Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 11:27 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 958 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 111 12 13 14 1564 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jul 05, 2020 8:45 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5361
Locatie: Belgie
Didier schreef:
Dat laatste betreft het definitieve doorgaan, neem ik aan. Organisatorisch was er eerder al vast wel iets geregeld....


Neen, de eerste vraag is ook in deze termijn gekomen.
Zo werd het in een Belgische krant vermeld.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jul 06, 2020 5:14 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Als beloning vertrokken ze dan ook vanuit de voortuin van de organisator! Letterlijk!

De circusmannen speelden wel degelijk een behoorlijke rol in het geheel.
Danny van Poppel -die later uit zou vallen- maakte deel uit van de eerste ontsnapping.
De Nederlander Corné van Kessel deed dat van de laatste, en dat lijkt me zinvoller.
Hij kon het hoge tempo niet tot de finish volhouden en eindigde uiteindelijk als 10e, nipt achter zijn ploegmaat Pieter Vanspeybrouck, beiden op 46 tellen van de winnaar.
Jan Bakelants werd 19e en Boy van Poppel 33e.
De overigen -Kreder, De Decker en Lammertink- eindigden in de achterhoede.

De voorstelling voor het vertrek:

Afbeelding

In de voortuin:

Afbeelding

We zijn vertrokken:

Afbeelding

Het podium, van groot naar klein.....

Afbeelding

Goed verpakt pintje voor de winnaar......

Afbeelding

Ook de twee Circus-toppers laafden hun dorst:

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jul 06, 2020 8:01 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5361
Locatie: Belgie
De circustoppers zoals omschreven hadden ook een reactie na afloop over deze wedstrijd:

Pieter Vanspeybrouck:

'Het was een snelle wedstrijd. Hilaire had ons in de finale de goede tactiek ingefluisterd, waardoor Corné en ik om beurt mee waren in de aanval. We hebben een goede competitie herstart gemaakt.'

Corné van Kessel:

'Mijn seizoensstart op de weg werd door de Covid-19 pandemie met een aantal maanden uitgesteld. De kop is eraf, en ik ben tevreden over hoe het verliep. Ik kon me tot in de finale in de voorste gelederen tonen, maar ben toch wat teleurgesteld dat ik de laatste kilometers de koplopers moest laten gaan.'

En ook de ploegleider van Circus-Wanty Gobert-Tormans was tevreden:

Hilaire Van der Schueren:

'We hebben een mooie wedstrijd gereden. Op elk moment van de koers reden de renners in een positie om te winnen. Spijtig dat Corné van Kessel in de diepe finale de voeling met het leiderstrio verliest, want hij had een neus voor de goede vlucht. We kunnen morgen met een tevreden gevoel en vol motivatie aan ons eerste trainingskamp beginnen.'


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jul 23, 2020 4:52 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Inmiddels heeft 'onze' ploeg het programma voor de maand augustus bekend gemaakt
Uiteraard onder voorwaarde dat nieuwe lockdowns uitblijven.
Een uitgebreid programma, dat zich in Italië, Frankrijk en België zal afspelen:

Programma augustus:
I - 1 augustus: Strade Bianche (WT)
F - 1-4 augustus: La Route d’Occitanie (2.1)
B - 1 augustus: Heistse Pijl
I - 3 augustus: Gran Trittico Lombardo (1.Pro)
I - 5 augustus: Milaan-Turijn (1.Pro)
F - 6 augustus: Mont Ventoux Challenge (1.1)
F - 7-9 augustus: Tour de l’Ain (2.1)
I - 8 augustus: Milaan-San Remo (WT)
I - 12 augustus: Gran Piemonte (1.Pro)
F -12-16 augustus: Critérium du Dauphiné (WT)
I - 15 augustus: Il Lombardia (WT)
B - 15 augustus: Dwars door het Hageland (1.Pro)
B - 16-19 augustus: Ronde van Wallonië (2.Pro)
I - 18 augustus: Giro dell’Emilia (1.Pro)
F - 18-21 augustus: Tour du Limousin (2.1)
F - 25 augustus: GP de Plouay (WT)
F - 27-30 augustus: Tour Poitou-Charentes (2.1)
B - 29 augustus: Druivenkoers Overijse (1.1)
I - 29 augustus: Trofeo Matteotti (1.1)
B - 30 augustus: Brussels Cycling Classic (1.Pro)
I - 30 augustus: Memorial Marco Pantani (1.1)


Voor de eerste keer in zijn geschiedenis zal Circus-Wanty Gobert-Tormans aan de start van de Italiaanse klassiekers verschijnen.
De gewijzigde kalender bundelt de vijf afspraken van RCS tussen 1 en 15 augustus, met de Strade Bianche als opener, gevolgd door Milaan-Turijn, Milaan-San Remo, Gran Piemonte en de Ronde van Lombardije.

