Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 5:05 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 958 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 16 7 8 9 1064 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma dec 30, 2019 1:24 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Maar goed dat je ons alle details van de overige wedstrijden bespaart!
Daar zijn tenslotte wielersites en -forums voor!

De essentie hier lag op CIRCUS als sponsor, de rest was mooi meegenomen.
En diende ter verduidelijking.

En als het bij het wielrennen stopt kunnen we altijd nog supporter van Standard Luik worden......
Mits ze met de achterkant naar ons toespelen dan....

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 30, 2019 8:14 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Gisteren stond de avondcross in Diegem op het programma!
De dameswedstrijd werd door Annemarie Worst gewonnen.
Mooi 2de werd Ceylin del Carmen Alvarado,
Yara Kastelijn mocht het podium compleet maken.
Bij de heren ging de zege opnieuw naar MvP!

Vandaag stond er alweer een veldrit op het programma! Dit keer trok men naar de Belgische Kust in Bredene!
Dit was een cyclocross zonder klassement, er waren dan ook weinig 'toppers' aan de start verschenen.
Bij de heren wist ook hier MvdP de zege te behalen, het was overigens zijn eerste zege in Bredene.
Hiermee is dan ook het doek (definitief) gevallen voor sponsor 'Circus' in het veldrijden.

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 01, 2020 3:03 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
De andere twee mannetjes op het erepodium zijn Tim Merlier (links) die 2e werd en Gianni Vermeersch (3e) ter rechterzijde.

In de Leiderstrui schreef:

De cirkel is rond voor Mathieu van der Poel.
De alleskunner begon 2019 op 1 januari met een zege in Baal, en eindigt het kalenderjaar nu op 30 december met een overwinning in Bredene.
In deze 12 maanden wist Van der Poel liefst 47 (!) keer te winnen in 70 koersdagen.


Alsmede een reactie van een lezer:

Poelwinst
31 Dec 2019 om 00:40
In 2019 won Mathieu 67% van de wedstrijden waaraan hij deelnam.
Eddy Merckx won in zijn beste jaar (1971) 45% van de koersen waaraan hij deelnam.


In Bredene won wereldkampioene Sanne Cant bij de meisjes.
Geen al te groot kunstje, want zo goed als alle Nederlandse dames gaven de voorkeur aan een jaarwisseling thuis.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nieuwe spelers, nieuwe kansen?
Deels dan. De Dames zijn inmiddels klaar in de GP Sven Nys in Baal:

Alvarado soleert op imponerende manier naar zege, Brand pakt Worst

Ceylin del Carmen Alvarado heeft de eerste wedstrijd van de nieuwe sponsors Alpecin en Fenix opgeluisterd met een klinkende overwinning. De jonge Nederlandse rammelde vanaf meter één aan de deur en reed solo naar de zege. Lucinda Brand pakte ondanks enkele hechtingen de tweede plaats, voor Annemarie Worst.

Bij aanwezigheid van de Nederlandsen eindigde Sanne Cant nu als 9e......

Nog geen foto van Ceylin in haar nieuwe shirt, de fotografen moesten kennelijk uitbuiken...
Beetje triest, In de Leiderstrui plaatste zelfs een foto van een voorgaande winst in het oude shirt....

Op internet is inmiddels wel te vinden waar we voortaan tegen aan moeten kijken, zelfs met de beste Nederlandse wielrenner aller tijden -maar dat is een toekomstvisie- er op:

Afbeelding

Ha, elders nu ook een plaatje van ons Rotterdammertje in actie:

Afbeelding

En zo dus:

Afbeelding

Kijk nu live naar de wedstrijd in Baal. Wat een prachtparcours! Maar dat is uiteraard een (zeer) persoonlijke mening!
Met alle wensbare ingrediënten er in aanwezig! Genoeg voorsprong voor Van der Poel om te gaan freewheelen.....
Zien we dat: zeven heuveltjes zonder ook maar één trap te doen......
Dit is dus echt pure reclame voor deze prachtige sport!
In tegenstelling tot Namen en elders.......

