Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 10:23 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 958 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 564 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jul 19, 2019 10:27 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Circusboy schreef:
Ik kan het makkelijk verklaren waarom ik dit topic nu pas zie, ik legde mijn focus een stuk minder op het onderdeel 'In de marge van het Circus'. Waardoor ik lang niet alle topics hiervan bekeek.
Maar dus vooral in de overige onderwerpen zoals 'Circussen', 'Internationaal Circus Nieuws' en Toerinformatie' ging kijken. Naar de zaken die vooral met het echte circus te maken hebben.

Circus is overigens niet enkel in de wielerwereld actief, ook in het Belgisch voetbal is de sponsor niet ongekend. Zo is o.a Circus de hoofsponsor van Waasland-Beveren.


Er zijn verschillende manieren om het forum bij te houden. Uiteraard kijk ik dagelijks, meestal meerdere malen, naar het forum. Dan klik ik altijd op "actieve onderwerpen" (linksboven). Daar zie je dan de laatste toevoegingen en mis je eigenlijk niets en hoef je het hele forum niet door te spitten.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jul 19, 2019 3:38 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Je haalt me de woorden uit de mond.......
Voor een ervaren bezoeker -wat hij zeker is- scheelt dat een heleboel 'gespit'!

En Hugo: over 'reclame' verschillen onze meningen hemelsbreed.
Er was kortgeleden nog een ander onderwerp in dit verband waar ik beloofde te reageren. Dat kwam er deze week nog niet van.
Maar je houdt het tegoed......!

Even over het zogenaamde misbruik van het woord 'circus' in allerhande verbanden: dat is op zich ook al zeer betrekkelijk.
Het woord kent niet minder dan 21 betekenissen. Naast die wij als zaligmakend zien betekent het onder meer ook 'poppenkast' of 'beestenboel'.
Dat laat zich beter rijmen met de politiek......
Zo bekeken is het dan ook geen misbruik van het woord meer!

Alvast kort nog even over de werking van 'reclame'. Ik poogde dat bij aanvang van genoemd onderwerp uit te leggen.

Alsvolgtl:

Dat 'circus' op zijn shirt heeft niets met het echte circus te maken, maar dat zoveel kijkers dit regelmatig onder ogen krijgen is wel mooi meegenomen!
Tenslotte is herhaling de basis en de kracht voor de reclame!


Er bestaan nu eenmaal wat wetmatigheden op het gebied van reclame. Ik leerde wel eens een poosje in die richting.
Het heeft er niets mee te maken of nu plotseling hordes wielerliefhebbers richting circustent trekken.
Het gaat er om dat iedereen die het woord leest bewust of onbewust (dat laatste is zelfs het vaakst het geval....) geconfronteerd wordt met het bestaan van het circus.
En dan gaat het niet om een van die 20 andere betekenissen, maar om de meest bekende, en dat is altijd nog het traditionele circus in een tent.
De confrontatie daarmee is wezenlijk van essentieel belang in een tijd dat menig leek denkt dat het circus in die vorm niet meer bestaat!

Dat laatste is moeilijk voor te stellen voor een rasechte circusliefhebber, maar het is toch echt zo!
Doe maar eens een steekproefje! En dan niet onder vrienden!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jul 19, 2019 3:55 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Verschillen wij ook eens een keer van mening. Doel van reclame kan natuurlijk verschillend zijn maar een ondernemer, zoals een circusdirecteur, maakt reclame om meer bezoekers te krijgen.
In jouw redenering vergeet je mijns inziens de context waarin de naam of het begrip Circus genoemd wordt. Alleen genoemd worden of bovenaan op google staan levert niet meer bezoekers op.
Sterker nog ik durf de stelling dat het grote aantal ''ontsnappingen'' van dieren hebben bijgedragen aan de huidige situatie waarin wilde dieren en olifanten niet meer mogen optreden. Beeldvorming is dan die lui kunnen niet eens voor hun dieren zorgen. Kan ik dit onderbouwen? Het antwoord is nee. Maar het bijzondere is dat het verbod op het optreden van wilde dieren ook niet onderbouwd. Wetenschappelijk onderzoek is bij dit verbod zelfs genegeerd. Alles vanwege beeldvorming. Beeldvorming is immers een effect van reclame. Vandaar dus mijn overtuiging dat niet elke vorm van reclame over circus daadwerkelijk reclame is voor het circus.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jul 19, 2019 4:04 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Bij je redenering laat je het aspect 'onbewust' onterecht geheel buiten beschouwing.