Dankzij het statuut van tweede Pro Team in het UCI-klassement genoot Circus-Wanty Gobert-Tormans van een automatische uitnodiging voor de World Tour afspraken.
De Strade Bianche, Milaan - San Remo en de Ronde van Lombardije figureerden al op het initiële programma, maar de Italiaanse organisator heeft aan het Belgische team eveneens uitnodigingen voor de twee semiklassiekers Milaan-Turijn en de Ronde van Piemonte toegewezen.
Deze laatste wedstrijd behoort sinds 2015 tot het palmares van Jan Bakelants.

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jul 23, 2020 8:11 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5361
Locatie: Belgie
Eindelijk! Opnieuw echte wielerwedstrijden in het nabijgelegen zicht.
Hopelijk kan het Circus team weer mooie successen behalen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jul 24, 2020 4:15 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Doe nu maar niet al te optimistisch, de eerste koersen in Spanje zijn alweer afgelast en diverse ploegen trekken zich terug....
Het blijft dus afwachten......!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jul 31, 2020 6:04 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Afbeelding

Pech voor de Nederlandse Circus-renner Maurits Lammertink: tijdens een training/verkenning op het parcours van de komende zaterdag te rijden Strade Bianche in het Italiaanse Toscane kwam hij donderdag lelijk ten val waarbij hij een sleutelbeen brak.
Hij is inmiddels teruggevlogen naar België waar hij vandaag wordt of is geopereerd.

Ook afgelopen winter werd hij al door pech achtervolgd toen hij bij een training een duim ontwrichtte waardoor hij met een brace moest trainen.

Bij de Belgische formatie wordt hij vervangen door landgenoot Corné van Kessel, die zijn eerste optreden voor Circus – Wanty Gobert zal maken.

Let wel: de Strade Bianche is dus komende zaterdag.
De Dames rijden rijden vanaf 11.55 uur tot een uur of vier over hun 136 km.
De Heren starten om 13.40 uur en worden na hun 184 km -waarvan 63 km onverhard- rond 18.30 terug verwacht in Siena.

Namens Circus-Wanty (etc.) komen aan de start:

- HERMANS Quinten - B
- MEURISSE Xandro - B
- VLIEGEN Loïc - B
- DOUBEY Fabien - F
- DUPONT Timothy - B
- VAN KESSEL Corné - NL
- VANSPEYBROUCK Pieter - B


Veldrijder Corné van Kessel vervangt de onfortuinlijke Lammertink.

Afbeelding

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nieuwe Franse prof in de ploeg

Eveneens zaterdag, maar dan elders, komt een nieuw lid van de ploeg voor het eerst aan het vertrek.

Zelf melden ze daarover:

THÉO DELACROIX : « ONGEDULDIG OM MIJN EERSTE RUGNUMMER BIJ CIRCUS-WANTY GOBERT-TORMANS OP TE SPELDEN »

Afbeelding

Deze zaterdag zal Théo Delacroix zijn intrede bij de profs maken.
De Franse beloftenkampioen zal op 1 augustus, de dag waarop zijn professionele contract ingaat, zijn rugnummer op zijn nieuwe trui van Circus-Wanty Gobert-Tormans spelden.
De 21-jarige Fransman is ongeduldig om zich in het professionele peloton, dat hij vorige zomer als stagiair kon ontmoeten, te vervoegen.
Delacroix vertoeft momenteel in de Alpen voor de verkenning van de ritten van de Ronde van de Toekomst, waar hij met de Franse nationale ploeg aan zal deelnemen.

De uit de Jura afkomstige renner vond het gezelschap van zijn nieuwe ploegmaten tijdens twee trainingsstages in België, om zijn start bij de profs, aan de voet van de Pyreneeën, voor te bereiden.
In deze Route d’Occitanie (1-4/08) komt hij aan de start met Jérémy Bellicaud, Aimé De Gendt, Odd Eiking, Alexander Evans, Andrea Pasqualon en Simone Petilli.