Ingang laatste ronde: 42 tellen voorsprong voor Van der Poel.
Commentator Michel Wuyts: 'Hij kan dus rustig zijn fiets laten afsluiten en dan wint hij nog.......'

Sommigen kunnen ook heel erg goed traplopen: https://twitter.com/cyclocross24/status ... 9594824704

De finish:
Baal krijgt een internationaal podium met een Nederlander, een Belg en een Brit: Van der Poel, Iserbyt en Pidcock.
Van der Poel zet op de streep zijn nieuwe sponsors in de verf, Iserbyt krijgt een kus van zijn Fien en de Engelsman liet in de slotfase mooi stuntwerk zien.


Wuyts over Iserbyt's eindschot:
'Alsof hij losgeslagen is, Iserbyt.
Zijn scherpe slotronde opent perspectieven voor het Belgisch kampioenschap over anderhalve week.'


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 08, 2020 3:35 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Terwijl de overwinningen doorgaan alsof er in het geheel niets veranderd is -nee hoor, ik trap niet in deze val en ga ze niet opsommen....- is de kledinglijn van 'onze' nieuwe Circusploeg geopenbaard.

Afbeelding

Prominent aanwezig op de voorzijde, en hetzelfde aan de achterkant.
Alleen dan wat lager, op de kontjes, wat vorig jaar voor Circus -toen nog co-sponsor in plaats van hoofdsponsor- tot veel exposure leidde in met name de Tour de France.

Die kans zal dit jaar geen herhaling kennen, want zeer kortgeleden werd bekend gemaakt dat deze ploeg geen wild card krijgt voor de Tour.
Hetgeen onder meer komt doordat er nu 19 World Teams zijn tegen 18 vorig jaar.
Wel een wild card kregen inmiddels Total Direct Energie, B&B Hotels-Vital Concept en Arkéa-Samsic.

Nog één nieuwtje over 'ons' (voormalige Circus-)meisje Ceylin del Carmen Alvarado.
Zij voert sinds kort de wereldranglijst aan bij de Dames.
Dat mag nog net vermeld worden, aangezien ze toch het grootste deel daarvan als Circusmeisje bepaalde.
Blijft jammer dat ze nog altijd niet besloten heeft de wereldtitelstrijd in die klasse te gaan beslechten maar bij de 'puppies'.....
Wie bij de Heren de ranglijst aanvoert laat zich raden na alweer een paar klinkende overwinningen.....

Diezelfde meneer bracht kortgeleden een eigen sportvoedingsmerk op de markt dat naar zeggen uitgaat van het DNA van de sporter.
Hij ontving daarop tamelijk forse kritiek van zowel Belgische als Nederlandse wetenschappelijke zijde.
Volgens die wetenschappers vindt er wel onderzoek in die richting plaats, maar staat dat nog in de kinderschoenen.
"Dit is marketing en pure verkooppraat, in de plaats van wetenschap”, klinkt het.
VDP pareert de aanval onder meer met de opmerking dat de wetenschappelijke werking van massage ook nog nooit is aangetoond en evenmin te ontkennen valt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 11, 2020 2:50 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Een beginnetje met pech.....
Maar zoals ellek nadeel heeft dat ook wel weer een voordeel: het 'slachtoffer' komt prominent in beeld in zijn nieuwe Circus (en nog wat...) outfit!
En dat nieuws halen we dan wel van down under, uit het land (en werelddeel) dat momenteel zo geteisterd wordt door die verschrikkelijke bosbranden waarbij miljoenen dieren om het leven zijn gekomen en een gebied ter grootte van ons land verloren is gegaan.
En dat is dan weer het nadeel van een voordeel...

