Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di jun 17, 2025 8:09 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Circus Althoff in Breda
BerichtGeplaatst: vr mar 21, 2008 12:06 pm 
Site Admin

de circussfeer is zoiets als de franje van een tafelkleed. en helaas heeft Alberto in het verleden in de franje moeten knippen en heeft daarbij gelukkig het tafelkleed nagenoeg gespaard.

ik weet zeker dat als dit circus even de wind mee krijgt, de franje weer terugkomt...

BerichtGeplaatst: vr mar 21, 2008 2:25 pm 

Waar ik zo benieuwd naar ben hoe Belly Wien dit doet, dit circus word elk jaar mooier en krijgt ook steeds meer dieren zou het komen doordat het een familiecircus is of pakken ze het commercieel wat beter aan.
Het zou natuurlijk fantastisch zijn dat Althoff zijn oude glorie zou terugkrijgen met veel dieren en een mooi wagenpark en de kleur nou die past natuurlijk goed bij Nederland.

BerichtGeplaatst: vr mar 21, 2008 7:10 pm 

Belly-Wien is een echt familiecircus waarbij iedereen ook werkelijk overal meewerkt: Tent opbouwen, optreden, dieren verzorgen, trainen, transport en "de reclame". Met ongeveer 12 personen zetten ze een prestatie van formaat neer. De kosten zijn minimaal vergeleken bij een circus met ingehuurde artiesten.

Alberto reist met meer mensen. Waaronder ook ingehuurde artiesten. Dus moet er ook navenant meer geld in het laatje komen. Anders blijft er niets over voor herinvestering. Dan kun je niet groeien of een nieuwe tent of wagens kopen.

"Reclame" of met een modern woord: marketing speelt natuurlijk ook een belangrijke rol. De mensen moeten warm worden gemaakt voor je produkt. Als de mensen niet weten hoe goed het programma van Alberto Althoff is dan komen ze niet. Verder mogen er niet te veel gaten in de toernee zitten. Want géén voorstelling is géén publiek en géén brood op de plank...

De kleur van de tent zullen de meeste bezoekers niet belangrijk vinden. Zolang het maar netjes is. De meeste mensen weten achteraf alleen nog maar te zeggen dat ze "naar het circus" zijn geweest. Ik heb mensen al vaak genoeg horen zeggen dat ze naar Herman Renz waren geweest. Terwijl het toch echt Hans Martens was, met zijn Moskou/Holiday, dat in de stad was!

BerichtGeplaatst: vr mar 21, 2008 7:22 pm 

Doordat Belly Wien zo weinig kosten heeft kunnen op die manier de entreeprijzen zeer vriendelijk gehouden worden en kan men behoorlijk rondstrooien met kortingsbonnen.

Daardoor komen er veel mensen. Vooral de vele dieren trekken het (vooral jeugdige) publiek aan.

Veel inkomsten en weinig uitgaven, waardoor er geld overblijft voor het investeren in (eigen!) dieren.
Daardoor is dit mijn favoriete circus.

Belly Wien is vanaf hun komst in Nederland succesvol. Althoff heeft in Nederland een aantal zeer slechte jaren gehad. Hoge Het feit dat men een jaar clown Bassie heeft aangetrokken en men een sponsor (keurkozijn) heeft gevonden heeft het circus wel goed gedaan.

Helaas geloof ik persoonlijk niet dat Althoff zijn oude glorie ooit helemaal terug zal krijgen. Al die verkochte dieren (neushoorn (aan Fliegenpiltz), olifanten (aan Spindler Berolina), exoten en paarden) krijg je never nooit meer terug. Wagens die door containers vervangen zijn zullen denk ik nooit meer voor wagens ingeruild worden.

Net als circus Herman Renz waarbij ook wagens door containers zijn vervangen en sinds de dood van dierenman Herman ALLE EIGEN dieren zijn verkocht.(olifanten aan Voyage, paarden aan Denemarken, kamelen).

Ik heb het al vaker gezegd.....Het hart van het circus bestaat o.a. uit de (EIGEN!)dieren. Een circus met allemaal losse gecontracteerde dierennummers en artiesten beschouw ik (als kritisch circusvriend) als een circus zonder hart. Daarom hou ik van circus Belly Wien, circus Benelux en circus Knie. Krone is ook een echt dierencircus.

Een familiecircus heeft meer "charme".

Gelukkig heeft Herman Renz dan weer wel als pluspunt een eigen orkest. Ook dit hoort bij het hart van een circus.

BerichtGeplaatst: vr mar 21, 2008 7:26 pm 
Site Admin

Nog een groot verschil:
Het programma van Belly Wien verandert bijna niet, terwijl dat van Alberto Althoff "Altijd Anders" is.
Na twee keer heb ik BW wel weer even gezien al is het nog zo'n mooi circus.

