kevin schreef:
olifant schreef:
Weer een nieuw bewijs hoe onprofessioneel er in sommige circussen er met dieren wordt omgegaan.
Echt te niet te geloven wat een fout!!
Niet om te ernst van de situatie te verkleinen, maar zonder dat we weten wat de exacte oorzaak van de ontsnapping is vind ik niet dat je kunt oordelen over de professionaliteit van Belly Wien. Als het over dieren gaat is Belly Wien een van de proffesioneelste als het aan mij ligt. En nogmaals: ontsnapping gebeurt echt niet alleen bij familiecircussen, ook bij grotere namen komt dit voor !!!
Kevin,
Het is absoluut onprofessioneel te noemen dat dit heeft kunnen gebeuren. Is is geen enkel excuus voor te bedenken. Ik heb het genoegen gehad in de jaren 80 een korte periode samen met een bekende Nederlandse dompteur zijn roofdieren te verzorgen. Ik heb in die korte periode veel geleerd. Dit kan en mag nooit gebeuren. Wanneer je op een goede manier met je vak bezig bent, in dit geval houden en verzorgen van roofdieren, dan kan dit niet gebeuren. Wanneer je verantwoordelijk bent voor roofdieren is er geen ruimte voor onachtzaamheid of onverschilligheid. Het is triest dat het gebeurd is en het het is het circus te verwijten! Zij immers bepalen wie de roofdieren verzorgt. Ja moet er niet aan denken dat dit gebeurd zou zijn wanneer er publiek op het terrein aanwezig zou zijn geweest.