Wielerflits meldt ons: https://www.wielerflits.nl/nieuws/alexa ... itstellen/

ALEXANDER EVANS MOET DOOR VALPARTIJ DEBUUT VOOR CIRCUS-WANTY GOBERT UITSTELLEN

Afbeelding

Alexander Evans zal zijn debuut voor Circus-Wanty Gobert-Tormans voorlopig moeten uitstellen.
De Australiër heeft bij een valpartij drie botjes in zijn elleboog en hand gebroken.


Het debuut van Evans stond gepland voor het Australisch kampioenschap op de weg aankomend weekend.
“Ik keek er echt naar uit”, aldus de teleurgestelde 22-jarige coureur, die afgelopen winter overkwam van de SEG Racing Academy.
“Maandag onderga ik een operatie, waarna ik snel hoop te herstellen.”


Of zoals hijzelf meldde op facebook:

Afbeelding

Circus - Wanty Gobert - Tormans Cycling Team

@CircusWGT
10 jan.
Alexander Evans -AU- crashed in training today and broke 3 bones in his elbow and his scaphoid.

@AEclimber: "I was really excited for my first race in #CWGT colours at the Australian Road Nationals this weekend. I will undergo surgery next Monday and hope to recover quickly."


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 12, 2020 5:37 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Geheel hier niet thuishorend uiteraard.
Maar mannetje Van der Poel en vrouwtje Del Carmen Alvarado zijn in Rucphen vandaag Nederlands kampioen geworden.
Op een in mijn opinie irritant parcours deed Mathieu dat op de hem bekende wijze waarbij tegenstand in feite uitbleef.
Nee, dan was de strijd bij de meiskes aardig spannender... Hoewel Ceylin's voorsprong aan de eindstreep indrukwekkend was.
Ze is als kersvers Nederlands kampioene nu dan toch overstag en zal het WK binnenkort bij de Dames gaan betwisten!

Laurens Sweeck won de titel in België.
Sanne Cant won bij de Dames.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 13, 2020 7:46 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Opvallend dat Alvarado dan uiteindelijk toch voor het WK bij de profdames gaat.
Ondermeer Annemarie Worst zal die wijziging iets minder fijn vinden...

In Belgie heeft het ploegenspel zijn werk gedaan. Sweeck vertrok op een bepaald moment definitief, en zijn ploegmaats legden de rest aan banden. Dit parcours lag uitgetekend langs de Scheldeboorden op de Linkeroever van Antwerpen.

Op deze locatie gaat ook telkens 'de Scheldecross' in het veldrijden door.
Het meest bijzondere onderdeel van dit parcours, was een ponton in de Schelde, en hiernaast lag een 'vip-boot'.
Op het overige lange parcours stonden dan nog enkele vip-tenten.

Om het even over het huidige 'Circus' veldritploegje te hebben:
Op het BK werd Quinten Hermans 11de op +2 minuten van de winnaar.
Op het NK werd Corné van Kessel 4de op +2.30 minuten van de winnaar.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 14, 2020 2:35 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Opvallend? Het zou een keer tijd worden!
In 'normale' wedstrijden met regelmaat alle toppers kloppen en dan in het WK bij de kindjes gaan rijden!
Teneinde helemaal zeker te zijn van de 1e plaats......
Niks hoor, de realiteit is eindelijk tot haar (begeleiders) doorgedrongen.
Nu helemaal officieel, want bevestigd door de wielerbond:

Wat gisteren al uit goede bron vernomen werd door WielerFlits, is nu bevestigd door de nationale wielerbond KNWU. In goed overleg met Ceylin del Carmen Alvarado en haar ploeg Alpecin-Fenix is de keuze gemaakt om haar te laten starten bij de elite-vrouwen.
.....................
Alvarado rijdt de laatste periode exceptioneel goed, zegt bondscoach Gerben de Knegt. “Ze bevestigde ook gisteren op het NK veldrijden dat ze er klaar voor is om bij de elite-vrouwen te starten om voor de wereldtitel te strijden.”


De overige informatie had best achterwege kunnen blijven.
Want:
Citeer:
In het Belgische WK
??????
Het BK, zal je bedoelen.
Verder geen enkele aanleiding iemand te vermelden die buiten de eerste 10 is geëindigd.