Jammer dat je hier (ook weer) over die dieren begint, dat was het onderwerp elders waar ik beloofde nog op terug te komen.
Loslopende dieren hebben al helemaal weinig met wielrennen te maken.....
Nou ja, ten dele dan, ik maakte wel eens op hol geslagen paarden mee toen het peloton passeerde....
Niet door de wielrenners overigens, maar door die leuke meertonige claxons!

Hier gaat het niet om wat een circusdirecteur al dan niet zou willen, maar om iemands perceptie bij het zien van het woord 'circus'.

Perceptie betekent letterlijk 'waarneming'.
Het beschrijft de manier waarop iemand een prikkel van buitenaf verwerkt en betekenis geeft.
De manier waarop iemand zich een beeld vormt van een situatie is verschillend van persoon tot persoon.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jul 19, 2019 4:15 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Cadeautje voor Circusboy:

Daar is tie dan, jouw Volderke!
Drievoudig Belgisch kampioen en een aantal fraaie overwinningen.
Inmiddels zo goed als 40 jaar, maar traint nog wel met Mathieu, zoals hier voor de Ronde van Vlaanderen.
Wordt gezien als een prima leermeester.
Reed ook nog wel in Nederlandse dienst, bij Vacansoleil, wat niet echt een succes werd.
Was dit jaar ook te zien in de Amstel Gold Race, waarin hij beslag legde op een mooie klassering. Om te zien dan, hij werd 100e.

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jul 19, 2019 10:07 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Wellicht discussiëren we op een verschillend level. Ben het alleen niet helemaal met je redenatie eens. Dat ik daarbij wel praat over dieren is dat ik vind dat beeldvorming een grote rol heeft gespeeld.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jul 20, 2019 12:06 am 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Om even opnieuw on-topic te komen:

Gisteren werd er in de Ronde Van Frankrijk een individuele tijdrit afgewerkt. Dit over goed 27km van Pau naar Pau. Zoals reeds vermeld is ‘Circus’ ook sponsor binnen het Belgische wielerteam Wanty-Gobert Cycling.

Dit is hun stand in het algemeen klassement na 13 ritten:

20ste. Xandro Meurisse (Belg) - Op 6 minuten en 10 seconden
25ste. Guillaume Martin (Fransman) - Op 9 minuten en 2 seconden
87ste. Andrea Pasqualon (Italiaan) - Op 1 uur, 10 minuten en 52 seconden
114de. Eiking Odd Christian (Noor) - Op 1 uur, 26 minuten en 57 seconden
145ste. Kevin Van Melsen (Belg) - Op 1 uur, 52 minuten en 16 seconden
148ste. Frederik Backaert (Belg) - Op 1 uur, 52 minuten en 53 seconden
161ste. Aimé De Gendt (Belg) - Op 1 uur, 57 minuten en 45 seconden
165ste. Yoann Offredo (Fransman) - Op 2 uur, 19 minuten en 45 seconden (Rode lantaarn)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jul 20, 2019 9:55 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Nu mis ik de etappe uitslag...………..


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jul 20, 2019 3:10 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Circusboy, ga vooral door met het plaatsen van onzinreacties. Dit mag je gerust onderwerp-vervuiling noemen.
On-topic? M'n laars........

Maar wat doe je nog thuis? Het is vandaag toch fanclubdag van de Koninklijke Voetbalclub Red Star Waasland - Sportkring Beveren?
Dat mag je niet missen!

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jul 21, 2019 6:57 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Natuurlijk moet iedereen hier vooral schrijven wat hij wil. Ik mis de touruitslagen van de Circusploeg van gisteren maar heb een serieuze link gevonden tussen het circus en het wielrennen. Eentje die gewoon bij Internationaal Circus Nieuws hoort. Op 5 augustus vindt in Winterthur de premiere plaats van het Circus Beat Breu.
Beat Breu is een oud beroeps wielrenner. In 1980 zat hij zelfs in TI-Raleigh ploeg. TI-Raleigh won dat jaar 11 touretappes en tourwinnaar Joop Zoetemelk reed in de ploeg van ploegleider Peter Post. Beat Breu won dat jaar het bergklassement van de Ronde van Romandie, de tijdrit Grabs - Voralp en werd 7e in de Dauphine Libere. Hij maakte geen deel uit van het team dat naar de Tour de France ging. Na een jaar verliet hij de TI-Raleigh ploeg en ging hij naar de Cilo-Aufina ploeg. In 1982 won Beat twee bergetappes waaronder de etape naar Alpe d'Huez. In die jaren nog echt een Nederlandse 'berg'. Immers we wachten al weer 30 jaar op de negende overwinning van een Nederlandse wielrenner. Maar dat terzijde Beat Breu won in 1982 twee bergetappes en eindigde als zesde in het eindklassement.
Deze man start dus een eigen circus. Het circus Beat Breu, https://www.circusbeatbreu.ch/, start zoals gezegd op 5 augustus in Winterthur. Er is overigens enige ophef ontstaan over de oud wielrenner want zijn oude werkgever Circus Royal schijnt het niet leuk te vinden dat Breu voor zichzelf begonnen is. Nieuws overigens wat niet in de marge van het circus thuis hoort.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jul 22, 2019 3:55 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Erg leuke invalshoek maar weer! Zo zie je maar waar een op het eerste oog 'vreemd' onderwerp toe kan leiden.
Onder 'Internationaal Circusnieuws' wordt er vast wel op teruggekomen!

