Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di jun 17, 2025 9:18 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma sep 24, 2012 7:56 pm 

Ik ben gister samen met een kennis naar de Circus Tentoonstelling van Museum De Zevende Hemel van Jan Bark geweest. Het was erg mooi en vooral alle informatie over het Apeldoorns Circus Hoelahoep en Circus Witova van Harm De Witteveen. Ik kende Jan Bark nog niet maar heb erg gezelig met hem gekletst over de circussen. Ik was zo druk aan de klets dat die kennis een aantal foto's heeft gemaakt. Deze worden met Toestemming van Jan Bark hier geplaats. Natuurlijk staat niet alles op de foto's maar ik zou zeker gaan kijken als ik jullie was want er was ook een mooie Kerst, Sinterklaas, Koninglijkhuis en allerei andere verzamelingen te zien. Ik heb een leuke en gezelige middag gehad en hoop Jan Bark nog een keer tegen te komen.

Twee mooie posters van Circus Korne
Afbeelding

Afbeelding

Een van de eerste poster van Circus Hoelahoep
Afbeelding

Het Miniatuurcircus van Hoelahoep
Afbeelding

De programmaboekjes met eentje met mijn geboorte jaar
Afbeelding

Een van de poster van Circus Hoelahoep die het circus zelf maakte
Afbeelding

En nog twee poster en een foto van de directie van Circus Witova
Afbeelding

Groeten aan iedereen!!! Yoshi Berends

BerichtGeplaatst: ma okt 01, 2012 2:07 pm 

Circus Hoepla, miniatuur gebouwd door Heike Emmelkamp. Bruikleen Dini v.d. Meer (Circus Witova)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vlooiencircus of vlooientheater? In ieder geval met de mogelijkheid om de stallen te bezoeken.
Afbeelding

Bouwplaat van het "Radion Circus"
Afbeelding

Zelfgebouwd circusspeelgoed
Afbeelding
Afbeelding

Vitrine met kinderboeken, (bord)spellen, een uitnodiging van Oscar Carré voor de avondvoorstelling in Amsterdam en circus en clownsspeelgoed.
Afbeelding
Afbeelding

Kinderservies
Afbeelding

De hele vitrine achter in Museum in de Zevende Hemel
Afbeelding

Circusprogramma's en circusboeken. Het oudste programma: Barnum and Bailey in Nederland.
Afbeelding

Circus Hoepla met publicaties, affiche en de naamgever van het circus.
Afbeelding

Museum In de Zevende Hemel is gevestigd in een voormalig winkelpand. De etalage is nu in circusstijl.
Afbeelding

Nog te zien tot en met 14 oktober 2012. Voor meer info: http://www.museumindezevendehemel.nl/

BerichtGeplaatst: di okt 02, 2012 8:02 am 

Leuk Ron dat je ook geweest bent. Vond het een mooie tentoonstelling. Vond de andere verzemelingen ook prachtig.

BerichtGeplaatst: di okt 02, 2012 4:50 pm 

Jammer dat hier nu pas reclame voor wordt gemaakt, want het lijkt me erg leuk!
Maar het is ook al bijna afgelopen.
Vaag herinner ik me wel een oproep om materiaal beschikbaar te stellen, maar dat is al heel lang geleden.
Of ik heb de opening gemist, dat kan ook natuurlijk.
Dus nog twee weekenden open op zaterdag en zondag van 13.00 tot 16.00 uur.
Gaat dat zien, want dat hoort nu eenmaal bij 'Het circus is in de stad'!
Museum In De Zevende Hemel
Schotweg 63
Apeldoorn
.

BerichtGeplaatst: di okt 02, 2012 8:30 pm 

Voor deze tentoonstelling is al eerder aandacht geweest via de voorpagina, als ik het me goed herinner. Wel al weer een hele tijd geleden.

Hoepla in de 'Zevende Hemel'

APELDOORN - Van 11 augustus tot 14 oktober is een tentoonstelling over Circus en Kermis in Museum "In de Zevende hemel" in Apeldoorn over kindercircus Hoepla. Gerard Brenkman en Bep Brenkman geboren Kronmöller zijn in 1957 begonnen met een klein paradetentje op de kermis; Circus-Variëté Brenkmöller en hebben daar een jaar lang mee op kermissen in de omgeveing gereisd. Het was een klein "spulletje" er konden per voorstelling 85 bezoekers in het tentje.

Meer hierover in ons forum http://www.circuswereld.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=4279

Maar het kan geen kwaad er nog even aandacht voor te vragen, zeker nu er zo'n mooie fotoreportage van Mikkenie bij staat.

BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2012 12:15 pm 

Beste Gera, Op circusweb staat Joshi mmar het is Yoshi
Wel leuk dat jullie recalme maken voor deze leuke tentoonstelling en nog leuker dat mijn foto gebruikt word :D

BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2012 1:03 pm 

Beste Yoshi, het is verbeterd, ik zat er gisterenavond al naar te kijken, maar zag het even niet, was al laat en het was een drukke dag. Ja, als ik leuk nieuws krijg dan wil ik daar best wel aandacht aan besteden op de voorpagina. En wellicht leuk om nog even te herhalen in dit geval.

BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2012 5:42 pm 

En ik zal het dan wel net gemist hebben in de vakantie!

BerichtGeplaatst: do okt 04, 2012 8:05 am 

Het maakt niet uit joh Gera. Maar over al waar ik kom word men naam verkeerd gescheven ziekenhuizen e.c.t Bijvoorbeeld Joshie Joschi. Zo gek als je kunt bedenken het staat er :D . En bedankt voor het vebeteren

BerichtGeplaatst: do okt 04, 2012 10:20 am 

Leuk, dat het Circus Hoepla in zijn miniatuurvorm van een gezellig blauw-oranje chapiteau-streepdak is voorzien. In het echt was dat egaal blauw. De kleurvoering van het wagenpark(je) is overigens wel correct.

BerichtGeplaatst: do okt 04, 2012 1:24 pm 

Boven op de beschermkap staat een luchtfoto van Circus Hoepla. Met dezelfde blauwe en oranje banen in het tentzeil. Je hebt waarschijnlijk een andere tent in gedachten.

BerichtGeplaatst: zo nov 04, 2012 8:55 pm 

Hallo ik ben Petra de dochter van Heike Emmelkamp, mijn vader heeft het miniatuurcircus van Hoepla gemaakt. Ik vindt het bijzonder dat het nu in een museum te zien is alleen jammer dat mijn vader dit niet meer kan meemaken hij is helaas enkele maanden geleden overleden. Weet zeker dat hij het prachtig had gevonden, hoop dat velen van het circus mogen genieten.

BerichtGeplaatst: zo nov 04, 2012 9:25 pm 

De tentoonstelling is intussen weer voorbij. Er is nu de Sinterklaastentoonstelling. Ook een mooi onderwerp. Als alles goed is gegaan dan staat het miniatuur weer thuis bij de huidige eigenaar in Hallum. Maar dan hebben we nog steeds de foto's die in het forum te zien zijn.

De voorlaatste keer dat ik het miniatuur zag was bij het jubileum van de Club van Circusvrienden in 1999. Na 13 jaar is het dan toch weer een aangenaam weerzien. Helaas zonder de bouwer Heike Emmelkamp er bij. Zo is het leven nu eenmaal.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00