Citeer:
het huidige 'Circus' veldritploegje
??????

Er bestaat (helaas) geen Circus veldrijploeg meer!
Om dan maar direct alle resulaten van iedere ploeg waar Circus als kleine co-sponsor aan verbonden is te gaan melden gaat dan ook te ver!
Tormans CX Team, is de naam en niet anders!
Zelfs op de site van de moederkip Circus Wanty Gobert Tormans ontbreken dit soort uitslagen!

Hetzelfde geldt voor de plaats van handeling van het BK.
Het Strand van Sint Anneke zagen we hier al aankomen: viewtopic.php?f=19&t=8445&start=90#p71591


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 23, 2020 3:51 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
De nieuwe Circus...(en nog wat)...ploeg zoekt het in kleine dingen.......
Zoveel kun je wel stellen nu ze besloten hebben te gaan besparen.......op de verf van de nieuwe fietsen!
Met conclusies als: 'een dikke verflaag weegt al snel net zoveel als een volle bidon' en dat soort prietpraat.....
Wanneer het bijna 1 april zou zijn moest je haast aan een (geslaagde) grap denken!
Maar volgens de media -zoals het Nieuwsblad- is het echt waar: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200117_04809649

We beperken ons tot het eerste gedeelte.

“Dat scheelt makkelijk 300 à 400 gram: een volle bidon”

Circus Wanty-Gobert wil
lichtere fietsen door te
besparen op… verf


Afbeelding
Jan Bakelants (links) met de nieuwe fiets op stage, Xandro Meurisse (rechts) met de oude.


Gewicht is alles in de koers. En dus bespaart Circus Wanty-Gobert in 2020 op… verf.

Geen fraai beschilderde fietsen bij Circus Wanty-Gobert in 2020.
De ploeg die met het merk Cube rijdt is overgeschakeld naar andere, zwaardere frames.
Samen met de definitieve keuze voor schijfremmen maakt dat hun fiets in 2020 flink wat zwaarder wordt dan de exemplaren van vorig jaar.
Niet ideaal, als er straks geklommen moet worden. Maar daar heeft de ploeg wat op gevonden.

De ploeg van Hilaire Van der Schueren komt straks met quasi ongelakte fietsen aan de start.
Begrijp: er wordt zo weinig mogelijk verf gebruikt.

Vooral medekopman Xandro Meurisse heeft er zich sterk voor gemaakt. “Verf is gewicht”, zegt hij.
“Tot dusver waren onze fietsen wit met blauw en geel. Je had bijgevolg een zware grondlaag, vervolgens een gele, witte en blauwe laag, en daar nog een laag vernis bovenop.
Nu kiezen we voor zwart carbon, met een dun laagje mat vernis, en enkele stickers, meer niet.
Dat scheelt makkelijk 300 à 400 gram. Oftewel: het gewicht van een volle bidon.
In het besef dat je aan de voet van een col vaak een volle bidon weggooit om gewicht te besparen en beter te kunnen klimmen, maakt dat wel degelijk een wezenlijk verschil.”

Meurisse heeft zijn nieuw, zwart exemplaar al gekregen maar rijdt op stage nog rond op zijn ‘oude’ fiets, alleen Jan Bakelants mag al pronken met het nieuwe exemplaar.
De andere renners van de ploeg volgen binnenkort.
De nieuwe fiets van Circus-Wanty Gobert weegt nu zo’n 7,3 kilogram.
Het minimale gewicht, opgelegd door de UCI, is 6,8 kilogram.


Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 27, 2020 4:00 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Mis hoor, over het veldrijden zwijg ik als het graf. Hoeveel moeite het me ook kost...
Voor het WK in Zwitserland -komend weekend- maak ik wellicht een kleine uitzondering....

Waar het hier en nu wel over gaat is de toch wel boeiende strijd om de wild cards in de diverse klassiekers.
Daar is Circus Wanty Gobert van afhankelijk, evenals Alpecin Fenix van Mathieu van der Poel.
Die we, zoals u weet, nog kennen van 'vroeger'....

