Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 12:42 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr okt 04, 2019 5:36 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Goed nieuws voor de circusliefhebbers: zowel in Utrecht als in Enschede zal komende winter het Kerstcircus terugkeren!

In de Domstad is dat na een afwezigheid van twee jaar wederom in de (laatste) vertrouwde omgeving van de Jaarbeurs.
De organisatie is, net als voorheen, in handen van Hillenaar Events.
Het heet overigens Wintercircus en vindt plaats van zaterdag 21 december t/m zondag 5 januari.
De site is in de lucht en de voorverkoop al begonnen: https://www.wintercircusutrecht.nl/

Daar zijn ook de artiesten te vinden. Helaas zonder dieren.

Afbeelding

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Voor de organisatie in Enschede tekent René Duursma, sinds een paar jaar bekend van het Kerstcircus in Haarlem en al geruime tijd als kermisorganisator.
Niet langer in Go Planet, maar terug naar de 'roots', in een tent in het Volkspark aan de Parkweg, waar het circusfestival ooit begon.
Van een festival zal overigens geen sprake meer zijn.
Wel komen er meer voorstellingen, net als in Utrecht van zaterdag 21 december t/m zondag 5 januari.
Ook hier is de voorverkoop gestart. De website na veel moeite gevonden: http://www.kerstcircus-enschede.nl/

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di okt 08, 2019 1:32 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5361
Locatie: Belgie
Programma te Utrecht:

Troupe Danger - Rad des doods
Edy - Clown
Mascha - Cloud Swing
Dare Devils - Globe of speed
Elaine Courtney - Quick Change
Julia - Acrobatie aan silks
Troupe Danger - Hoge draad
Ksenia - Hoepel act
Kenya Boys - Acrobatie
Duo Suscha - Roller skating
Show Girls - Showballet


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di okt 08, 2019 4:41 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mei 25, 2018 5:25 pm
Berichten: 112
blijf het toch erg jammer vinden dat er steeds meer kerstcircussen zonder dieren komen in nederland


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di okt 08, 2019 5:11 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dat is niet jammer, dat is gewoon triest!

Ook in Enschede overigens nog altijd geen dieren genoemd in het programma.

Dat wordt enigszins gecompenseerd door:

Kinderboerderij bij Kerstcircus Enschede
Eveneens zijn er in de gezellige voortent de lekkerste hapjes en drankjes te vinden.
En elke dag van 10.00 uur tot 20.00 uur is de ‘Kerstcircus Enschede Kinderboerderij’ geopend.
In deze kinderboerderij zijn dieren te vinden die niet optreden in de voorstelling, maar die het heerlijk vinden om geknuffeld te worden.
Ongeacht of men in het bezit is van een entreekaart voor de circusvoorstelling; de kinderboerderij is voor iedereen GRATIS te bezoeken!


Net als in Haarlem vorig jaar, en nu vast ook wel weer.

Surrogaat, noemden ze dat in de oorlog......
Want hoe leuk dat dierenknuffelen ook is, daar hoef je niet voor naar het circus.
Kinderboerderijen genoeg in ons land.....

En dat: '....niet optreden in de voorstelling, maar die het heerlijk vinden om geknuffeld te worden' hebben die dieren gewoon van mij afgekeken......!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma okt 21, 2019 4:09 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het is wat lastig, maar mijn eigen schuld! Tenslotte begon ik hier over twee verschillende kerst- of wintercircussen in hetzelfde onderwerp......

Niet te zien in het ene (en dat is dan Enschede, want de relatie met 'Meneer Duursma' -toch ooit gezien als zijn 'redder'- is al geruime tijd ernstig bekoeld) maar wel in Utrecht:

Afbeelding

MILKO – SPREEKSTALMEESTER

Milko Steijvers was meer dan 20 jaar directeur van Circus Herman Renz tot in 2015 het doek viel voor dit beroemde circus.
De laatste jaren maakte de geboren artiest furore met een heus ‘Vlooiencircus’ op onder meer De Parade.
Maar nu is Milko terug in de piste!
De circusman pur sang is spreekstalmeester bij Wintercircus Utrecht. Een rol die hem op het lijf geschreven is.
Op charmante, innemende en soms komische wijze is hij de gastheer van het hooggeëerd publiek.
Hij schittert in een programma vol wereldsterren en kijkt ernaar uit om zijn publiek weer te mogen begroeten op de plek waar zijn hart ligt: de piste van een groot klassiek circus.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di okt 22, 2019 11:59 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Een flink artikel in De Telegraaf over oud zeer en nieuw geluk van Milko
https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... het-circus

alleen voor abonnees...

