Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di jun 17, 2025 4:22 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma feb 15, 2016 4:48 pm 

Wanneer we de doorgaans uitstekend geïnformeerde Duitse circussite http://www.circus-online.de mogen geloven dan gaat Circus Belly Wien samen met Circus Renz International dit seizoen op tournee in Ierland!
Van Belly Wien was al enige tijd bekend dat ze voor dit land hadden gekozen na eerdere pogingen een tournee in Zweden te organiseren.
Dat ook Renz International plannen had ons land te verlaten deed eveneens de ronde, waarbij diverse landen genoemd -en mogelijk onderzocht- werden.
Wat de olifanten betreft is dit uiteraard een prima oplossing: ze houden hun vertrouwde trainer en verzorger.
Ook de samenstelling van het programma kan voor de nieuwe combinatie geen al te groot probleem zijn: samen beschikken ze over ruim voldoende nummers van niveau!
En materiaal is er door de samenvoeging ook al ruim voldoende.
Denk haast niet dat alles maar mee gaat, de prijzen van de ferry's in die richting kennende.....
Nadeel is uiteraard dat we in ons land opnieuw een van de grotere circussen zien vertrekken.

De mededeling van vandaag, 15 februari, op de Duitse site:

Wie der Circus Renz International von Franz Renz kommuniziert, wird man in diesem Jahr nicht in den Niederlanden reisen, sondern mit dem Circus Belly-Wien der Familie Zinnecker - der unser Nachbarland nach zwölf Jahren (News vom 10. Jan.) verlässt - gemeinsam auf Tournee in Irland gehen.

BerichtGeplaatst: ma feb 15, 2016 4:55 pm 

Het materiaal van Belly Wien wordt de basis, van Renz International gaat alleen mee wat echt nodig is (vrachtwagens, woonverblijven, dieren en bijbehorende attributen)

De eerste wagens staan al bij de boot te wachten. Deze week volgt de overtocht.

BerichtGeplaatst: ma feb 15, 2016 4:57 pm 

Heb je er ook een foto van?

BerichtGeplaatst: ma feb 15, 2016 4:59 pm 

Dat had ik dan aardig ingeschat.....
Jammer dat wij dit nieuws via Duitsland moeten horen.
Maar ach, het zijn en blijven kennelijk twee Duitse circussen, al hebben we er hier jarenlang van mogen genieten!

En communicatie? M'n laars, onder Renz International vind je op dit moment uitsluitend het gastenboek!

Ha kijk, op facebook dan weer wel:

Circus Renz International zal in 2016 samen met Circus Belly Wien door Ierland reizen.
Gedurende de tijd dat het circus in Ierland zit zal deze pagina niet actief bijgehouden worden.
Zodra het circus weer Nederland/Duitsland als reisgebied aan zal doen nemen wij het bijhouden van de pagina weer op.

Wij geven geen antwoord op inhoudelijke vragen betreffende het vertrek.
Deze richt men tot het (voormalige) management of directie.
De website zal ook uit de lucht gehaald worden.

Alles uit de lucht en vragen stellen aan de directie? Ha, door middel van rooksignalen natuurlijk!
Nou maar hopen dat het scheepvaartverkeer niet teveel rook uitstoot en de signalen in de war brengt.....

BerichtGeplaatst: ma feb 15, 2016 6:26 pm 

Wanneer er niks gecommuniceerd wordt vanuit het circus dan is communiceren naar circusvrienden al niet mogelijk. (en die zijn ook niet het belangrijkste om iets naar te communiceren, ze hebben wel andere dingen aan het hoofd momenteel)
De samenwerking is redelijk last-minute besloten en enkele insiders wisten er net iets langer van maar ga van mijn woorden uit dat dit allemaal redelijk recent definitief is besloten.

BerichtGeplaatst: di feb 16, 2016 2:41 pm 

Geloof je op je woord, maar blijf me verbazen over dat dit nieuws in of naar Duitsland communiceren kennelijk belangrijker is dan in Nederland.
Waar ze toch langere tijd en met redelijk succes hebben gereisd.
Maar, zoals ik al eens eerder opmerkte: communicatie is van veel circussen niet het sterkste punt!
Of circusvrienden al dan niet belangrijk zijn in dit verband doet weinig ter zake.
Het is nieuws, en dat mag je best bekend maken op het moment dat het vast staat.

BerichtGeplaatst: di feb 16, 2016 3:27 pm 

Didier schreef:
Geloof je op je woord, maar blijf me verbazen over dat dit nieuws in of naar Duitsland communiceren kennelijk belangrijker is dan in Nederland.
Waar ze toch langere tijd en met redelijk succes hebben gereisd.
Maar, zoals ik al eens eerder opmerkte: communicatie is van veel circussen niet het sterkste punt!
Of circusvrienden al dan niet belangrijk zijn in dit verband doet weinig ter zake.
Het is nieuws, en dat mag je best bekend maken op het moment dat het vast staat.

Circus-Online en Chapiteau kopieerden het bericht gewoon van Facebook waar ik dat bericht geplaatst heb.

BerichtGeplaatst: di feb 16, 2016 4:54 pm 

Citeer:
Van mijn goede vriend Roman Zinnecker heb ik vernomen dat zij niet naar Zweden en Niet naar Ierland gaan. Zij bekijken nu de mogelijkheden voor een combinatie van Duitsland en Polen.
Aldus een bericht van 21 januari 2016.