Die felle strijd is flink losgebarsten.
Op dit moment is bekend bij welke wedstrijden de Circus(etc.)-ploeg aan de start mag verschijnen.
Dit rijtje kan echter nog worden uitgebreid, onderstaande zijn nu zeker:

* STRADE BIANCHE
* MILAAN - SANREMO
* RONDE VAN CATALONIË
* PARIJS - ROUBAIX
* AMSTEL GOLD RACE
* WAALSE PIJL
* LUIK - BASTENAKEN - LUIK
* CRITÉRIUM DU DAUPHINÉ


Met uitzondering van laatstgenoemde wedstrijd komt bij alle overige Alpecin-Fenix (en mogelijk dus Van der Poel voor zover zijn Olympische schema het toelaat) eveneens aan het vertrek.

Ondertussen heeft 'onze' ploeg een nieuwe co-sponsor aan zich weten te verbinden: het Belgische biermerk Bières Des Amis. Bier voor vrienden, goed vertaald.
Bier en wielrennen, gaat dat wel samen?
Volgens de producent van dit alcoholvrije bier wel, hij noemt het zelfs een uitstekend middel om te recupereren!

Afbeelding

Bières Des Amis 0,0% is nieuwe partner van Circus-Wanty Gobert

Circus-Wanty Gobert heeft een bijzondere nieuwe partner weten te strikken.
De wielerploeg wordt nu ook ondersteund door een Belgisch bier: Bières des Amis.
Zo gaan ze bij de ploeg van Hilaire Van der Schueren ongetwijfeld allemaal goeie vrienden worden.


Bières des Amis 0,0% is een blond en non-alcoholisch bier.
Ideaal dus voor de renners om er ook eens eentje te nuttigen.
Voor genodigden, partners en supporters die wel de voorkeur geven aan alcohol, zal er op evenementen de versie 5,8% beschikbaar zijn.

Voor bij die laatste versie zijn er ook twee soorten flesjes om uit te drinken: ééntje van 33cl en één van 66 cl.
In elk geval is het met dit nieuwe partnership gezelligheid troef bij Circus-Wanty Gobert.
Bovendien zit er bij Bière des Amis 0,0% ook een nuttige kant aan.
"Het is wetenschappelijk bewezen dat bier zonder alcohol uitstekend voor de recuperatie van sporters is", weet algemeen manager Jean-François Bourlart.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 28, 2020 2:47 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Danny van Poppel -die naam kwamen we toch al heel vaak tegen in de wielersport- ziet het bij zijn nieuwe Circus-ploeg na een paar jaar met tegenslagen weer helemaal zitten! En kiest daarbij voor de sprint, zijn specialiteit.
Dat meldt ons vandaag Wielerflits, compleet met een leuke video: https://www.wielerflits.nl/nieuws/danny ... en-leuker/

DANNY VAN POPPEL WIL WEER SPRINTEN: “KLASSIEKERS
LIGGEN ME WEL, MAAR IK VIND SPRINTEN LEUKER”


Afbeelding

Na twee teleurstellende jaren bij Jumbo-Visma zet Danny van Poppel een stap terug en koerst hij dit seizoen voor Circus-Wanty Gobert.
Hij kijkt er naar uit om samen met zijn broer Boy en goede vriend Wesley Kreder een sprinttrein te vormen bij zijn nieuwe ploeg.
Door een mysterieuze beenblessure haalde Van Poppel de afgelopen jaren zelden zijn niveau: “Veel mensen zeggen dan dat het in mijn hoofd zat. Ik weet dat het absoluut niet zo was.”


Mede door deze blessure wist Van Poppel in 2019 geen enkele wedstrijd te winnen.
“Op een gegeven moment vond ik door die blessure het fietsen minder leuk”, vertelt Van Poppel aan WielerFlits.
“Je weet niet wat er aan de hand is en je weet dat je het wel kan. Ik ben heel gemotiveerd, ik begin mijn zelfvertrouwen terug te krijgen dus ik heb heel veel zin om weer eens wat te laten zien.”