Ook mooi dat er meerdere circusliefhebbers tevens wielerfan blijken te zijn!
Bleek eerder al uit de reacties en vragen die ik kreeg per pb of mail.
Ach ja, zo groot is de wereld nu ook weer niet.......

Nog even voor alle duidelijkheid en ter voorkoming van het ´ontsporen´ van het onderwerp: de opzet was in feite alleen maar de indrukwekkende prestaties van Mathieu van der Poel in het zonnetje te zetten.
Wat uiteraard niet gekund had wanneer hij bij een andere ploeg zou hebben gereden.
Alleen al aan wat hij presteert plus het nieuws om hem heen zou je dagwerk kunnen hebben.
Ook meer iets voor een wielerforum, en dat is dit niet.
Dus beperk ik me tot de grote lijnen, en plaats niet eens al zijn resultaten van de afgelopen periode.
Ook daar zijn andere media voor.
Zolang hij bij deze ploeg blijft rijden -en daar ziet het zeker naar uit- zal ik proberen dat te blijven doen.
Ik hoop dat Circusboy e.a. dat kunnen begrijpen.

Nog één afdwaling dan, die ik maar niet kwijt kan raken.
Kort na zijn laatste wereldtitel gingen diverse media op zoek naar zijn zwakte. Dat schijnt een vaste gewoonte te zijn bij mensen die succesvol zijn......
Want alleen maar prijzen is kennelijk niet voldoende bij het lezersvolk.....
En ja hoor, er werd iets gevonden! Een niet nader te noemen medium wist te melden dat: 'Mathieu niet echt een spreker is....".
Nee dat klopt zeker. Het is in de eerste plaats een hardfietser.
Wanneer hij spreker van beroep had willen worden was hij wel lijsttrekker van Forum voor Democratie geworden!
En dat praten? Valt in de praktijk best mee.
Vergeet niet dat wielfietsertjes vanaf de eerste jeugdwedstrijd die ze rijden na afloop een microfoon onder hun snuitje geduwd krijgen.
Dus ook die ervaring wordt hen al met de paplepel ingegoten!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jul 29, 2019 4:39 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Opnieuw een prestatie om in te lijsten: in het Tsjechische Brno veroverde Van der Poel de Europese titel Mountainbike 2019.
Het grote nieuws sneeuwde een beetje onder bij de tourfinale en de uitstekende regenrace van Max Verstappen op Hockenheim.
Maar toch.....
Ondanks een valpartij slaagde de veelvraat er in de titel te pakken, met de Zwitser Florian Vogel als tweede en de verrassende Nederlander Milan Vader als derde.
Die laatste, met een mooie Tsjechische voornaam, ging voor een plaatsje bij de beste tien en plaatste zich nu zo maar voor de Olympische spelen!
Geen Circus-reclame dit keer, daar moeten we ons maar even doorheen bijten. Want in een officiële titelstrijd dient de renner in het tricot van de nationale bond in het land van herkomst aan de start te verschijnen.
Met de Nederlandse Loterij als sponsor (o.m. de Staatsloterij), en ook daar kun je gokken.....
Mooie foto's met dank aan die bond, de KNWU.
En een filmpje van de NOS, compleet met valpartij en come-back, dat een goed beeld geeft van de zwaarte van het parcours: https://nos.nl/artikel/2295499-van-der- ... nbike.html

Inmiddels is definitief besloten dat Mathieu het WK Mountainbike in Canada laat schieten ten faveure van het WK op de weg in Engeland.
Voor het zover is rijdt hij eerst nog een paar wereldbekerwedstrijden mountainbike -komend weekend Val di Sole in Italië en een week later Lenzerheide in Zwitserland- gevolgd door enkele wegwedstrijden.