Zie hier dus de zoveelste stunt van mijn goede vriend Roman Zinnecker die er een zeer groot genoegen in schept mensen in het ootje te nemen en/of op het verkeerde been te zetten!
Maar nooit verwacht dat hij dat ook bij een èchte goede vriend zou doen.....!

BerichtGeplaatst: di feb 16, 2016 7:29 pm 

[/quote]
Circus-Online..... kopieerden het bericht gewoon van Facebook waar ik dat bericht geplaatst heb.[/quote]

du solltest mit solchen anschuldigungen lieber etwas vorsichtig sein :!: wir stehen mit sehr vielen menschen aus der circuswelt in kontakt und benötigen nicht deine "hilfe" :!: du bist noch recht grün hinter den ohren |o| |o|

BerichtGeplaatst: di feb 16, 2016 8:23 pm 

georg schreef:

Circus-Online..... kopieerden het bericht gewoon van Facebook waar ik dat bericht geplaatst heb.[/quote]

du solltest mit solchen anschuldigungen lieber etwas vorsichtig sein :!: wir stehen mit sehr vielen menschen aus der circuswelt in kontakt und benötigen nicht deine "hilfe" :!: du bist noch recht grün hinter den ohren |o| |o|[/quote]

Het nieuws was voor de echte insiders al een tijdje langer bekend..... heel toevallig kopiëren beide nieuwssites het bericht nadat ik namens het circus het 's ochtends op Facebook zet, mijn conclusie is geen vreemde conclusie. Waar jij twijfelt aan mijn contacten binnen de circuswereld vind ik ook een vreemde "beschuldiging" .

BerichtGeplaatst: wo feb 17, 2016 11:02 am 
Site Admin

Het lijkt mij dat deze samenwerking pas heel recent doorgang heeft gekregen. De beide directies zullen wel al een tijdje de koppen bij elkaar hebben gestoken maar terecht alles onder de pet hebben gehouden. Officieel nieuws zal binnenkort wel volgen.

BerichtGeplaatst: wo feb 17, 2016 2:02 pm 

Oja? Waar moet dat dan vandaan komen? De sites gaan uit de lucht en facebook wordt niet langer bijgehouden.
Of denk je dat een voormalige tourmanager het nieuws nu wereldkundig gaat maken? Officieel nog wel.
En een Ierse organisator heeft er al evenmin belang bij ons in Nederland voor te lichten!
Martijn was er in ieder geval (nog) bij betrokken. Maar zijn mededeling op facebook kun je ook al niet als een officiële verklaring beschouwen.
Nee hoor, we zullen het echt zelf op moeten sporen!

BerichtGeplaatst: wo feb 17, 2016 3:45 pm 

Citeer:
Heb je er ook een foto van?

Wij niet, maar http://www.circus-online.de (uiteraard) wel!

Afbeelding

Daar vind je ook, bij het nieuws van vandaag, de eerste poster van de Ierse tournee.

BerichtGeplaatst: do feb 18, 2016 3:40 pm 

Deze foto plaatste circus Belly Wien gisteren op Facebook:

Afbeelding
Toen men richting de overzet reed.

En de tekst bij die foto:

'Na een 20-uurse bootreis begint daar een nieuw avontuur. ... waar gelukkig nog steeds alle dieren deel uit mogen maken van onze circus familie.
De familie Zinnecker wil alle fans, vrienden en zakelijke relaties bedanken voor 12 fantastische jaren in Nederland.
Maar niet getreurd; we houden jullie op de hoogte met foto's en info.'

Daarnet liet men op Facebook weten dat men op 24 februari start met voorstellingen te geven.

BerichtGeplaatst: do feb 18, 2016 5:24 pm 

Goed gezien, want de eerste verandering sinds eind oktober vorig jaar! Ze bleven maar in dat Horsterpark staan!
Nu dus en-route in Frankrijk, de foto kwam uit Izel-lès-Équerchin.
Dat betekent dat ze onderweg zijn naar Cherbourg en dus in één keer naar Ierland varen. Rosslare is de meest voor de hand liggende aankomstplaats.

In Ierland zelf is nog bitter weinig te vinden over hun komst, en dat is wellicht logisch vanuit concurrentie-oogpunt.
Zelfs Ticketmaster, dat eerder liet weten kaarten voor dit circus te gaan verkopen, meldt nog steeds geen speelplaats.

Circussen die daar in ieder geval op al op tournee zijn of binnenkort gaan zijn: Circus Gerbola, Tom Duffy's Circus, Fossetts Circus en The Moscow Star Circus.
En die laatste is uiteraard een andere dan die wij in België en Nederland kennen.

Nou kunnen circusmensen altijd alles, nou, heel veel dan, maar links rijden wanneer je dat nog nooit eerder deed is toch wel een kunstje op zich.
Zeker met zo'n combinatie!
Dat moet je liggen, of het ligt je niet!
Jammer dat ze me niet mee hebben gevraagd!
Want ik kan niet veel, maar dat vond ik altijd wel een prachtig kunstje, ongeacht aan welke kant het stuur zat....
Als voetganger de weg oversteken is heel wat gevaarlijker, omdat je van kinds af aan geleerd is eerst naar links te kijken en daarna naar rechts.
En nu moet dat ineens precies andersom.....
Dat laatste geldt overigens ook wanneer je vanuit een uitrit de weg wilt oprijden!
Oppassen geblazen dus!

Mooi dat ze te volgen blijven op facebook!

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00