Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di jun 17, 2025 10:55 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma mar 21, 2016 3:54 pm 

Brandstichting las u al, de protesten gaan onverminderd door. In iedere plaats waar ze komen. In verschillende plaatsen zijn al voorstellingen afgelast.
Maar nieuws dat ik nog niet eerder las vond ik in de reacties op een artikel op de site van een krant, The Anglo-Celt.
Er zou bij het circus één van de medewerkers om het leven zijn gekomen.

Het krantenartikel van twee weken geleden:

Controversial elephant circus headed for Granard

Tuesday, 8th March, 2016 6:13pm

Story by Linda O'Reilly

Afbeelding
Protestors at the Virginia Showgrounds where the circus was camped last weekend.

A controversial elephant circus is due to roll into Granard in the coming days for shows Friday-Sunday. 'Circus Belly Wien’, which is banned in its native Austria as a result of the use of wild animals, has attracted controversy on its Irish tour with further protests planned at the Granard Mart venue.
A group of up to 60 people staged a peaceful protest at the showgrounds in Virginia last weekend where the circus was camped and it’s understood that the Sunday evening show was cancelled at short notice.
The management committee behind the Virginia Showgrounds venue sent the following statement to this newspaper: “For the last 30 years, we have accommodated groups including circuses, which are always family events, without any issue. When it came to our attention that some people had concern with animals being used in circuses, we immediately spoke with management and inspected the animal living conditions.
“We are satisfied that this circus was very professional and offered every care possible to the welfare of their animals. We fully support the position of Veterinary Ireland and encourage mandatory inspections by qualified vets.” Animal Rights Action Network (ARAN) is encouraging members of the public to boycott the Granard shows; while a spokesperson for the circus has insisted that the animals are treated very well. “Animals are treated respectfully and their shelters are nice and clean,” he said. ARAN is calling on politicians in Ireland to ban animal-act circuses on public land. A motion to that effect is set to come before the April meeting of Cavan County Council.
A spokesman from the group said that the protests are “undoubtedly” causing people to turn away from the circus and he also pointed to the cancellation of shows in Monaghan last month. “They won’t have any peace once they are in Ireland,” he said.
Local ARAN supporter Laura Boyle said: “Because of country bans on using wild animals in circus performances in Austria and Holland, this circus is now using Ireland as a dumping ground for their acts that involve worn out and broken elephants amongst so many other animals.”
She added: “Nature never intended for these animals to live such a pitiful existence and to that end I respectfully urge my fellow locals to please take their kids, or indeed themselves, elsewhere.”

en de reacties daarop:

Dat man who is dead choose to commit suicde and the the circus family was asked by the mans family to hav no media over this situation

leave me alone please i dont choose to watch cruelty if i can help it...i try to remain positive in a cruel world

Nina, have a look at the death of the circus worker in Mullingar on the Stop the Belly Wien Animal Circus page. Apparently the Gardaí and Migrants' Rights Council of Ireland are involved.

It passed through ballyjamesduff at 9.55 pm coming from Virginia

Nadia the only person at the circus who can speak fairly good english just messaged me for my phone number...and she is willing to except a call from northern sound on the morning show..to give her side of the story

Hi i was asked to speak on northern sound radio in the morning about my observations...at Belly Wein Circus on saturday eve ..tune in if your interested

I think that putting circus advertising posters on poles and buildings should be banned, because circuses never remove them afterwards.

This is flawed. The only reason people were stopped by the protesters going into the circus was because of a torrent of abuse not because of animal abuse. People are fully entitled to a right to free speech and protest but the way in which this was conducted by some in Virginia over the weekend was completely unacceptable and verging on the anti social.
It's completely cruelty! What would you send any living intelligent creature to Granard?!

wait till these activists target the farmers,,do gooders that do no good -

Filmpje gemaakt door de dierenactivisten over de vermeende 'mishandelingen' van de dieren: https://www.youtube.com/watch?v=iFn-siseiyo

En eerdere reacties over de protesten:

I live in Virginia and I have witnessed the protests the last two nights. There was unacceptable behaviour by some protesters towards families and children attending the circus. The protest was certainly not a silent one. I believe everyone has the right to protest for what they believe in but verbally abusing children is not the way about it. If its that important an issue to ARAN why aren't they protesting at the Dail. Intimidation tactics against the public is not how you are going to win this. -

Afbeelding

En nog een verslag in een andere krant dat negatief begint maar positief eindigt: http://www.longfordleader.ie/news/home/ ... rowds.html

Voor wie het liever in het Russisch leest (Zembla?) met mooie foto's: http://irelandru.com/circus-belly-wien-ireland/

Het gaat over de protestactie tegen het circus in de eerste speelplaats.
Twee opvallende zaken.