Sprinten
Dat zijn broer Boy van Poppel, die de overstap maakt vanaf Roompot-Charles, onderdeel wordt van zijn lead-outtrein stemt de jongste van de broers tevreden.
“Voor alle broers is het een droomscenario. Helemaal bij het type renner dat we zijn is dit mooi.
Deze kans kwam voorbij en dus moet je dat met beide handen aanpakken. Dat heb ik zeker gedaan.”

Hoewel Van Poppel de afgelopen twee jaar veel heeft gefocust op de klassiekers is hij blij dat hij zich nu weer volledig kan richten op massasprints.
“Het tweede jaar bij Jumbo-Visma wilden ze mij volledig op de klassiekers zetten. Dat ligt me wel, maar ik vind sprinten leuker.”

Bij Circus-Wanty Gobert wordt er veel over UCI-punten gesproken.
Hoewel Van Poppel zich er nooit druk om hoefde te maken – hij koerste altijd op het hoogste niveau – gaat dat komend jaar wel anders zijn.
Dat erkent Van Poppel: “Da’s iets nieuws, maar ook iets moois. Dan zal ik ook weer sprinten voor een vijfde of zesde plek. We hebben er zin in.
Ze hebben heel veel vertrouwen in mij en dat is het allerbelangrijkste.”

Blessure
Door een hardnekkige beenblessure heeft Van Poppel de afgelopen jaren zijn potentieel nooit waar kunnen maken.
“Ik kamp daar al jaren mee. Steeds met heel wisselvallige prestaties. Het was ook voor mij wel heel frustrerend omdat ik niet weet wat er was”, zo stelt hij.
“Uiteindelijk ben ik met CyclingLab gaan werken. Er kwam heel veel duidelijkheid uit, dat mijn linkerbeen helemaal niet goed getraind was en dat er van alles niet echt juist zat.
Ik ben deze winter flink aan de bak geweest in de gym en uiteindelijk zijn het heel logische verklaringen. We zijn op de goede weg om het probleem op te lossen.”


Rechtstreeks naar de video, waarin hij het bovenstaande vertelt en met leuke beelden van het trainingskamp in Spanje, kan ook: https://www.youtube.com/watch?time_cont ... e=emb_logo


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 28, 2020 3:22 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Een nóg mooier filmpje van het trainingskamp en de ploegpresentatie vindt u hier, op de site van FOCUS / WTV: https://www.focus-wtv.be/sport/west-vla ... an-ambitie

Hierin komen vier West-Vlaamse renners uitgebreid aan het woord, te weten Xandro Meurisse, Timothy Dupont, Tom Devriendt en Pieter Vanspeybrouck.
Wie kent ze niet, Circusboy in ieder geval wel!
Het filmpje begint, naar ik meen, zelfs met onvervalste circusmuziek!
En zo hoort het natuurlijk ook!

Waar dit viertal binnenkort te zien zal zijn staat ook al vast:

