Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 9:47 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 958 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 115 16 17 18 1964 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma aug 31, 2020 5:59 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Opnieuw versterking voor de Circusploeg!

In een interview in het Franstalige DirectVelo laat de ploegleiding van Circus-Wanty-Gobert weten zich opnieuw te hebben versterkt voor het volgende seizoen.
Dat zal wel nodig zijn ook, want Xandro Meurisse zal men dan moeten missen. Die gaat naar een World Tour-ploeg.
Bovendien schiet het nog niet erg op wat de ranglijst van de Pro Teams betreft.
Daar wil men op de eerste plaats eindigen, met als beloning deelname aan de Tour de France.
Maar de concurrentie is moordend. Zo heeft Arkéa-Samsic momenteel 986 punten voorsprong en Alpecin-Fenix ​​(van MvdP) 221.
En een derde klassering belooft maar weinig....

Een Italiaanse klimmer komt de gelederen versterken: Lorenzo Rota (25).
Die wordt genoemd naast de twee andere nieuwkomers:

......twee klimmers voor 2021 hebben getekend: Rein Taaramaë (Total Direct Energie) en Lorenzo Rota (Vini Zabù-KTM).
Een derde renner van dit profiel zou nog moeten komen.
Opnieuw een versterking voor volgend seizoen is Baptiste Planckaert van Bingoal-Wallonie Bruxelles.


Maar dat meldden we al....

Naar een derde klimmer wordt dus nog gezocht....

Lorenzo Rota in 2017 tijdens een succesvolle beklimming in de Giro:

Afbeelding

en zo ziet hij er nu uit:

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma aug 31, 2020 6:31 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Een ploeg van Circus gaat morgen van start in de 35e Settimana Internazionale Coppi e Bartali (2.1), die zich dit keer volledig afspeelt in de regio Emilia-Romagna in het Noord-Oosten van Italië.
Een vierdaagse wedstrijd met vijf etappes:

di 1 sept - Etappe 1a - van Gatteo naar Gatteo over 97.8 km
di 1 sept - Etappe 1b - Tijdrit van Gatteo naar Gatteo over 13.3 km
wo 2 sept - Etappe 2 - van Riccione naar Sogliano al Rubicone over 166.5 km
do 3 sept - Etappe 3 - van Riccione naar Riccione over 168.9 km
vr 4 sept - Etappe 4 - van Forlì naar Forlì over 166.2 km


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di sep 01, 2020 4:55 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Deze poppetjes komen aan het vertrek aan en nabij de Rivièra Romagna aann de Adriatische kust:

Afbeelding

De korte openingsetappe over 97.8 km werd gewonnen door de Nederlander Olav Kooij (Jumbo-Visma) die daarmee zijn eerste profzege behaalde.
In de massale aankomst (151 renners!) werd Andrea Pasqualon keurig zesde.
Bakelants werd 45e, Petilli 98e en Eiking 119e.
Grote pechvogel was Danny van Poppel die bij een val waarschijnlijk een botje in zijn hand brak.
Hij finishte niet en is voor onderzoek naar een ziekenhuis. Naar vermoeden einde verhaal van een minder succesvol seizoen....

Het tweede deel, een ploegentijdrit over 13.3 km werd gewonnen door Deceunink-Quickstep.
De Circusmannen eindigden als 15e op 0.45.

De finish van Olav Kooij, met Pasqualon (2e van links) toch wel heel dicht bij de overwinning..... Nèt te kort, heet dat dan.

Afbeelding

De winnaars van de ploegentijdrit:

Afbeelding

De Circusmannen tijdens de tijdrit:

Afbeelding


Laatst gewijzigd door Didier op do sep 03, 2020 6:16 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wielrennen is ook "circus"
BerichtGeplaatst: do sep 03, 2020 5:48 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
De 3e etappe van de 35e Settimana Internazionale Coppi e Bartali van gisteren (wo 2 sept) die voerde van Riccione naar Sogliano al Rubicone over 166.5 km werd gewonnen door de Italiaan Andrea Bagioli die tevens de leiding nam in het Algemeen klassement.
Namens Circus werd Jan Bakelants 8e op 0.09. De rest eindigde niet in de voorste gelederen.