In de eerste plaats: er is opvang voor de dieren aangeboden! En door wie: juist ja, de voorzitter van de Vereniging Vestering! Ha, die kennen we nog, haar strijd gaat dus onverdroten voort.....
Wat heeft ze te bieden?

Dierenrechtenactivisten vereniging aangeboden aan een oase van wilde dieren te voorzien van circussen in Nederland.
"Samen met onze collega's, we hebben een enorm netwerk van schuilplaatsen die bereid zijn om deze dieren op te nemen en om de nodige hulp te bieden.
Wij zorgen voor alle getroffen dieren, "- zegt de voorzitter van de vereniging Vestering.

Duidelijk dat de activisten dus ook aangestuurd worden vanuit ons land!!!!
En voor oase moet u denk ik 'opvang' lezen.

Dan de slotconclusie van de journalist:

Van mezelf zal ik zeggen, de prestaties heel veel, kinderen extatisch, reine dieren, goed gevoed, kalm. In één van de kamers, de paarden waren zonder trainer, hij kwam later.
Heerste wortel, niet de stick.

Uit de vertaalmachine, dus een beetje krom Nederlands. Maar zeer begrijpelijk: Er heerste de wortel en niet de stok!

Berichtonderwerp: Re: Dode bij Belly Wien?
BerichtGeplaatst: ma mar 21, 2016 6:41 pm 
Site Admin

Sjonge... daar in Ierland lopen ze allemaal met borden voor hun kop (zie ik op de foto)

BerichtGeplaatst: di mar 22, 2016 2:36 pm 

Over de plas is het duidelijk niet beter dan in de Benelux!
Ze zullen vanzelf wel terugkomen.

BerichtGeplaatst: wo mar 23, 2016 4:23 pm 

Vanzelf gaat dat natuurlijk niet!
Ze hebben voor dit jaar gekozen en zitten daar denk ik ook aardig aan vast.
Tenzij ze een alternatief kunnen bedenken, en dat zal niet meevallen.
Dat het een minder goede keus is geweest zijn ze denk ik nu wel achter.
Om te beginnen een nog minder belangrijk aspect: het weer.
Er is in ons land wat gemopperd op de vele regen.
Nou, dan moet je dus niet naar Ierland gaan, daar hebben ze volgens mij de regen uitgevonden!
Overigens er de oorzaak van dat dit land zo prachtig groen is in ontelbare varianten.
Ze zullen er weinig oog voor hebben.
Kennelijk niemand bij zich die de Engelse taal beheerst in woord en geschrift. Niet al te slim, wanneer je aan zo'n avontuur begint. Er is er één die 'een beetje' Engels spreekt.
Slechte zaak dat daar niet in is geïnvesteerd.
Zie je het voor je: overleg met de plaatselijke autoriteiten die dan weer geen woord Duits kennen?

Dan de tegenstand van de activisten. Sterk onderkend, denk ik.
Van meet af aan protesten en blokkades, de foto liet het zien.
Gedirigeerd vanuit....... jawel, ons eigen Nederland! Lees het Russische verslag er maar op na: voorzitter van de vereniging Vestering.

