Met stomme verbazing lees ik de berichten op FB. Ik krijg sterk de indruk dat een aantal personen totaal nog nooit bij CHR is geweest en en vraag me ook sterk af of ze wel weten hoe ons sociale stelsel in elkaar steekt. Hier een reactie met bijbehorende foto.
Citaat Marc Roos, FB Milko Steyvers:
'Finito Circus Renz, nu alleen nog maar een mooie herinnering. Zij kon niet voldoen aan een belastingschuld van € 130.000,- . De fiscus heeft haar dus letterlijk opgedoekt. Vijfenzestig mensen staan nu op straat, wat kost dat de belastingbetaler wel niet?
Deze mensen krijgen de eerste 2 jaar een WW-uitkering, totale kosten per jaar € 1.200.000,- !
Daarna gaan ze de bijstand in want gezien hun werkklimaat in Nederland zullen ze waarschijnlijk nooit meer aan de bak komen. De totale kosten voor de Bijstandsuitkering tot aan hun AOW bedraagt tussen de € 800.000.- en 1.170.000,- per jaar.
De kosten voor het faillissement kost de Nederlandse belastingbetaler dus miljoenen.
En dat voor een principekwestie! wat stelt die € 130.000,- nou voor? Moest ze daarvoor nu echt kapot gemaakt worden? Was er nu echt geen schuldsanering mogelijk? of een subsidiepotje te vinden? Konden de schuldeisers (lees de overheid) ze niet nog wat respijt geven? de drukste tijd moet nog komen voor circus Renz, waar moeten we anders met ons allen dan naar toe met de komende feestdagen?!
Ik kan mij toch moeilijk aan de indruk onttrekken dat dit stukje cultuur en historisch erfgoed bewust de nek is omgedraaid. Want laten we wel wezen, de banken worden met miljarden gered, miljarden naar Griekenland (lees ook de banken), miljarden naar andere culturen, miljarden verspild aan de Fyra, de Nationale politie, straaljagers die niet vliegen, de belastingdienst en andere grootschalige ICT-projecten die niet blijken te werken. Miljoenen naar de op handen zijnde verbouwing van het binnenhof terwijl nieuwbouw goedkoper is, miljoenen naar het nieuwe paleis van Willie, etc. etc. moet ik nog even doorgaan!!
Miljarden belastinggeld lopen we mis door allerlei schimmige afspraakjes die de fiscus heeft gemaakt met grote beursgenoteerde bedrijven die hier hun postadresje hebben gevestigd. En dan zou er geen afspraakje gemaakt kunnen worden met Circus Renz? Ja, ik vind het godgeklaagd.'.