Afbeelding
Bagioli wint de 3e etappe.

De 4e etappe van vandaag (do 3 sept) van Riccione naar Riccione over 168.9 km werd een prooi voor INEOS-renner Jhonathan Narváez uit Ecuador -die een dag eerder al tweede werd!-, met op de 2e plaats de Nederlander Pascal Eenkhoorn (Jumbo-Visma).
Bakelants werd 12e in dezelfde tijd. De anderen eindigden niet bij de eerste 50.
Bagioli hield de leiding.

Riccione ligt aan de Rivièra Romagnola, niet ver ten zuiden van Rimini.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wielrennen is ook "circus"
BerichtGeplaatst: do sep 03, 2020 6:10 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Zondag 6 september wordt in Frankrijk de 34e Tour du Doubs (1.1) verreden, een eendaagse wedstrijd van Morteau naar Pontalier over 188.7 km.
De Doubs is het Franse district dat zijn naam ontleent aan de gelijknamige rivier en grenst aan Zwitserland, ter hoogte van de hoofdstad Bern.

Afbeelding

De volgende Circus-renners worden aan het vertrek verwacht:

Afbeelding

En dat betekent dus de comeback van Laurens Lammertink!

Leuk video-interview met hem t.g.v. zijn verjaardag op 31 augustus: https://twitter.com/i/status/1300378618951077889


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wielrennen en het Circus
BerichtGeplaatst: za sep 05, 2020 4:06 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Hoe heet en hoe ver het was in Italië:

Afbeelding

En dan is het lunchtime, krijgt de laatste renner niets....... https://www.facebook.com/circuswantygob ... 957263168/
Maar dit lijkt me niet in Italië....

De 5e en laatste etappe van de 35e Settimana Internazionale Coppi e Bartali (2.1) van Forlì naar Forlì over 166.2 km werd gisteren (vr 4 sept) gewonnen door Jumbo-renner Pascal Eenkhoorn.
Nee, niet alleen in de Tour doen ze goede zaken, hier was het ook al de tweede overwinning in een paar dagen!

(Droomde trouwens van de week dat Van Aert de Tour won.... Nou je weet maar nooit waartoe deze alleskunner in staat is....
Diezelfde dag pakte hij trouwens wel zijn 2e etappezege! In België leidt het feit dat hij voor een Nederlandse ploeg rijdt intussen tot zoiets als een volksopstand...... :cry: ).

Opnieuw was Circusrenner Pasqualon er dichtbij: hij werd vijfde.
Bakelants werd 20e, goed voor de 17e plaats in het eindklassement waarin Pasqualon 50e werd. Die werd wel 10e in het Puntenklassement.
Bakelants eindigde als 6e in het Bergklassement.

De Equadoriaan Jhonatan Narváez had aan de 3e plaats voldoende om de totaalzege veilig te stellen, met slechts een tel voorsprong op zijn Italiaanse rivaal Andrea Bagioli.

Afbeelding
Pasqualon (links) was er opnieuw dichtbij....

De finish vanuit ander perspectief, zonder dat Pasqualon zichtbaar is:

Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wielrennen en het Circus
BerichtGeplaatst: ma sep 07, 2020 6:06 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Eén dag ben ik er niet, en wat gebeurt er: een absoluut klinkende overwinning van Circus-renner Loïc Vliegen in de 34e Tour du Doubs!
Het werd overigens ook wel weer eens tijd, een score op het hoogste niveau is alweer een aardig poosje geleden!
En dus ging Loïc er met de vergulde koeienbel (?!) vandoor!

