Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di jun 17, 2025 9:20 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di feb 10, 2009 9:17 pm 

Ik ken enkel De Schorre in Boom, plaats genoeg daar !!

Berichtonderwerp: Toerlijst
BerichtGeplaatst: do feb 12, 2009 11:32 am 

Ik hoor net dat Universal ook in Heerlen komt te staan. N.a.v. het bezoek aan het circus dat sommigen volgende week gaan brengen weten we pas hoe het programma is, en wat voor circus er nu weer toestemming heeft gekregen in diverse Nederlandse gemeenten. Ik hoop dat het niet zo slecht is als beschreven op dit forum, want de circuswereld zit niet te springen om narigheid. Net nu de Nederlandse circussen afspraken hebben gemaakt qua dierenwelzijn en zich hieraan houden is het niet handig als slechte zaken over de grens komen. Voor de gewone man is een circus toch een circus, en die maakt geen onderscheid. Ook gemeenteambtenaren laten zich maar van alles wijs maken, zo blijkt maar weer.

BerichtGeplaatst: do feb 12, 2009 11:45 pm 
ik vind je kan pas oordelen als je er zelf bent geweest,
misschien ga ik volgende week ook maar even naar belgie.
Ron zin om mee te gaan?

BerichtGeplaatst: vr feb 13, 2009 1:35 am 
Site Admin

De slechte ervaringen van onze forumleden zijn vooral van de kerst/winter periode. Ik kan me voorstellen dat het circus toen slecht in de artiesten zat. Maar dan moet je natuurlijk geen kerstcircus willen organiseren. Eigen schuld dikke bult als je wordt afgekraakt. Zeker als er ook nog bijna geen kersttakje afkon.
Het is mogelijk dat het circus nu weer wel beschikt over voldoende artiesten om een echte show neer te kunnen zetten, maar dat merken we dan wel en zijn dan zo eerlijk om het circus te prijzen. Maar de slechte ervaringen van de kerst zullen bij veel mensen blijven hangen.

BerichtGeplaatst: vr feb 13, 2009 8:21 am 

De Flying Neves - bekend van o.a. Herman Renz - hebben enige tijd bij G.C.U. opgetreden. Men kan dus weldegelijk artiesten inhuren om een beter/goed programma neer te zetten. Ik blijf echter worstelen met de beelden van opvallend magere paarden waarover bij ervaren circusbezoekers toch de nodige twijfels rijzen.

Circusvrienden - waaronder dus ook de schrijver van dit stukje tekst - kunnen niet meekijken met wat er in de kantoorwagen gebeurt. Al dan niet vermeende belastingschulden kunnen door ons niet worden beoordeeld. Betrokkenheid bij drugshandel zou moeten blijken uit bijvoorbeeld Spaanse krantenberichten en openbare veroordelingen die zijn uitgesproken door justitie. Zelfs de tourneemanager die de tournee voor Nederland gaat maken kan - en mag - niet in de kantoorwagen kijken om vermoedens bevestigd te krijgen.

Wij circusvrienden kunnen wel oordelen over de zichbare dingen. Een programma waarvan de prijs/kwaliteitverhouding scheef ligt kan worden gemeld. Een programmaboekje dat gouden bergen belooft kan ook worden gemeld. Koude koffie in de pauze is "goed" te beoordelen. Te magere paarden kunnen ook worden gemeld. Wij mogen zelfs de Algemene InspectieDienst van LNV opbellen met het verzoek om de dieren te inspecteren.

Kan er dan niet over de geruchte worden geschreven? De geruchten over belastingschuld en betrokkenheid bij drugshandel circuleerden al voordat Gera daarover op het forum schreef. Als Gera met een subtielere woordenkeus had geschreven "De geruchten rondom het G.C.U. gaan al rond. Zo zou dit circus belastingschuld hebben en betrokken zijn bij drugshandel en Spanje waarschijnlijk om deze redenen per boot hebben verlaten. De reis per boot is een feit. Het circus is ontscheept in de haven van Zeebrugge. Zou de rest ook waar zijn of een verzinsel van concurrenten of een truukje om snel in de media te komen?"