BerichtGeplaatst: za mar 22, 2008 1:19 pm 

Ik vind persoonlijk ook dat Circus Althoff de laatste jaren er erg achter uit is gegaan, dat vind ik jammer. Ik merk ook dat er vroeger veel meer sfeer was. Ik vind Circus Althoff niet meer op een echt circus lijken. Jammer is het zeker. Circus Belly Wien is een prachtig circus met schitterende dieren, maar het is wel waar het programma is al jaren het zelfde en ze hebben ook niet zoveel kosten omdat alle acts door familie worden gepresenteert dan heb je niet zoveel kosten aan het personeel. Ik hoop dat Circus Althoff weer een prachtig circus word, zoals vroeger. Ik hoop daarom ook dat dit een goed jaar word voor het circus :wink:

BerichtGeplaatst: za mar 22, 2008 7:35 pm 

Ik heb een goed verslag en mooie foto's gezien van Mystery. (Herman Renz) Ook komt er een verslag van Kevin over Belly Wien.
Mijn vraag is: heeft er al iemand iets te vertellen over de nieuwe show van Althoff?

BerichtGeplaatst: za mar 22, 2008 8:33 pm 

pssstttt de week is nog lang ;)

BerichtGeplaatst: zo mar 23, 2008 4:26 am 
is sfeer te bepalen door het aantal dieren of kleur van de circustent??? Ik d8 het niet. Sfeer is volgens mij de TOTALE uitstraling van een bedrijf. Met name de werkende mensen in dit vermakelijkheidsbedrijf zijn de bindende factoren. Zij zijn degenen die voor een voortzetting van de traditie gaanen kiezen [dan wel goed of fout voor de gebruikers] voor de invulling van het plaatje. elk seizoen opnieuw wordt er door hen gewerkt aan dit procedee, al lerende van de fouten en reacties van afgelopen seizoen. Ook kosten spelen hierin een belangrijke rol.

Wij als zijlijn spelers keuren dit goed of af, maar kunnen ook middels dit medium [forum] onze gedachten en ideeen spuien, zonder daar enige cent voor hoeven te ophoesten.

BerichtGeplaatst: zo mar 23, 2008 6:39 pm 

Ik ben ook reuze nieuwsgierig naar het programma van Circus Alberto Althoff, ik ga er heen wanneer ze in Nijmegen staan, om te zien hoe Alberto, dierenleraar pur sang, de nieuwe dieren voort brengt in de piste. Ook naar de andere acts ben ik nieuwsgierig en nu hebben dan drie Nederlandse circussen een act met motoren in de globe, naast Althoff, het Staatscircus van Moskoum en het Groot Russisch Staatscircus. Ook naar het nieuwe programma van Circus Herman Renz ben ik benieuwd en ook daar zal ik proberen om in het voorjaar de voorstelling te zien. Ik wens ze in iedergeval veel succes toe.

BerichtGeplaatst: zo mar 23, 2008 11:47 pm 

Sylvio, er zijn slechts drie circussen welke met een live orkest werken in Nederland en dat zijn naast het door jouw genoemde circus Herman Renz ook nog het Staatscircus van Moskou en het Groot Russisch Staatscircus. Alberto Althoff heeft wel met een live orkest gewerkt, maar helaas moest hij hier een aantal jaren terug mee stoppen, maar mochten er weer betere tijden komen, dan komt er bij dit circus ook weer een live circusorkest. Een live orkest verhoogd nu eenmaal de juiste circussfeer.

BerichtGeplaatst: ma mar 24, 2008 8:18 am 
Alberto Althoff begon vrijdagavond 21 maart in Breda, ondanks het slechte weer veel bezoekers (ook met vrijkaarten) en genodigden.Ook veel belangstelling uit de circuswereld zelf, zoals een Holiday-delegatie die zelf niet speelden.

Een geluk voor het circus dat men op steen stond, gezien de grote plassen zou zachtere ondergrond er een grote modderpoel van hebben gemaakt.

Al van verre kon men het circus zien staan, veel lichtjes aan het front en ook op en langs de chapiteau.

Het (voorlopige) programma : openingsparade, Kenia Boys limbo-act, wildwest-act 3 Faltinys, Yusseff sterke man, Posnas poedeldressuur, muzikale clowns Di Lellos en als gast Ferry Torrez met slangen en krokodillen.PAUZE. Hierna Alex Ramien Troupe Motor Globe, Giorgio jonge diabolo-kunstenaar, Di Lello spiegel-entree, Helene Faltiny voetbal-jongleuse, Kenia Boys Afrikaanse folklore, Alex Ramien Troupe rad des doods, finale. Reprises door de Tjech Peppino.

De dieren van Fliegenpilz waren (nog) niet gearriveerd, maar men hoopt ze binnenkort in het programma op te nemen (paarden, varkens, boerderijdieren etc).

Johnny Circus

BerichtGeplaatst: di mar 25, 2008 6:19 pm 

John,

Vooralsnog een circus Althoff zonder dieren dus......

Weet je ook of Althoff (net zoals anders in juni/ juli) nog in Rotterdam komt? In de circus nieuwsbrief stond Rotterdam namelijk niet genoemd bij de te bezoeken steden......

BerichtGeplaatst: di mar 25, 2008 7:18 pm 
Site Admin

sylvio schreef:
John,

Vooralsnog een circus Althoff zonder dieren dus......

Weet je ook of Althoff (net zoals anders in juni/ juli) nog in Rotterdam komt? In de circus nieuwsbrief stond Rotterdam namelijk niet genoemd bij de te bezoeken steden......

Zal er van af hangen of Rotterdam en Althoff er nog uit gekomen zijn met hun geschillen. Vorig jaar had het circus overlast van water en de gemeente schade aan het terrein.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00