Afbeelding

Zijn verbeten strijd onderweg:

Afbeelding


Op de site van de sponsor vertelt hij:

Loïc Vliegen heeft deze zondag de Tour du Doubs (1.1, 6/09) gewonnen. De Franse wedstrijd schotelde een heuvelachtige doorkruising van het departement van de Doubs voor, tussen Morteau en Pontarlier.
De wedstrijd werd goed gekruid, met eerst een aanval van twee renners die later met vier anderen versterkt werd.
De opeenvolging van hellingen eiste zijn tol voor de vluchters, die op 20 kilometer van de finish gegrepen werden.
De wedstrijd werd uiteindelijk tijdens de beklimming van de Larmont, de laatste helling van de dag op 6 kilometer van de finish, beslist.
Een attente Vliegen is op deze laatste klim in de aanval getrokken en weerstond in de straten van Pontarlier, de stad van… absint, aan de terugkeer van het gereduceerde peloton.
De Belg, die in grote vorm verkeert, behaalt de eerste overwinning sinds de herstart van de competitie voor Circus-Wanty Gobert-Tormans.

Loic Vliegen :
« Het was een moeilijke wedstrijd, want gedurende de eerste 60 kilometer volgde de ene aanval de andere op, zonder enige controle in het peloton.
Bovendien had ik geen uitstekend gevoel, maar de benen begonnen naarmate de wedstrijd vorderde wel beter te draaien.
De ploeg heeft de hele dag uitstekend werk geleverd, en ik wist dat ik een troef had om op de laatste klim uit te spelen.
Gisteren heb ik de finale verkend, en ik wist dat het mogelijk was om in de afdaling naar de finish alleen voorop te blijven. »

« Ik heb op 300 meter van de top van de Larmont aangevallen en ik heb mijn voorsprong bergaf kunnen behouden.
Ik ben vol naar beneden gereden, zonder er bij stil te staan.
Ik had gezien dat mijn achtervolgers niet veraf waren, op iets meer dan een handvol seconden, maar op het vlakke heb ik goed weerstand kunnen bieden, zodat ik de laatste hectometers kon genieten. »

« Ik ben blij dat ik eindelijk mijn handen in de lucht kon steken.
Sinds de herstart op 1 augustus ben ik in goede doen, maar ik slaagde er niet in om dit in uitstekende resultaten om te zetten.
Het werd tijd om dit te realiseren!
Ik heb nog niet vaak wedstrijden uit de Beker van Frankrijk gereden, en ik had het niet altijd even makkelijk om de wedstrijd te lezen en de finale van dit soort koersen in te schatten.
Vandaag ben ik er in geslaagd, wat een goed voorteken is voor de volgende weken.
Ik trek dus met vertrouwen naar de Heistse Pijl en de Ronde van Luxemburg, vooraleer aan de klassiekers te denken. »


Uitgerekend dan maakt er niemand een schitterende finishfoto.....

Dan nog maar een plaatje van onderweg:

Afbeelding

en een portret:

Afbeelding

Proficiat!

De overige Circusmannen eindigden als volgt:

27.Fabien Doubey +0:22
42.Thomas Degand z.t.
84.Maurits Lammertink +1:44
119.Théo Delacroix +8:59
DNF Alexander Evans


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wielrennen en het Circus
BerichtGeplaatst: di sep 08, 2020 6:04 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Aanstaande zondag, 13 september, vindt de 3e Antwerp Port Epic / Sels Trophy (1.1) plaats, een eendaagse wedstrijd van Antwerpen naar Antwerpen over 187 km.
Over deels ongebaande paden en minder goede wegen..... Helaas ook hier zonder publiek.

De Circusploeg komt aan de start met de laagste rugnummers, wat denk ik verband houdt met de overwinning vorig jaar van Aimé De Gendt.