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di okt 22, 2019 5:25 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ben (absoluut) geen abonnee, en krijg het gewoon....


Clown Milko keert terug in de piste

’Ik had al AFSCHEID genomen van het CIRCUS’


MILKO STEIJVERS, de altijd vrolijke clown van Circus Renz, was het lachen even vergaan.
Het faillissement van zijn circus, drie jaar geleden, kostte hem niet alleen zijn baan maar ook bijna zijn huwelijk.
Voor het eerst praat hij met PRIVÉ over deze zware periode die achter hem ligt.
Maar ook over het goede nieuws, namelijk dat hij vanaf 21 december te zien zal zijn als spreekstalmeester en clown in het Wintercircus van Utrecht bij de Jaarbeurs.


Afbeelding
Binnenkort is clown Milko Steijvers, voormalig directeur van Circus Renz, weer te zien waar hij thuishoort: de piste.

Eind december zal het weer als vanouds klinken: ’Hooggeëerd publiek, jongens en meisjes, dames en heren, welkom bij het Wintercircus Utrecht bij de Jaarbeurs.’
Het zal even wennen zijn voor MILKO STEIJVERS (57), voorheen directeur en de clown van Circus Renz, als zijn geluid als spreekstalmeester door de circustent zal schallen.

Eind december zal het weer als vanouds klinken: ’Hooggeëerd publiek, jongens en meisjes, dames en heren, welkom bij het Wintercircus Utrecht bij de Jaarbeurs.’ Het zal even wennen zijn voor MILKO STEIJVERS (57), voorheen directeur en de clown van Circus Renz, als zijn geluid als spreekstalmeester door de circustent zal schallen.

Het circus ging drie jaar geleden ter ziele, toen ze een belastingschuld van 130.000 euro niet meer konden ophoesten.
Ondanks alle publiciteit en de lieve acties die werden opgestart, mocht dit niet baten om Circus Herman Renz van de ondergang te redden.

Het doek viel en de spullen werden door de belastingdienst verkocht. Milko trok het zich persoonlijk aan en belandde er door in een depressie.
Maar nu gaat het weer goed met de normaal gesproken altijd lachende clown.

"We zijn kaalgeplukt, dan praat je over tonnen"

,,Ik kreeg een maand geleden een telefoontje dat MIKE LEEGWATER (commercieel directeur van Hillenaar Evets, EB) geïnteresseerd was en mij wilde hebben als spreekstalmeester van het wintercircus in Utrecht.
Ik was er volkomen door verrast, maar ik heb er wel een nachtje over na moeten denken.’’

Ellende

,,Door alles wat ik mee heb gemaakt, de financiële ellende, de regels waar je mee te maken kreeg, was ik eigenlijk helemaal klaar met het circus.
De lach was helemaal verdwenen van het gezicht van deze clown.
Twee jaar geleden heb ik hierdoor ook een resoluut besluit genomen en het circusleven vaarwel gezegd.
Ik had er totaal geen behoefte meer aan. Dat was een enorme stap, want ’ik was het circus’.’’


Afbeelding
Met zijn Sylvia is Milko binnenkort 28 jaar getrouwd, hoewel de twee onlangs bijna uit elkaar waren.

,Maar ik kon gewoon niet meer.
Ondanks dat het een enorme eer is om in het mooiste en grootste kerstcircus van Nederland te mogen werken, kon ik om de eerder genoemde reden niet gelijk ja zeggen.
Wel voelde ik mij door dit aanbod weer herboren. Het circusbloed ging toch weer borrelen, waardoor ik toch weer de piste in ga.
Ik heb er ontzettend veel zin in om de mensen weer aan het lachen te maken.’’