Bedenk hierbij dat de strijd van politici tegen circusdieren ook vaak gestoeld is op geruchten en een bekend circus uit het verleden ook mediaaandacht genereerde nog voordat dit woord was uitgevonden. Enne: Hun jaarlijkse exploitatiestichting ging ook met 100% garantie elk jaar failliet...

BerichtGeplaatst: vr feb 13, 2009 10:18 am 
Ik ga hier in eder geval heen volgende week zondag
weet iemand de tijden van de voorstelling??
alvast bedankt

BerichtGeplaatst: vr feb 13, 2009 2:01 pm 

Ik volgende week zondag met Kevin en Martijn hier na toe.

BerichtGeplaatst: vr feb 13, 2009 2:14 pm 
In principe hou ik me ver van discussies over circussen. :| Mijn mening hierover wil ik toch even duidelijk maken. Er is in andermans boeken veel te lezen, vooral in andermans kasboeken Vandaar ik dus vind dat het goed zou zijn als iedereen zijn eigen boek las en zich eens minder richten op andere Maar ja er is een spreekwoord dat zegt als je het strootje in een andermans oog ziet hoef je de balk in je eigen oog niet te zien . Ik ga hier verder ook niet over bakkeleien .Ik ga nu een paar dingen aanhalen en mijn mening op geven want ik vind het min zoals een onbekend circus bij voorbaat al afgebroken wordt op geruchten die waarschijnlijk vanuit de circuswereld zelf komt .
Ik vind als je dingen sugereert moet je ook duidelijk durven zijn en het niet vaag houden of het is een verzinsel van concurrenten of een truc om snel in de media te komen?" Bedenk hierbij dat de strijd van circus direkties onderling ook vaak beginnen met het verspreiden van geruchten.
Max als jij weet wie de eigenaar is ,maak er dan niet zo een sensatie omheen. Vertel het gewoon en vertel dan ook maar eens wat hij komt doen want jij schijnt het allemaal te weten. Ook is het heel spannend als je opgevangen hebt dat er aangewerkt wordt om dit circus uit Nederland te houden mogen we ook weten waar je dat opgevangen hebt Lekker achterbaks allemaal ik vind dit getuigen van het niveau van mensen onderling .

Martijn Als ik zo eens bekijk zijn er heel wat circussen ook uit Nederland zelf die dan niet meer zouden kunnen reizen. Er zijn circussen genoeg die hun zaken niet geheel zuiver hebben .

Xavier .Dat is hoe meer bekende eigenlijk Nederlandse circussen zich verkopen onder een buitenlandse vlag om vergunningen binnen te krijgen en om bezoekers te trekken.

Gera Uit Spanje vluchten per boot mooi een interressant verhaal doet het altijd goed en nog spannender en mooier om er dan maar gelijk een drugbusiness van te maken. Geloof me hoor maar je komt via de boot niet ongecontroleerd de grenzen over het is geen Nederland als hier een circus vlucht naar het buitenland kan het ongestoord de grenzen over. Wat betreft die vette belastingschulden denk dat er in de circuswereld eens de hand in eigen boezem gestoken moet worden voor ze over anderen geruchten verspreiden welk circus durft er op te staan en te zeggen dat ze geen belasting schulden hebben en proberen de sociale wetten te om zeilen, denk na voordat je op geruchten ingaat en die op de site zet Ook circussen en een heel bekend groottoevallig Nederlands circus uit het verleden die ieder jaar met andere exploitatiestichting ging ook met 100% garantie en elk jaar failliet gingen Een groot bekend circus presteerde dit zelfs vol te houden onder een exploitatiestichting en reisde ermee door europa ...in Nederland reizen ook nu nog verschillende grote namen en laten een spoor van rekeningen achter en blijken achteraf niet voor de schade op te willen draaien Wat betreft de V.N.C.O hier ben ik het helemaal mee eens want als je niet kunt betalen mag je geen lid worden De prijs is echter zo hoog dat heel veel circussen het ook niet kunnen opbrengen ze zijn dus erger als de belasting Als je niet in hun straatje loopt wordt er ook geen bal voor je gedaan en worden jouw belangen als circus echt niet verdedigt .Verder kan het geruzie van circus directies onder elkaar ook een reden zijn om geen lid te worden omdat het gekonkel onderling je niet ligt Toch ben ook ik van mening dat als Horzel zijn gram wil spuien over de VNCO dan hij dat kan doen in een direct bericht aan de VNCO Anderzijds waarom zou de hele wereld op het internet het niet mogen meelezen. Heeft de V.N.C.O. dan toch dingen te verbergen??????