De organisatie meldt als deelnemers:

1 - DE GENDT Aimé
2 - DUPONT Timothy
3 - HERMANS Quinten
4 - KREDER Wesley
5 - VAN KESSEL Corné
6 - VAN POPPEL Boy
7 - VAN POPPEL Danny


Het parcours is wel gewijzigd ten opzichte van vorig jaar. Maar minder goede wegen blijven er:

Afbeelding

Nu maar hopen dat iedereen zich aan de maximumsnelheid houdt!

Deze winter werd er al stiekem getraind:

Afbeelding

Mooi promotiefilmpje: https://twitter.com/i/status/1303258970933657600

En deze week werd zelfs het gras gemaaid:

Afbeelding

Nou ja, weggebrand, dat helpt ook......

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Een dag eerder, zaterdag 12 september, vindt ook de uitgestelde 13e Heistse Pijl plaats.

Wedstrijdinformatie
HEYLEN VASTGOED HEISTSE PIJL 2020
Datum: zaterdag 12 september
Locatie: Heist-op-den-Berg
Afstand: 190 km (13 lokale rondes)
Officieuze start: 12u30
Officiële start: 12u35
Aankomst: +/- 17u00


Met van onze zijde naar verwachting:

Afbeelding

Elders op de site van de organisatie - http://www.heistsepijl.be/ -staat: Het concept van 11 lokale rondes – goed voor 169 km – blijft behouden.


Laatst gewijzigd door Didier op do sep 10, 2020 3:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wielrennen en het Circus
BerichtGeplaatst: di sep 08, 2020 8:27 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5361
Locatie: Belgie
De Antwerp Port Epic zal weer een wedstrijd worden om 'van te smullen',
met al die onverharde paden. Zet'm op veldrijders Hermans en Van Kessel.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wielrennen en het Circus
BerichtGeplaatst: za sep 12, 2020 6:19 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Training onder leiding van niemand minder dan Bart Wellens, ik denk voor de wedstrijd van morgen.
Op film: https://www.facebook.com/circuswantygob ... 906499852/

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Komende week -van dinsdag t/m zaterdag- is de 80e Ronde van Luxemburg.
Dit keer zonder tijdrit, maar met vijf wegetappes.
Voor Circus aan de start:

Afbeelding

De kaart:

Afbeelding

Meer informatie: https://www.skodatour.lu/


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wielrennen en het Circus
BerichtGeplaatst: ma sep 14, 2020 6:33 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Gisteren dus, de Antwerp Port Epic over 190 km vooral Belgisch wegen! Van mooie tunnels tot veel kinderkopjes (aldaar uitgevonden....) tot hele stroken onverhard.
Winnaar werd in een tijd van 4:13:46 Gianni Vermeersch, ploeggenoot van MvdP. Die er zelf niet was, hij reed op hetzelfde moment de Tirreno-Adriatico.
Achter Stan Dewulf werd Baptiste Planckaert derde in dezelfde tijd als de winnaar. En die rijdt dus volgend jaar ook bij Circus....

Beste Circusrenner werd op de 10e plaats Xandro Meurisse op 0.50.
Danny van Poppel -wiens blessure van onlangs in Italië dus mee blijkt te vallen- eindigde als 22e op 1.53
Broer(tje) Boy werd 27e op 4.06.
En daarmee was de Circuskoek op: slechts 43 renners werden uiteindelijk geklasseerd.

Een paar mooie plaatjes en leuke filmpjes dan maar:

Het prachtige Havenhuis vormde het decor rond het vertrek.

Afbeelding

Coronatest voor de start: https://twitter.com/i/status/1305058206817964033

De start, Circusmannen in het voorste gelid: https://twitter.com/i/status/1305072836302835712

Klaar voor de èchte start:

Afbeelding

En daar gaan ze! Wat een apart decor!

Afbeelding

Afbeelding

En de eerste tunnel:

Afbeelding

Kijk eens boven de weg: niks een rood kruis, maar 'uitzonderlijk vervoer', compleet met een afgebeelde fiets!