Het hele verhaal op de site van de KNWU: https://www.knwu.nl/nieuws/mathieu-van- ... ader-derde

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr aug 02, 2019 4:45 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
En kijk eens aan, niet alleen wij en de wielermedia -waar je dat van mag verwachten- maar ook de NOS blijft 'ons menneke' volgen!
Die is dezer dagen aan het bijschnabbelen in de lucratieve criteria na de Tour. Waar soms zeer riante vergoedingen worden betaald om 'een naam' aan het vertrek te krijgen.
Ja, en die naam heeft hij al, ook al verdiende hij die nog niet in Frankrijk!
Zo reed hij eerder deze week in Antwerpen en zal hij aanstaande maandag zijn opwachting maken in de fameuze Draai van de Kaai in Roosendaal.

Compleet met een leuk filmpje van de wedstrijd achter de derny's, die hij (uiteraard) won. Vanaf de Grote Markt dwars door het centrum, compleet met kasseien!
Sanne Cant was zijn gangmaker en meer dan uitstekende windvanger......

Mathieu blijft een lekker kereltje om te zien, en er kwamen ook maar weer heel wat woordjes uit zijn mond.
En dat voor iemand die 'geen spreker' -maar wielrenner- is!
De tekst geeft een goed beeld van zijn toekomstplannen, op korte en langere termijn.
We gaan het nog druk krijgen.......

En wat dacht u van de kop? Dat 'circus' hebben ze natuurlijk van ons geleend!

Hier vindt u het: https://nos.nl/artikel/2295876-nu-even- ... shire.html

Nu even circus en dan richt Van der Poel vizier op kampioenstrui in Yorkshire

Afbeelding

Kampioenstruien verzamelen, dat is misschien wel de grootste hobby van Mathieu van der Poel.
En dat hem dat makkelijk afgaat, werd afgelopen zondag nog maar eens duidelijk toen hij Europees kampioen mountainbiken werd.

"Dat was een van m'n grote doelen deze zomer. Ik rijd het WK niet en dus heb ik het EK aangestipt.
Omdat in een trui rondrijden toch altijd wel leuk is", zei de winnaar van de Amstel Gold Race woensdag in Antwerpen, waar hij zijn opwachting maakte bij het criterium Na-Tour Derny.

Met het veroveren van de Europese titel in het Tsjechische Brno heeft Van der Poel zijn totaal aan medailles bij EK's en WK's op tien gebracht.
En of hij dat als wegwielrenner, veldrijder of mountainbiker doet, maakt de 24-jarige coureur ogenschijnlijk weinig uit.

De meeste successen boekte hij bij het veldrijden. Daar pakte hij zeven medailles, waarvan vier keer goud.
Op de mountainbike won Van der Poel twee plakken en op de weg één.
"Ik had ze nog niet opgeteld, maar het is een mooie erelijst", vertelde hij bescheiden.


In Antwerpen bewees Van der Poel nog maar eens dat hij werkelijk alles kan op een fiets, want ook in het criterium Na-Tour Derny was niemand hem de baas.
"Ik probeer in de periode na de Tour altijd een paar criteriums mee te pakken", aldus Van der Poel, die komende maandag ook nog de Draai van de Kaai in Roosendaal rijdt.

"Het is wel een beetje een circus, deze rondjes. Maar dat hoort er ook bij en het heeft wel z'n charmes.
En het heeft z'n zakcentjes, ja. Daar ga ik ook niet flauw over doen."

Tour de France

De Europese titel mountainbiken behaalde Van der Poel terwijl de wielerwereld de ogen op Parijs gericht had. Hij zei met veel interesse naar de Tour te hebben gekeken.
"Dat kwam ook door het heel interessante parcours. Er was geen uitgesproken topfavoriet en de gele trui stond twee ritten voor het einde nog niet vast, dat is leuk voor de kijker."

Ook zag hij zijn concurrent bij het veldrijden, Wout van Aert, namens Jumbo-Visma imponeren en - alvorens uit te vallen - een etappe winnen.
"Hij heeft me wel een beetje verrast, maar vooraf had ik al gezegd dat hij een rit kon winnen.
Hij liet op meerdere vlakken zien dat hij op de weg bij de beste renners van de wereld behoort."