Magnum:Pfft heel veel circussen werken met stromannen en niet alleen om vergunningen te krijgen dat is algemeen bekend dus die zeer betrouwbare bron is gewoon iemand uit de circus wereld zelf
Gert jij gelooft dus niet dat deze onderneming in orde is, (welke onderneming is dat wel )je hebt gelijk het is aan de bevoegde instanties om ze terug te sturen. Jij denkt dat die controle er nog steeds niet geweest. Maar is het aan jou om instanties te bellen ik vind het meer dan laf om instantie te bellen om een circus weg te krijgen Kijk eerst eens in je eigen omgeving welk circus heeft wel zijn onderneming in orde echt 100% in orde

BerichtGeplaatst: vr feb 13, 2009 4:30 pm 

Isabelle, ik zou nooit instanties bellen of op iemand afsturen.
Ik spreek met een circushart en ik was enorm verbaasd en zelfs blij toen ik vernam dat er zo'n mooi en groot circus naar Vlaanderen kwam. Ik zie dit zelfs niet als concurrentie voor onze eigen circussen, integendeel. Maar als ik dan vol verwachting het programma ga bekijken en ik vaststel dat het echt op niks lijkt dan stoort mij dat wel. Langs de buitenkant een hele mooie onderneming, dat kan niemand tegenspreken, maar als er geld is om zo een reis te maken, zoveel wagens (en hele dure personenwagens) te kopen en te onderhouden, zorg dan aub ook voor een kwalitatief programma.
Wat me ook enorm opviel was de hele slechte toestand van de paarden die stuk voor stuk veel te mager zijn. Ik heb tijdens de voorstelling 2 paarden letterlijk zien omvallen, dit had ik nog nooit meegemaakt. Dit kan niet en daar moet iets aan gedaan worden!
Ik ga dit weekend dan ook terug om te kijken of er verbetering is.

BerichtGeplaatst: vr feb 13, 2009 6:30 pm 

haha goed idee maar ff sirieus wie komt er nu allemaal?

in ieder geval circus@achterhoek, ik, Martijn, maak het rijtje af :P

BerichtGeplaatst: vr feb 13, 2009 7:21 pm 

Volgens mij heerst er een misverstand, ik weet niet eens wie de directie vormt van dit circus en ik heb enkel en alleen maar een zin geplaatst omtrent de uitlatingen van een aantal Belgische circusvrienden, ik weet de tournee ook niet zowel in Belgie alsook in Nederland en ik heb gezegd mocht dit circus, en dat is inmiddels bevestigd zoals ik op Circusweb gelezen heb, naar Nederland komt, kan ik pas een oordeel vellen over dit circus en het gebodene als ik het met eigen ogen heb gezien.

BerichtGeplaatst: za feb 14, 2009 1:58 am 
Gert Ik denk dat we even een misverstand uit de weg moeten ruimen Dat je een instantie belt als het nodig is daar heb ik niks op tegen want dieren verwaarlozing is uit de boze vind ik zelf ook maar doe dat dan gewoon met je eigen naam Ik ben ook van mening dat zoiets niet moet kunnen het haalt alle goodwil voor circussen die wel goed zijn voor hun dieren weg
Ik baal zelf gyga van circussen die langs de buitenkant een hele mooie onderneming zijn en waarvan het programa shit is Ik vind dat je moet proberen om aan beiden te voldoen maar ben er voor dat op de eerste plaats het progamma goed moet zijn want daar is waar het publiek voor betaald voor de voorstelling
Succes met je missie voor de beesten

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00