circus krone is vernietigd -met nog niet eens de moeite om de naam van het bedrijf op de juiste wijze te schrijven- gaat toch wel een beetje ver te ver.......
Alsof er een bom ontploft of een aanslag gepleegd is.

Inderdaad reageer ik op de persoon van de schrijver. Want die schreef het volgens mij.
Overigens zonder persoonlijk beledigend te worden. Al voelt dat kennelijk wel zo.
De oorzaak daarvan moet je toch echt bij jezelf zoeken en niet in mijn schoenen proberen te schuiven.......

En verder: iedereen mag gerust en zonder toestemming van wie dan ook schrijven wat hij of zij zelf wil, daarvoor leven we inderdaad in een vrij land.
En vervolgens mag ook iedereen daar dan weer van vinden wat hij of zij wil.
Dat is bij uitstek de functie van een forum.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus krone is vernietigd
BerichtGeplaatst: za apr 06, 2019 6:37 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Didier je hebt zoals altijd weer gelijk. Kunt u weer goed slapen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus krone is vernietigd
BerichtGeplaatst: za apr 06, 2019 8:10 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Zij spelen van 19 tot en 24 juni in Neuss, bij Dusseldorf, en dat is goed aan te rijden. Zal dan eens mijn oordeel gaan vormen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus krone is vernietigd
BerichtGeplaatst: za apr 06, 2019 8:28 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Goed Hugo. Zo hoort het. Wat een ander denkt is niet zo belangrijk. Het gaat ver om of jij het leuk vindt. Misschien is mijn oordeel wat overdreven maar dat komt door de pijn in mijn hart dat het misschien wel erg rigoureus is veranderd. Als je verkering uitmaakt moet dat voorzichtig aangepakt worden. Hihihi. Ik werd dus gewoon in dit geval de deur uit gedonderd. Hihihi.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus krone is vernietigd
BerichtGeplaatst: za apr 06, 2019 11:19 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Maro schreef:
Goed Hugo. Zo hoort het. Wat een ander denkt is niet zo belangrijk. Het gaat ver om of jij het leuk vindt. Misschien is mijn oordeel wat overdreven maar dat komt door de pijn in mijn hart dat het misschien wel erg rigoureus is veranderd. Als je verkering uitmaakt moet dat voorzichtig aangepakt worden. Hihihi. Ik werd dus gewoon in dit geval de deur uit gedonderd. Hihihi.

Soort cultuurschok eigenlijk.. :clown

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus krone is vernietigd
BerichtGeplaatst: zo apr 07, 2019 1:00 am 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Ik denk dat het dat is Sjaak. Het is teveel in één.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo apr 07, 2019 9:48 am 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Voor Didier heb ik de kop aangepast


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus krone is vernietigd
BerichtGeplaatst: zo apr 07, 2019 2:28 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dat is te veel eer. En ook niet helemaal gelukt, de originele kop is nog steeds hetzelfde. Misschien was je te laat.

Neemt allemaal niet weg dat ik je best begrijp, kijk ik word alweer persoonlijk.....
Zoals ik al schreef: het oude Krone is inderdaad dood en daar is het nieuwe voor in de plaats gekomen.
Kennelijk zag jij dit onvoldoende aankomen.
Maar ik denk dat het voor het circus een goede beslissing is geweest, de tijd zal het leren.
Een tussenweg was er volgens mij niet. Steeds een beetje veranderen had geen zin meer.

Dat er iets moest gebeuren wist ook Maro als de beste.
Want het zieltogende bestaan van de afgelopen jaren zou onherroepelijk zelfs het totale einde hebben betekend wanneer dat niet was gebeurd.
We waren er vaak genoeg ooggetuige van: voorstellingen in die massale tent met amper 250 bezoekers!
In Leer gebeurde dat vorige zomer maar liefst elf keer! Tel uit je winst!.
'Sleets' was de term die ik toen gebruikte. Dat klopte dus wel, want in de wetenschap -die zij al hadden- dat er toch een rigoureuze nieuwe start gemaakt zou gaan worden -waar ze achter de schermen dus al jaren mee bezig waren- werd er in de toenmalige samenstelling niet meer geïnvesteerd.

Nu dus die nieuwe start, die inderdaad positief werd ontvangen, en niet uitsluitend door het 'klapvee'.
Hebben ze teveel naar Roncalli gekeken? Deels zal dat ongetwijfeld het geval zijn geweest.
Ondanks dat mensen in bepaalde kringen dat geen circus meer vinden.
Want hoe krijgt die rare Oostenrijker (van oorsprong) het toch voor elkaar dat die nog wel de tent steeds vol krijgt?
Inderdaad, door optimaal in te zetten op kwaliteit en dat op alle fronten.
En dan lukt het zelfs (helaas) zonder dieren om een wereldprogramma neer te zetten, dat jong en oud boeit en ontroerd.
Inderdaad, ook optimaal geregisseerd dus, niets wordt aan het toeval overgelaten.
Daarbij worden vegasnacks dan zelfs voor lief genomen......
(Zou me niks verbazen wanneer die bij Krone ook hun intrede gaan doen, of misschien zelfs al hebben gedaan).

Ik wens Maro oprecht alle sterkte nu hij na een paar dagen van relatieve rust zijn cultuurschok wellicht enigszins verwerkt heeft.
Het leven is nu eenmaal niet altijd even gemakkelijk en bij tijd en wijle zelfs uitermate wreed.
Jammer dat hij de grootscheepse verandering niet wat eerder heeft zien aankomen, dan had hij zich daar mogelijk wat beter op kunnen instellen.
Een troost voor hem is wel dat hij het oude Krone vaker gezien heeft als wie dan ook in Nederland.
De zoete herinnering, is alles wat ons rest......


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus krone is vernietigd
BerichtGeplaatst: zo apr 07, 2019 7:14 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Didier, ik kan niet anders dan zeggen Dat je echt gelijk hebt.
Het is een persoonlijk gevoel.
Laten we afwachten of dit tot hogere bezoekersaantallen gaat leiden ook buiten Beieren.
Dat is immers het doel.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus krone is vernietigd
BerichtGeplaatst: di apr 09, 2019 2:02 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Ik ben een beetje bijgekomen. Denk dat het circus er als bedrijf goed aan doet en Ik zal er aan proberen re wennen. Ik blijf circus Krone trouw zoals dat hoort bij echte liefde.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus krone is vernietigd
BerichtGeplaatst: di apr 09, 2019 2:37 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Kijk, zo kennen we je weer! Als een echte circusliefhebber, zoiets gaat nooit verloren!

(En in de tussentijd kun je zeer binnenkort nog een poosje lekker je ei kwijt bij Zirkus Charles Knie (bijna op loopafstand....), ook al een circus zoals circus hoorde te zijn!)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 11 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.