Afbeelding

En een uitkomst uit een tunnel:

Afbeelding

Doet me toch sterk aan veldrijden denken: https://twitter.com/i/status/1305113311260930050

Afbeelding

De mannen op kop in de finale, tevens het podium!
De winnaar in het midden, de 2e man links en de derde rechts.

Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wielrennen en het Circus
BerichtGeplaatst: di sep 15, 2020 3:41 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Nog een paar plaatjes van de Antwerp Port Epic met een hoger Circus-gehalte:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Woensdag 16 en donderdag 17 september wordt er opnieuw gekoerst in Italië.
Het gaat om twee eendaagse wedstrijden, de 92e Giro della Toscana - Memorial Alfredo Martini (1.1) van Pontedera naar Pontedera over 182.9 km en de 68e Coppa Sabatini - Gran Premio città di Peccioli (1.Pro) van Peccioli naar Peccioli over 201.1 km.
Met onderstaande renners is Circus van de partij:

Afbeelding

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Circus-renner Loïc Vliegen is namens België geselecteerd voor het Wereldkampioenschap op de weg, dat het laatste weekend van september in en rond het Italiaanse Imola zal worden verreden.

De renner zelf in een eerste reactie:

De selectie voor het EK heb ik blijkbaar nipt gemist, dus ben ik zeer tevreden dat ik er voor het WK wel bij ben.
Het parcours is gelijkwaardig aan een Ardennenparcours, wat me dus moet liggen.
De aankomende Ronde van Luxemburg is de ideale laatste rechte lijn.
Ik wil er op mijn eerste WK bij de profs het uiterste uithalen voor onze twee kopmannen Van Aert en Van Avermaet!


Intussen is bekend dat Mathieu van der Poel namens Nederland niet van de partij zal zijn.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De 1e etappe van de Ronde van Luxemburg is zojuist geëindigd met een overwinning voor de Italiaan Diego Ulissi.
De etappe van Luxemburg naar Luxemburg over 133.5 km leverde een 15e plaats op voor Jan Bakelants in de zelfde tijd als de winnaar.
Van dat laatste hadden meer renners last: het werd een massale aankomst met maar liefst 41 coureurs in dezelfde tijd!

Overige Circusklasseringen:
24 - De Gendt - z.t.
39 - Meurisse - z.t.
88 - Degand - op 1.40
93 - Vanspeybrouck - op 2.04
99 - Vliegen - op 2.16

De oorzaak van Vliegen's lage klassering in beeld: pech!

Afbeelding

Een laatste poging van drie renners mocht niet baten:

Afbeelding

Zo goed als opgeslokt door de grote groep:

Afbeelding

Leuk vertraagd finishfilmpje, tel maar mee tot Bakenlants: https://twitter.com/i/status/1305845049645768706

Een uiteraard tweeduimige winnaar:

Afbeelding

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Erg leuk reclamefilmpje van een van de co-sponsors - Bière des Amis 0,0%: https://www.facebook.com/bieredesamis/v ... tn-str=k*F

Lachen!!


Laatst gewijzigd door Didier op vr sep 18, 2020 4:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wielrennen en het Circus
BerichtGeplaatst: do sep 17, 2020 5:53 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Helaas, pindakaas! Want bijna raak is net mis!
En dat overkwam Circusrenner Andrea Pasqaulon vandaag -do 17 sept- in de 68e Coppa Sabatini - Gran Premio città di Peccioli (1.Pro) van Peccioli naar Peccioli over 201.1 km.
Hoe actief de Circusploeg de hele dag ook was, het mocht niet baten.
Aan de eindstreep, waar 19 renners in dezelfde tijd eindigden, werd eerdere winnaar Pasqaulon nipt geklopt door de Nieuw-Zeelander Dion Smith.
Tweede worden is natuurlijk ook mooi, maar net iets minder......
Eiking werd 17e in dezelfde tijd, Lammertink 56e op 0.47 en Petilli 58e in dezelfde tijd.
Van Melsen, Doubey en Dupont haalden de eindstreep niet.