De inwoner van Franche-Comté, die bij onze opleidingsploeg CC Etupes gevormd werd, vervolgt zijn programma daarna met de Mont Ventoux Dénivelé Challenge (6/08), vooraleer zich bij de Franse nationale ploeg te vervoegen voor de Ronde van de Toekomst (14-19/08) en het Europees Kampioenschap.

Théo Delacroix :
« Ik kijk ernaar uit om mijn grote intrede bij de ploeg te maken, ook al is de omgeving me niet onbekend na mijn periode als stagiair vorige zomer en alle voorbereidende collectieve trainingskampen dit jaar.
Het seizoen wordt kort en intens, maar ik ben er klaar voor.
Inderdaad, in Frankrijk hebben we gedurende twee maanden op de rollen moeten trainen, maar de laatste drie maanden waarbij we opnieuw de weg op konden waren ruim voldoende. »

« Tijdens de collectieve trainingsstages in België, in de Ardennen in het bijzonder, heb ik opgemerkt dat mijn conditie in orde is.
We hebben goed kwalitatief werk verricht op het moeilijke reliëf en in aangename omstandigheden, die ik tot nu toe enkel kende van Luik-Bastenaken-Luik bij de beloften.
Ik kijk er enorm naar uit om zaterdag mijn rugnummer op te spelden. »

« Het niveau in deze Route d’Occitanie is zeer hoog, wat me meteen een waardemeter zal bieden.
Ik voel me klaar om te werken voor mijn kopmannen, zodat de ploeg van bij de herstart goede resultaten kan bereiken.
Ik wil eveneens mijn conditie aanscherpen, waarom niet door mee te glippen in een ontsnapping?
De aaneenrijging van vijf wedstrijddagen, met de Mont Ventoux als primeur, zal ervoor zorgen dat ik het koersritme snel te pakken zal hebben! »

« De frustratie in verband met het niet kunnen dragen van mijn Franse kampioenentrui in de beloftenwedstriljden heb ik goed verteerd.
Het is een extra motivatie om in deze trui, met de partners van Circus-Wanty Gobert-Tormans er op, te schitteren in de Ronde van de Toekomst.
In de Franse nationale ploeg krijgen we allen de kans om onze eigen kaart te trekken, zonder opofferingen dat voor vooropgestelde leiders te moeten doen.
De ritten in de Jura moeten me goed liggen, maar ik zal proberen om van elke opportuniteit tijdens deze rittenkoers gebruik te maken. »


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za aug 01, 2020 5:22 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Inmiddels naderen we in Italië de eindfase.
Corné van Kessel was één van de eerste koplopers, dus goed voor zijn sponsors, maar is alweer een poosje achterhaald.

Bij de meisjes een Hollandse zege -maar we verwachtten haast niet anders-

Afbeelding

Annemiek van Vleuten schudt Garcia af en wint de Strade Bianche vanuit verloren positie!

Siena heeft, zonder publiek, veel weg van een spookstad! Ze behaalt hier haar 70e overwinning als prof!
Anna van der Breggen wordt vierde, Marianne Vos, -de beoogde kopvrouw van de Jumbo-Damesploeg-, zesde.

Mooi finalefilmpje op de site van de NOS: https://nos.nl/liveblog/2342512-strade- ... sitie.html

Hihi, eindelijk wraak: alleen in Nederland te bekijken. Net goed voor onze zuiderburen, meestal is dat andersom!
(Nee hoor, we zouden het gewoon altijd over en weer moeten kunnen bekijken!)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Onder abnormale omstandigheden....

Afbeelding

Met nog zo'n uur te gaan kennen de mannetjes een kopgroep van zeven:

Fuglsang, Bettiol, Van Aert, Kwiatkowski, Van Avermaet, Schachmann, Formolo en Gogl.

Nadat kort daarvoor zowel Alaphilippe als onze voormalige Circusartiest MvdP (als gedoodverfd winnaar, ik hoorde hem op de radio in het nieuws....!) hebben moeten lossen.

Fuglsang gaat op dit moment solo aan de leiding. Met twee tempoversnellingen reed hij iedereen uit zijn wiel. Maar het is nog ver....

(Fijn nieuws voor de Belgen: op ditzelfde moment stelt Remco Evenepoel de eindoverwinning in de Ronde van Burgos zeker.
Iván Sosa, die de vorige twee edities won, werd nog wel 1e in de slotetappe, maar onze Belgische vriend controleerde de koers volledig.