Net als Van Aert verwacht Van der Poel in de toekomst ook in de Tour te kunnen excelleren. "Dat heb ik in de klassiekers wel aangetoond.
Dus ik zou niet weten waarom dat in de Tour niet zou lukken."

Nog een trui?

Komend weekend ruilt hij de hobbelige weg in Antwerpen weer in voor de bergen in Italië, waar nog een wereldbeker mountainbiken wacht.
En dan gaat Van der Poel toewerken naar de wedstrijd die voorlopig de climax in zijn nog prille carrière zou kunnen worden: de WK op de weg, eind september in het Britse Yorkshire.

"Ik ga rustig opbouwen. Hoe? Door meer kilometers en uren te maken op de racefiets", aldus Van der Poel, wiens laatste wegwedstrijd de Amstel Gold Race in april was, een race die hij op weergaloze wijze won.
"Dat is een hele poos geleden."

Maar dat hij in Yorkshire van zins is een gooi te doen naar weer een kampioenstrui, daarover laat hij weinig misverstand bestaan.
"Ik ga langere rondes rijden en twee keer een meerdaagse koers. Dan komen de kilometers vanzelf in de benen. Hopelijk is dat genoeg."


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Afbeelding

Ach, en na afloop gaat een Belgisch biertje er altijd wel in!

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr aug 02, 2019 5:56 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Corendon-Circus wint zelfs al zonder dat Mathieu van de partij is!
In de Tour Alsace, een meerdaagse wedstrijd in de Elzas, eindigde de gedeelde ploeg in de openingstijdrit zowel op de eerste als op de tweede plaats!
Dat betekende zes man van dezelfde ploeg aan de leiding in het klassement.
Een dag later won Belgisch kampioen Tim Merlier de eerste reguliere etappe waardoor hij aan de leiding gaat.
Met overigens een ploeggenoot op de tweede en op de derde plaats!

Meer informatie: https://www.wielerflits.be/nieuws/coren ... sch-leidt/

en hier: https://www.wielerflits.be/nieuws/tim-m ... ur-alsace/

Algemeen klassement na etappe 1

1 Tim Merlier Corendon - Circus 3:24:16
2 Gianni Vermeersch - Corendon - Circus 0:10
3 David van der Poel - Corendon - Circus z.t.
4 James Fouché - Team Wiggins Le Col 0:11
5 Jan Bárta Elkov - Author Cycling Team 0:12
6 Jonas Rickaert - Corendon - Circus 0:15
7 Otto Vergaerde - Corendon - Circus z.t.
8 Jimmy Janssens - Corendon - Circus z.t.
9 Stefan Bissegger - Swiss Cycling Team 0:17
10 Théry Schir - Swiss Cycling Team z.t.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do aug 08, 2019 4:25 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Afbeelding

Tim Merlier zou ook nog de slotetappe op zijn naam schrijven, dit keer eveneens door het winnen van een massasprint.
Totaalwinnaar werd de Engelsman Thomas Pidcock (Wiggins), de Tsjech Michael Schlegel (Elkin) werd tweede en de Belg Jimmy Janssens (Corendon-Circus) derde.

Ondertussen was Mathieu hetzelfde (afgelopen) weekend actief tijdens de Wereldbekerwedstrijd Mountainbike in het Italiaanse Val di Sole, waar hij zowel de korte wedstrijd op vrijdag -in de stromende regen- als de hoofdwedstrijd op zondag -kurkdroog- op zijn naam schreef.

Afbeelding

Mooi filmpje op Ziggo Sport: https://www.ziggosport.nl/video/37223-v ... -sole.html

Alsof het geen enkele moeite kost rijdt Van der Poel -hier in actie in zijn van sponsornamen voorziene EK-trui- de tweede man op 18 seconden en de regerend wereldkampioen op bijna een minuut!

Afbeelding

Een dag later (slaapt hij ook nog wel eens?) stond Van der Poel aan het vertrek van de 40e Draai van de Kaai in Roosendaal.
Zou hij dit keer de winst aan iemand anders gunnen? Echt niet........!

BN De Stem bericht, ook met filmpje: https://www.bndestem.nl/wielrennen/math ... ~a2cfaae9/

Afbeelding

Veel wielerkenners weten niet beter of de winst in een profwedstrijd staat van tevoren vast.
Wat moeten we daar in dit geval van denken.
Of ons circusjong was hier de begenadigde, of hij had lak aan bestaande wetten en reed 'gewoon' zijn eigen wedstrijd.
Waarin hij opnieuw maar één plaats kende: de eerste!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 958 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 564 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.