Afbeelding

en vanuit een ander standpunt:

Afbeelding

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gisteren -wo 16 sept- eindigde Pasqaulon in de 92e Giro della Toscana - Memorial Alfredo Martini (1.1) van Pontedera naar Pontedera over 182.9 km op de 9e plaats.
De wedstrijd werd gewonnen door de Colombiaan Fernando Gaviria.
Niet minder dan 85 renners eindigden in dezelfde tijd als de winnaar.
Daarbij werd Petilli 44e, Lammertink 48e en Eiking 58e.
Doubey werd 88e op 1.51 en Dupont 116e op 3.28.
Van Melsen viel uit.

Klaar voor het vertrek:

Afbeelding

Rustieke doorkomsten:

Afbeelding

en de finish:

Afbeelding

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ook in de Ronde van Luxemburg zijn we inmiddels 2 dagen verder....
Gisteren -wo 16 sept- 'staakten' de renners. Ze vertrokken wel, maar weigerden voluit te rijden.
Reden was de onveilige situaties op de eerste dag, zoals geparkeerde auto's in bochten van het parcours en zelfs tegemoet komende vrachtwagens. Geen zaken die je echt zou verwachten in een fatsoenlijk en toch behoorlijk ontwikkeld land....
Er volgde veel overleg en er werd (uiteraard) beterschap beloofd door de organisatie.
Toen daar al in de beginfase van de 2e etappe maar weinig van terecht bleek te zijn gekomen knepen de renners al in de openingsfase in de remmen en vervolgden de route geneutraliseerd, als het ware stapvoets.
Koortsachtig overleg onderweg leidde er toe dat pas in de slotronde van 40.7 km rond de finishplaats Hesperage weer voluit gereden zou gaan worden.
Winnaar werd de Fransman Arnaud Démare.
De Circusklasseringen:
31 - Vanspeybrouck op 0.03
40 - Bakelants - z.t.
67 - De Gendt - z.t.
69 - Meurisse - z.t.
71 - Degand - z.t.
113 - Vliegen - op 1.46

Als slakken vertrokken ze: https://twitter.com/i/status/1306148749127942144

Afbeelding

Herstart met ongeveer 40 km te gaan:

Afbeelding

En de finishfilm: https://twitter.com/i/status/1306212624263249920

Afbeelding


Vandaag -do 17 sept- dan de wel normaal verlopen 3e etappe van Rosport naar Schifflange over 159.8 km.

Het vertrek: https://twitter.com/i/status/1306515786161360896

En de kopgroep onderweg, met inderdaad ook een Circusman: https://twitter.com/i/status/1306528707595599877

Onderweg werd een afbeelding van een plaatselijke held, de wielrenner Ben Gastauer, gepasseerd:

Afbeelding

En de finishfilm: https://twitter.com/i/status/1306567794935422983

En inderdaad, achter winnaar John Degenkolb en de Roemeen Eduard Michael Grosu (die de leiding in het algemeen klassement zou overnemen van de Italiaan Ulissi) eindigde Pieter Vanspeybrouck op een uitstekende derde plaats!

Overige klasseringen:
24 - Bakelants - z.t.
35 - Meurisse - z.t.
40 - De Gendt - z.t.
75 - Degand - z..t.
79 - Vliegen - op 0.16

Mooie samenvatting van vandaag: https://www.facebook.com/skodatour/vide ... 489122220/

Een paar later binnengekomen foto's van de etappe van donderdag:

Afbeelding
Circusrenner was net te snel, rijdt geheel rechts bijna volledig uit beeld.....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het moge duidelijk zijn: de winnaar wijst naar 'onze' man op de derde plaats!

Die overigens niet op het podium kwam...
Mede wegens beperkende coronamaatregelen is er in etappes geen huldiging van de eerste drie.....