Afbeelding)

Terug naar die stuiverij in Italië:

Al weer even geleden werd koploper Fuglsang achterhaald:

Afbeelding
Van Avermaet, Van Aert, Schachmann, Formolo en Bettiol in de achtervolging op koploper Fuglsang.

De kopgroep bestaat uit renners van formaat:

- Maximilian Schachmann is Duits kampioen en winnaar van Parijs-Nice, de laatste WorldTour-koers voor de coronabreak.
- Davide Formolo is Italiaans kampioen.
- Greg Van Avermaet is olympisch kampioen en onder meer winnaar van Parijs-Roubaix.
- Alberto Bettiol is de winnaar van de Ronde van Vlaanderen in 2019.
- Jakob Fuglsang is de winnaar van Luik-Bastenaken-Luik in 2019.
- Wout van Aert is drievoudig wereldkampioen veldrijden.


Afbeelding
Zorgen Van Aert of Van Avermaet voor Belgisch succes?

Als gebruikelijk: een overdosis stof en ook nog eens 35 graden!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Eveneens vandaag werd in Zuid-Frankrijk de 1e etappe van de ROUTE D’OCCITANIE (voorheen Route du Sud) over 187 km verreden. Zoals gisteren al aangekondigd eveneens met deelname van een Circusploeg.

Op de site van de organisatie zien we de renners van Circus. Alleen komen die poppetjes ons wel heel bekend voor....!

Afbeelding

Mooi succesje voor de Italiaanse Circus-coureur Andrea Pasqualon: hij eindigde als vierde.
Verdere klasseringen later.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Terug richting Siena:

Schachmann en Van Aert springen weg uit de kopgroep op 22 km voor het einde.
Van Avermaet is even later gezien....

Een Belgische site meldt ons:

Ook de 10e lading kiezelsteentjes is opgepeuzeld.
Nog eentje blijft over: Le Tolfe op 13 km van de finish.


en

Nog 1 kilometer tot Le Tolfe.
Met z'n vijven trekken ze naar de laatste hindernis (al volgt er nadien ook nog veel smeerlapperij).
Van Aert straalt nog altijd frisheid uit.


Van Aert!
Als een pijl schiet hij weg: Wout van Aert knalt iedereen uit zijn wiel. Er zit veel op.
Bettiol reageert, de rest lijkt te passen.


Einde van de laatste portie. En nu?
Van Aert staat voor een solo van 12 kilometer, een tijdritje. Dat kan hij.


De voorsprong wast aan: van 7 seconden gaat het naar 11 tellen.
Van Aert stoomt door op weg naar Siena, waar die ellendige Via Santa Caterina nog ligt.


Nog maar even wat afleiding:

Afbeelding


Het vertrek eerder op de dag:

Afbeelding


Afbeelding

Houdt Van Aert vol tot aan de finish?

Laatste kilometer: Van Aert ligt 23 secondsen voor.

En hij redt het:

Van Aert: een diepe buiging!
Wout van Aert komt binnen door de grote poort, letterlijk en figuurlijk.
Hij wint een adembenemende Strade Bianche.
In de finale was hij overduidelijk de sterkste! Petje af!


Als een mijnwerker zoekt Van Aert verkoeling in de schaduw van de Piazza del Campo.
Dit is de definitieve doorbraak van een kampioen, zeker na wat er een jaar geleden gebeurd is.


Afbeelding

De finish: https://twitter.com/i/status/1289602864902537218

Afbeelding

En daarna: https://twitter.com/i/status/1289603203089289219

Afbeelding

Keikapot:

Afbeelding

En alweer fris:

Afbeelding


Laatst gewijzigd door Didier op zo aug 02, 2020 6:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za aug 01, 2020 8:22 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5361
Locatie: Belgie
Wat een geweldige eendaagskoers is dat toch, en op deze zaterdag in augustus,
nog eens zoveel spectaculairder met al dat stof!

Dikke pluim en heel wat water om je weer zichtbaar te maken: Wout Van Aert!!!
één ding is wel duidelijk: te beperkt aanbod van camera’s om de wedstrijd goed in beeld te kunnen brengen.

En ook Remco heeft dat in Spanje zeer knap gedaan, 5 ritten lang!
De Belgische wielrenners hebben de coronaperiode tot nu toe goed verwerkt dat moge duidelijk zijn.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo aug 02, 2020 3:18 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
(Voor ons is het maar fijn dat we meer dan één hobby hebben!)
(En niet allen jij en ik hoor, kijk nog maar eens naar de bezoekerscijfers: op naar de 25.000!)