Vanspeybrouck start volgende week samen met Meurisse en Devriendt in de Grand Prix La Marseillaise, Dupont begint zijn seizoen in Saudi-Arabië.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za feb 01, 2020 2:30 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dit is het weekend van het WK Veldrijden 2020.
Weinig circusnieuws te verwachten, ook al zullen velen de oudgedienden wel blijven volgen.
Plaats van handeling is het Zwitserse Dübendorf.
Vandaag, zaterdag 1 februari, rijden onder meer de Dames vanaf 15.00 uur.
Morgen vanaf 14.30 uur de Heren, oftewel de Mathieuklasse.....
Live te volgen op de tv.
Waarom in Zwitserland? Ja, dat is een beetje net als bijvoorbeeld bij schaatsen en korfbal om een internationaal tintje aan de sport te geven.
Vorig jaar Denemarken, en nu dus hier. Beide landen hebben maar weinig in de veldrijmelk te brokkelen....
Denk je echter aan Zwitserland, dan denk je op dit gebied aan ongekende mogelijkheden.
De natuur leent zich meer dan uitstekend om een gewaagd en spectaculair parcours uit te zetten.
Daar zal dus wel van geprofiteerd worden........
Nou niet dus. Het zo goed als volledig vlakke parcours is uitgezet op een vliegveld, dat zegt al genoeg.
En ook nog eens binnen een week in elkaar geflanst, terwijl ze al jaren wisten dat deze wedstrijd er aan zat te komen.
Maar helaas was er vorig weekend in Davos nog een samenkomst van wereldleiders waarbij men dit vliegveld nodig had....
En dus kon pas maandag met de opbouw worden begonnen.
Veel vlak en erg lange rechte stukken (goed voor de liefhebber daarvan...) met als enige hoogteverschil een daar aanwezige dijk die een aantal keren 'genomen' moet worden en een kunstmatige overbrugging.
Gelukkig behoren de deelnemers in alle klassen wel tot de besten ter wereld, dat zorgt dus altijd wel voor strijd.
Ach, en je komt nog eens ergens......

De mensen die er een flinke reis voor over hadden -en dat zijn er jaarlijks heel veel, misschien herinnert u zich de beelden van vorig jaar in Denemarken- plus de vaak niet al te goedkope overnachting in de omgeving betalen bovendien nog voor twee dagen ruim € 55,- entree.
Je moet tenslotte wel iets voor je favoriete sport over hebben.....

Veel kijkgenoegen, en dat vooral oud-circusrijders mogen winnen!

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za feb 01, 2020 4:14 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Need I say more?
Met een uitermate spannende ontknoping, waarbij alleen de kleur wat eentonig was.
Alledrie de podiumplaatsen oranje!

1. CEYLIN DEL CARMEN ALVARADO
2. ANNEMARIE WORST
3. LUCINDA BRAND

De laatste ronden steeds bij elkaar, de vierde aankomende lag op een minuut.
Ceylin won met een splijtende eindsprint van Annemarie.
Die als gebruikelijk weer erg in tranen was, en niet alleen door de bloedende wond aan haar been.....
Winnen kon ze al, verliezen moet ze nog een beetje leren.....


Afbeelding

De eerste tien:

Wereldkampioenschap veldrijden 2020
Uitslag elite-vrouwen
1. Ceylin del Carmen Alvarado - NL in 45m20s
2. Annemarie Worst - NL op 1s
3. Lucinda Brand - NL op 10s
4. Katherina Compton - USA op 1m
5. Yara Kastelijn - NL op 1m26s
6. Evie Richards - GB op 1m44s
7. Eva Lechner - I op 2m25s
8. Ellen Van Loy - B op 2m46s
9. Laura Verdonschot - B op 2m52s
10. Marlene Petit - F op 3m06s

Dat Nederland ook in de toekomst een woordje mee blijft spreken werd eerder op de dag wel bewezen.

Bij de Junior-Dames (voor het eerst een WK) won Shirin van Anrooij (NL) voor Puck Pieterse (NL) en Madigan Munro (USA).
Bij de Beloften Mannen ging de eerste plaats naar Ryan Kamp (NL). Tweede werd Kevin Kuhn (CH) en derde Mees Hendrikx (NL)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo feb 02, 2020 12:35 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
D-Day op het WK veldrijden is aangebroken!
En ik kan enkel van in het bericht hierboven de bovenstaande regel maar herhalen:
'De kleur op het podium was eentonig'! =o=

Met een fantastische prestatie en bijhorende wereldtitel voor Thibeau Nys:
Afbeelding

Junioren mannen - Top-3:

1. Thibau Nys in 38m50s - België
2. Lennert Belmans op 31s - België
3. Emiel Verstrynge op 38s - België


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 958 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 16 7 8 9 1064 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.