Nog wat sprekende beelden van tussen de renners: houd je hart maar vast! https://www.facebook.com/skodatour/vide ... 086391855/
Vraag me wel af wat die filmende motard daar te zoeken heeft.....
Of zou het vanaf de fiets gefilmd zijn?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wielrennen en het Circus
BerichtGeplaatst: vr sep 18, 2020 5:32 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
In het vorige bericht zijn later nog enkele foto's bijgeplaatst....

Maar snel over naar de (4e) etappe van vandaag, vrijdag 18 september.
Want meer dan uitstekend nieuws, er zullen nog vreugdetranen stromen!
Niet alleen in deze etappe, van Rodange naar Differdange over 201 km, maar ook in het Algemeen klassement deden de Circusboys (tot nu toe kenden we er slechts één....) meer dan uitstekende zaken!

In het Groothertogdom starten ze kennelijk voor dag en dauw, want ondanks dat ze over de redelijk lange afstand 4:45:23 deden waren ze toch al voor half drie binnen!
Reken dus maar uit......
(Vond het ook al ergens, ze vertrokken om 9.30 uur. The Early Birds.
Maar het was ook daar mooi weer, en dus pakten zelfs de Circusmannen een vette worm!
U snapt het niet? Wel er bestaat een bekend Engels spreekwoord dat luidt: De vroege vogel vangt de worm!).

Winnaar werd -opnieuw- Diego Ulissi, die daarmee de leiding in het klassement heroverde.
Maar dan, op de 2e plaats, niemand minder dan Aimé de Gendt, in dezelfde tijd.
Bovendien werd Jan Bakelants op 15 tellen zesde.
Overige Circusrenners:
21 - Xandro Meurisse op 1.46
43 - Thomas Degand - z.t.
47 - Pieter Vanspeybrouck - z.t.
49 - Loïc Vliegen op 1.51

Wat het Algemeen klassement betreft is De Gendt maar liefst 33 plaatsen gestegen en staat nu TWEEDE op 17 tellen van de ranglijstaanvoerder!
Bakelants staat op 34 tellen zesde.

Ook de andere Circusrenners deden uitstekende zaken, al bemoeien die zich niet met de strijd voorin.
Morgen (za 19 sept) is de slotetappe van Mersch naar Luxemburg over 177 km.

Nog wat slaperig, maar daar gaan ze: https://twitter.com/i/status/1306858599117881344

De winnaar van de 2e etappe Arnaud Démare deed een poging te ontsnappen in het ochtendgloren.....

Afbeelding

Maximale voorsprong drie minuten....

Afbeelding

Later kwam er een poging van Jan Bakelants samen met toekomstig ploeggenoot Baptiste Plankaert.
Die waren het samen vast wel eens.....

In dit filmpje vliegen ze nog vooruit, maar niet al te ver meer: https://twitter.com/i/status/1306926290172248064

In de slotronde waren er vier man vooruit, waaronder dus Aimé.

Afbeelding

En het gebruikelijke finishfilmpje: https://twitter.com/i/status/1306932870116769793

Ulissi terug op het ereschavot:

Afbeelding

Ook bij RTL kwamen ze in beeld:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Behalve dat Loïc Vliegen 4e staat in het Bergklassement is de ranglijst van het Ploegenklassment wel interessant!
De eerste 10:

1 - 2 ▲1 - Circus - Wanty Gobert - 37:15:31
2 - 3 ▲1 - AG2R La Mondiale - 0:15
3 - 7 ▲4 - Alpecin-Fenix - 0:26
4 - 6 ▲2 - Lotto Soudal - 1:31
5 - 1 ▼4 - Riwal Securitas Cycling Team - 1:43
6 - 9 ▲3 - Team Arkéa Samsic - 2:45
7 - 14 ▲7 - Trek - Segafredo - 2:50
8 - 4 ▼4 - Natura4Ever - Roubaix Lille Métropole - 3:17
9 - 12 ▲3 - Bingoal - Wallonie Bruxelles - 4:21
10 - 8 ▼2 - Sport Vlaanderen - Baloise - 5:23


Morgen wellicht nog meer beelden van dit voor ons aangename vertoon!

