Ja, ik trapte er eerst ook in en dacht direct aan een samenwerking met 'ons' Circus Maximum!
Een leuke opsteker in coronatijd? Nee hoor, niks daarvan!
Het gaat om het aloude Circus Maximus in Rome.
Een Utrechtse bierbrouwer vond daarin een mooie aanleiding.
Neemt niet weg dat het woord 'circus' er aan te pas komt, en zoals alle beminde gelovigen intussen wel weten, heb ik de overtuiging dat dat via het onderbewuste van de mensheid (gratis) reclame voor HET CIRCUS betekent.
Een enkele uitzondering daargelaten.....
Dit staat te lezen:
https://www.bierista.nl/actueel/psycho- ... us-maximusPsycho Cyclops eerste bier in Circus MaximusMaximus Brouwerij presenteert met Circus Maximus een serie bijzondere bieren.
De bieren zijn bijzonder vanwege een speciale twist in de smaak en vanwege het fraaie artwork.
Deze week heeft het eerste bier de brouwerij in Utrecht verlaten.Het eerste bier in de serie is Psycho Cyclops - New England Hopfenweizen (6.5%).
Dit bier biedt een ‘gekmakende’ kruising van bierstijlen, waarbij de tropisch hoppige fruitigheid van een New England IPA wordt gecombineerd met het romige, bananige en kruidige van een Duitse Weizen.
De Circus Maximus bieren zijn op blik (33cl) in een gelimiteerde oplage verkrijgbaar en in haar eigen proeflokaal op fust.
In de komende maanden zullen nieuwe circusartiesten de piste betreden.
Ode aan het leven
Ewald Visser, directeur van Maximus: “De Circus Maximus serie is geïnspireerd op onze missie om mensen samen te brengen en ze te laten genieten van aparte dingen.
Hierbij moet iedereen vrij zijn om zijn of haar gekke en intrigerende kanten te tonen.
Iedereen heeft wel iets bijzonders en wil wel eens iemand anders zijn om 24.00 uur ’s nachts…
Voor mij is het een metafoor en een ode aan het leven.
Creativiteit
De serie biedt Brouwerij Maximus nog meer mogelijkheden om onze verhalen te vertellen en onze bieren te laten ontdekken.
Kwaliteit staat, net als bij onze vaste bieren altijd voorop, maar qua creativiteit gaan we hier een stapje verder met altijd verrassende smaakbelevingen en een bijpassende artistieke stijl van onze vaste designer Ed van Oosterhout (Leffe Goldstein).
Deze past bij onze bestaande stijl, maar is meer uitgesproken en met nog meer kleur op de wangen.” Het valt niet te ontkennen: de drive en dat 'meer kleur op de wangen' is duidelijk geïnspireerd op het èchte circus!!