Ron_Mikkenie schreef:
Zelf herken ik dit ook. En niet alleen bij kleine circussen. Zelfs bij Circus Krone en Arlette Gruss heb ik mij wel eens stierlijk zitten vervelen omdat de wereldberoemde Chicky's alwèèr met de intussen doorgezaaaagde spiegelentree kwamen. Dat vind ik gebrek aan vindingrijkheid; topclowns zouden toch meer moeten kunnen bieden en inspelen op de rest van het programma of actuele gebeurtenissen.
i]
Ik kan daar maar 1 ding op zeggen:
de meeste clowns hebben meer repertoire en zouden af en toe graag iets anders spelen. Maar het is wat de circusdirecteurs vragen. Zij bepalen de reprises of entrees die gespeeld worden.
Ik ken Bruno en heb het er ooit eens met hem over gehad: in het geval vande chicky's werd er door directies vaak uitdrukkelijk naar de spiegelentree gevraagd!!
Ze hadden ook nog 6 a 7 zeker zo goede entrees. Maar nee hoor ze moesten weer eens die spiegel hebben.
En dat ging heb als dat dan al 5 jaar na elkaar was ook de keel uithangen.
keertje hadden ze na een lange krone tournee dat spiegelframe zelfs verbrand.
Volgend engagement vragen ze hen weer de spiegel hoor!
ander ding is: circusliefhebbers bezoeken meerdere circussen en vaak meerdere keren dezelfde voorstelling
ja dan ken je entrees en reprises uit je hoofd ja.
De dingen als het orkest van Larible vind ik ook niks meer: de zeg ik helemaal mee van begin tot het einde:
van nou gaat ie naar daar doet hij dat enz...
maar de meeste mensen in de tent zien dat de eerste keer en dan is dat een super nummer.
Dus als de clown nou ook nog eens rekening moeten houden dat er wel eens 2 of drie circusliefhebbers zitten die dat al allemaal voordien 100 keer gezien hebben dan gaat het mooi worden!
Dan kan je alle bijtjes, ballon, bonbon en verboden muziekentrees wel afschaffen want dat zijn eeuwenoude caramellen:
maar de meeste touschouwers en kinderen zien ze voor het eerst en ze blijven leuk!!