Wout van Aert is natuurlijk ook een beetje van ons, hij rijdt immers niet voor niets bij een Nederlandse ploeg!
Ik blijf het vinden: met de lelijkste kleding in de ganse wielerwereld! Driewerf bah!
Met zulke sponsors -nu HEMA er weer bij, de vraag is voor hoe lang.....- moet er toch wel iets vrolijkers zijn te bedenken!
Dan stralen onze circusmannekes toch heel wat beter!

In Italië nog wel een opmerkelijke prestatie van Circus-renner Loïc Vliegen: hij eindigde als 18e, slechts 3 plekjes achter MvdP!
Die waarschijnlijk wel hoger geëindigd was wanneer hij niet lek had gereden.

Afbeelding

Volgens de ploegleider:

« Zoals verwacht, hebben de Strade Bianche voor spektakel gezorgd.
We hebben een goede koers gereden, en kregen met een gebruikelijke dosis pech te kampen.
Doubey kwam ten val en Hermans werd op een slecht moment door een lekke band op achterstand gereden.
Loïc Vliegen doorstond op een fantastische manier deze afvalkoers en koerste in de finale voor de 9e plaats.
Dit is goed voor het vertrouwen van iedereen! »


Slechts 42 (van de 168) renners haalden de eindstreep.


Laatst gewijzigd door Didier op zo aug 02, 2020 5:57 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo aug 02, 2020 5:48 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Terug naar Zuid-Frankrijk, de Route d'Occitanie, eerder bekend als de Route du Sud.

Afbeelding

Vier dagen koers, gisteren begonnen, dus reken maar uit tot en met wanneer....

Gisteren, zoals gemeld, een mooi succesje voor de Italiaanse Circus-coureur Andrea Pasqualon: hij eindigde als vierde.

Op de finishfoto goed in beeld:

Afbeelding

Of op deze:

Afbeelding

Veel eenheid in de ploeg was er niet, ze eindigden verspreid over het gehele rennersveld.

De etappe over 174.5 km van vandaag gaf hetzelfde beeld.
Opnieuw was van de circusboys Pasqualon de beste: hij eindigde als zesde.
Beide dagen was de Noor Eiking daarna de succesvolste met een 26e en een 47e klassering.

Afbeelding
Theo Delacroix.

En route op dag 1:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de eindsprint:

Afbeelding

Dit zie ik eerlijk gezegd toch heel wat liever dan dat gestofhap!

De finish van zondag, nadat ze 's morgens in Carcassonne -een ommuurde vestingstad, die 2x op de werelderfgoedlijst staat- waren vertrokken:

Afbeelding

Pasqualon gedeeltelijk zichtbaar achter de Italiaanse sprintwinnaar Sonny Colbrelli.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma aug 03, 2020 11:45 am 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5361
Locatie: Belgie
De lelijkste wielerkledij ui het ganse peloton zou ik niet meteen zeggen,
Daar staat het Franse team 'Ag2r la mondiale' toch zeker nog achter.

De Franse wedstrijden hebben steeds mooie landschappen,
absoluut ook mooi om te zien.

Maar de Strade Bianche is toch ook zeer mooi om te zien,
niet in het minst ook de slotkilometer door de charmante straatjes van Siena!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma aug 03, 2020 4:32 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ach ja, smaken verschillen nu eenmaal. Ik vind die Fransen dan wel weer meevallen:

Afbeelding

Volgend jaar wellicht weer anders, met Citroën als mede-/hoofdsponsor.
(Hoe lang blijft een Belgisch kampioen overigens de nationale driekleur dragen?)(Geeft het geheel dan wel weer wat meer fleur.....)


Nog even over die finishfoto van gisteren.
Laat ik nu steeds begrepen hebben dat alle koersen die op dit moment plaatsvinden -inclusief de Tour!- het zonder publiek bij start en aankomst moesten doen.
In Siena lukte dat aardig, elders mochten zich zelfs alleen aanwonenden voor hun huis langs het parcours bevinden, maar in Cap Découverte waren ze de controle toch lichtelijk kwijt!
(zie foto 2 berichten terug).


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma aug 03, 2020 5:09 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Nog wat sfeerbeelden van gisteren:

Afbeelding
Nog niet vertrokken hoor!
Verwachten ze regen in de vestingstad? Waar ze nog altijd een Etam-winkel hebben, dat kunnen wij hier niet hardop meer zeggen.... Of staat ook die al leeg?