Nog twee dan, een van onderweg en een finishfoto die opnieuw duidelijk laat zien hoe dicht Aimé bij de dagzege was!

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wielrennen en het Circus
BerichtGeplaatst: za sep 19, 2020 3:52 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ook de allesbeslissende slotetappe van vandaag (za 19 sept) zit er intussen op!
En nee, we springen geen gat in de lucht......

Wat ze ook probeerden, het veiligstellen van de totaaloverwinning is niet geslaagd.
Een paar keurige uitslagen, daar niet van, maar het bleek niet voldoende.

De laatste etappe van Mersch naar de hoofdstad over 177 km werd gewonnen door de Deen Andreas Kron in een tijd van 4:08:42.
In dezelfde tijd werd Jan Bakelants 4e en Aimé De Gendt 7e.
En dat was niet genoeg, want ranglijstaanvoerder Diego Ulissi pakte de 2e plaats en ging er dus met de hoofdprijs vandoor.
De overige Circusmannen eindigden in de achterhoede en Vliegen viel uit.

De wedstrijd werd (opnieuw) ontsierd door een vrachtwagen die, met ongeveer 70 km te gaan, geheel onverwachts de renners tegemoet reed.
Dat leidde tot veel kunst- en vliegwerk en zelfs een valpartij.
Opnieuw dus 'shame' aan het adres van de organisatie die steeds beterschap beloofde maar dit niet in daden omzette!

Hier gebeurt dat: https://twitter.com/i/status/1307277068015558657

In de eindstand werd De Gendt derde op 0.27 en Bakelants zesde op 0.44.
Overige klasseringen:
40 - Meurisse op 6.12
56 - Degand op 12.25
57 - Vanspeybrouck op 12.38

Mersch, een pitoreske vertrekplaats:

Afbeelding

Het vertrek: https://twitter.com/i/status/1307241990740942849

Met 66 km te gaan deed Xandro Meurisse een verwoede poging weg te komen:

Afbeelding

Eerste beklimming van de Pabeierbierg: https://twitter.com/i/status/1307289051939188744

Hier juicht iemand te vroeg - de Colombiaan Santiago Buitrago - er is nog een ronde te gaan!
(Hij werd uiteindelijk 27e op 55 seconden....) https://twitter.com/i/status/1307290343424000003

En de finishfilm: https://twitter.com/i/status/1307292232244957185

Totaalwinnaar Diego Ulissi:

Afbeelding

Uiteraard toch nog een podium voor Aimé de Gendt met zijn derde plaats in totaal:

Afbeelding

Links de Noor Markus Hoelgaard die 2e werd en voor de vijfdaagse wedstrijd 2 seconden minder nodig had dan Aimé!

En dan dit: het champagnespuiten van de toppers, en Aimé die zijn kurk er niet af krijgt!
Maar dat kan uiteraard opzet zijn: mogelijk dronk hij de inhoud later toch liever zelf op!

https://twitter.com/i/status/1307300038247415808

Nog een paar nagekomen foto's van de slotetappe:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En van RTL, dat een uitgebreid beeld gaf van de gigantische hospitality-voorzieningen, die duidelijk de voorkeur genoten boven de veiligheid van de renners!
Was het eten lekker, jongens?
De begeleiding van de renners werd ondertussen overgelaten aan een amateur-motorclub, met van die gele hesjes.
Nou, dat hebben ze bij ons met een amateurronde nog beter voor elkaar!
Voor het oog reed er dan ook nog een enkele politiemotor mee.....!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Laatst gewijzigd door Didier op ma sep 21, 2020 4:22 pm, 4 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 958 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 115 16 17 18 1964 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.