De problemen voor Milko liepen zo hoog op, dat zelfs zijn huwelijk in gevaar dreigde te komen.

,,Het is voor het eerst dat ik dit vertel, maar mijn huwelijk is bijna gestrand door alles wat we hebben meegemaakt.
We hebben moeten knokken om nog bij elkaar te blijven. Ja, dat is een hard gelag, vooral omdat we altijd zo gek op elkaar waren.
Dagelijks stonden er mensen van het circus op onze deur te kloppen. Die wilden geld zien.
Twee jaar hebben we de eindjes aan elkaar moeten knopen om door te gaan. Het was vreselijk.’’

Kaalgeplukt

,,Niets is ons bespaard gebleven, de instanties hebben alles onder onze kont weggehaald wat te vinden was.
Financieel was het een drama voor ons. Iedereen werd geholpen en heeft keurig zijn geld gekregen, behalve wij.
We zijn kaalgeplukt, dan praat je over tonnen...’’

,,Maar het heeft ons ook sterker gemaakt. Op 23 december zijn we achtentwintig jaar getrouwd.
Vanaf het moment dat ik uit het circusleven ben gestapt, hebben we elkaar weer teruggevonden. Dan zal je je afvragen, gaat het nu dan wel weer goed?
Natuurlijk heb ik dit goed besproken met mijn vrouw SYLVIA en zij is net als ik alleen maar trots dat ik hiervoor ben gevraagd. De lach is weer terug op het gezicht van deze clown.’’


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Citeer:
het mooiste en grootste kerstcircus van Nederland
???????????
Of is het WereldKerstCircus in Carré afgelast? Terwijl dat oorspronkelijkl toch ook een leuke band met Privé had......

Kerstcircus Utrecht overigens niet bij, maar in de Jaarbeurs.

Zaken waar hij, naar zijn zeggen, nu voor het eerst over praat hebben we toch al wel een keer of wat elders gelezen.
Ook toen kwam het uit zijn mond.........

Iedereen keurig betaald terwijl hij alleen maar werd kaalgeplukt? Ook daarover kun je van mening verschillen.....

En het Kerstcircus in Haarlem bestaat kennelijk ook al een jaar of wat niet meer......


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di okt 22, 2019 9:21 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mei 25, 2018 5:25 pm
Berichten: 112
utrecht opeens het grootste kerstcircus van nederland is voor mij ook nieuw halen ze de tent van krone soms naar nederland het is overigens niet meer in de jaarbeurs zelf maar weer op de oude plaats


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo okt 23, 2019 3:48 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dat laatste is correct, dat had ik mis. Het circus staat inderdaad weer in een tent op parkeerplaats P2.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 27, 2019 3:11 am 
Offline

Lid geworden op: vr mei 25, 2018 5:25 pm
Berichten: 112
Hillenaar haalt voor het wintercircus utrecht weer een brits circus naar nederland het extreme circus wat voorheen het moscow state circus was ook nog een opvallende act de Danger Troupe die wij dit jaar de zelfde periode ook bij circus krone en kerstcircus ahoy kunnen zien


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 27, 2019 4:13 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dan dienen die zich dus in drieën te splitsen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 27, 2019 4:57 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mei 25, 2018 5:25 pm
Berichten: 112
Didier schreef:
Dan dienen die zich dus in drieën te splitsen!
blijkbaar de bingo troupe en gerlings doen het overigens ook meerdere artiesten onder de zelfde naam en zelfs bello nock laat met alle plezier zijn broer john de rol van bello spelen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 27, 2019 5:09 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het is wat in die circuswereld!
Nog een geluk dat wij weten wie de èchte Renz is!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr nov 29, 2019 4:14 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mei 25, 2018 5:25 pm
Berichten: 112
Mustafa Danguir heeft 4 groepen reizen onder zijn naam


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 15, 2019 6:15 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mei 25, 2018 5:25 pm
Berichten: 112
Net als in rotterdam utrecht en munchen is de Mustafa Danguir troupe ook te zien in hilversum


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.