En onderweg:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ricardou hangt met zijn zoon uit het raam!

Afbeelding
De leeuwin van Vlaanderen heeft haar mondkapje verloren!!

En dit deden ze vandaag:

Afbeelding

En, o schrik, ze zijn al binnen!

Sterke winnaar van de eerste serieuze bergetappe van dit (nieuwe) seizoen: Egan Bernal!
Die daarmee tevens de leiding in het algemeen klassement overnam van Bryan Coquard.
Met een keurige vijfde plaats voor Bauke Mollema!
Beste Circusrenner werd de Italiaan Simone Petilli op de 19e plaats. Dezelfde plaats bezet hij in het klassement na drie dagen.
Daarop was deze etappe van grote invloed na de massale aankomsten eerder.
Zo werd de Noorse Circus-renner Odd Christian Eiking vandaag 32e en staat daar mede door 31e op de ranglijst.

Afbeelding

Goed werk, die Fransen, met nu al deze finishfoto!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Eveneens vandaag, in Italië, de tweede wedstrijd van dit prille naseizoen.
Een eendagswedstrijd, de Gran Trittico Lombardo, van Legnano naar Varese, over 199.7 km..
In Lombardije, in de buurt van Milaan. Onder regenachtige omstandigheden.
Zwak uitgedrukt, want de wedstrijd werd geteisterd door hoosbuien!

Afbeelding

Winnaar werd de Spanjaard Gorka Izagirre namens Astana, met ploeg- en landgenoot Alex Aranburu op de tweede plaats.
Greg van Avermaet werd derde.

Mooie klassering voor Circus-coureur Jan Bakelants op 1.16 en een 34e plek voor ploeggenoot Quinten Hermans op 2.02.
Slechts 52 renners haalden de eindstreep in Varese.

Afbeelding

Hermans hoorde bij de eerste aanvallers, maar moest in de finale het hoofd buigen.
Hij won evenwel het Sprintklassement:

Afbeelding

Zal eens contact opnemen met de hoofdsponsor teneinde een aantal van deze schitterende mondkapjes veilig te stellen ter verloting onder de vaste bezoekers hier! En één voor mezelf uiteraard!
Normaal haat ik ze, maar met zo'n mooie muilkorf gaat het zonnetje toch echt wel schijnen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di aug 04, 2020 5:18 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Terug naar de Pyreneeën, naar de Route d'Occitanie (voorheen Route du Sud) voor nog wat mooie sfeerfoto's van gisteren en de uitslag van vandaag. Want de strijd is gestreden en de renners zijn intussen binnen...

De plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan: het echte werk en de klimgeiten aan de bak!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De rit van vandaag:

Afbeelding

Met een (voor ons) spannende ontknoping: bijna was er winst voor Bauke Mollema, maar op de streep werd hij op 2 tellen geklopt door de Fransman Benoit Cosnefroy!
Bernal eindigde als vierde en werd daarmee totaalwinnaar. Mollema werd vijfde in het eindklassement.

Finishfoto:

Afbeelding

Van de Circusmannen eindigde Eiking vandaag als 16e, werd Pasqualon 18e en Petilli 23e.
In het totaalklassement was Petilli de beste met een keurige 16e plaats. Eiking eindigde als 29e.
In het Ploegenklassement werd Circus negende.
Pasqualon werd vierde in het Puntenklassement.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Morgen -woensdag 5 augustus- gaan de volgende Circusboys van start in Milaan - Turijn:

81 VAN POPPEL Danny
82 BAKELANTS Jan
83 DE DECKER Alfdan
84 DE PLUS Jasper
85 DUPONT Timothy
86 VAN POPPEL Boy
87 VANSPEYBROUCK Pieter


Van Mesero naar Stupinigi over 198 km.

Dan begint ook de vijfdaagse Ronde van Polen, waar onze gezichtjes niet te zien zullen zijn.
Je kunt tenslotte maar op een paar plekken tegelijk zijn....

Wij zijn er dan weer overmorgen, donderdag 6 augustus, in de 2e Mont Ventoux Dénivelé Challenge (1.1)
van Vaison-la-Romaine naar Mont Ventoux. Over 179 km, met de volgende renners:

111 BELLICAUD Jeremy
112 DEGAND Thomas
113 DELACROIX Theo
114 EIKING Odd Christian
115 EVANS Alexander
116 VAN MELSEN Kévin
117 PETILLI Simone


Tot dan!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 958 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 111 12 13 14 1564 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.