Afbeelding

Die weet tenslotte hoe je zoiets moet spelen na haar succes met Wilde Dieren de Tent Uit!
Exact dezelfde (leugen-)argumentatie als indertijd hier en hetzelfde wat je overal waar de activisten actief zijn tegenkomt.
Leugens als 'al 30 Europese landen hebben wetten tegen circusdieren', en 'Belly Wien, verdreven uit Nederland wegens dierenmishandeling!'
Die 30 landen wil ik dan graag wel eens op papier zien, ik tel er maar een paar.
Dit keer zijn de Ieren aan de beurt om te denken dat ze op dit gebied in het afvoerputje van Europa leven!
En niemand die reageert met een opmerking als: Toch redelijk fatsoenlijke landen als onder meer Frankrijk, Duitsland, Spanje, Monaco, Italië, Zwitserland, Hongarije, Tsjechië, Denemarken en zelfs buurland Engeland hebben geen wet die dit soort of andere dieren in circussen verbieden.
Belly Wien kwam in ons land wel eens in het nieuws, soms ook wel eens niet zo positief. Maar nooit, en dan ook helemaal NOOIT kwamen ze in het nieuws omdat ze hun dieren niet goed zouden hebben behandeld!
Integendeel zelfs: als er één circus is dat het dierenwelzijn hoog in het vaandel had en heeft staan zijn zij het wel!

Nee, zoiets krijgen ze in Ierland niet te lezen. Het is dan ook niet eenvoudig in goed Engels (ook al spreek je het wel) op schrift met de juiste argumenten te reageren.
Hier en daar reageert wel iemand vanuit ons land, maar dat blijft wat behelpen.
Steun of hulp van andere instanties krijgen ze ook al niet.
Vanuit de Ierse circuswereld hoef je dat ook niet te verwachten: Ierland beschikt over een redelijk aantal goede circussen die vast niet echt op de komst van een ander groot circus hebben zitten te wachten.
De VNCO? Bijna waren ze er lid van geworden. Maar bijna is niet helemaal en de VNCO houdt zich echt alleen maar bezig met aangelegenheden in Nederland.
De ECA -European Circus Association- dat zou nog wel een optie zijn. Ze zijn er lid van en de organisatie werkt vanuit Nederland.
Heeft laten zien ook steekhoudend in het Engels te kunnen argumenteren.
En dan graag niet eind van het jaar, wanneer het te laat is, maar naar de juiste instanties met de juiste argumentatie op zo kort mogelijke termijn!
Inderdaad, voor het ècht te laat is!

BerichtGeplaatst: za mar 26, 2016 3:20 pm 

Afgelopen woensdag, 23 maart, opnieuw een veldslag op en rond het terrein van Belly Wien, dat inmiddels in Tallaght staat.
Dat is de vierde stad van Ierland, 13 km ten zuidwesten van de hoofdstad Dublin, en in feite dan ook een voorstad.
Ze staan er aan de Greenhills Road, op het terrein van de al enige tijd gesloten pub The Cuckoo's Nest, en naast het plaatselijke theater.

Het handgemeen ontstond toen demonstrerende activisten het circusterrein betraden omdat ze vonden dat de olifanten die ze in een wei zagen lopen een vorm van mishandeling was.
Kennelijk hadden ze zich tot doel gesteld de dieren te 'bevrijden'.
Niet alleen circussen maar ook de tegenstanders gebruiken op die manier de dieren om aandacht voor hun zaak te verkrijgen!
Er ontstond een fikse vechtpartij waarbij de politie ingreep.
Een aantal mensen werd gearresteerd, een achttal overgebracht naar het ziekenhuis. Waar de aard van de verwondingen mee bleek te vallen. Niemand hoefde te worden opgenomen.
Het circus werd geadviseerd te vertrekken, maar deed dit niet: gisteren (vrijdag) vond de eerste voorstelling plaats.

Afbeelding

De plaatselijke, regionale en zelfs buitenlandse pers stortte zich uiteraard gretig op de gebeurtenissen:

Zoals de Belfast Telegraph (maar dat lijkt me, afgaande op de naam, in het naastgelegen Noord-Ierland)

http://www.belfasttelegraph.co.uk/news/ ... 67701.html

Dublin circus mini-riot: People hospitalised and six arrested at Belly Wein in Tallaght

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Irish Mirror berichtte:

http://www.irishmirror.ie/news/irish-ne ... wl-7617274

Six people arrested after brawl between circus members and animal rights activists in Dublin

Afbeelding

The Journal:

http://www.thejournal.ie/circus-protest ... 5-Mar2016/

Six arrested as protesters left bloodied at anti-circus demo in Tallaght

Dezelfde krant hield al een week eerder naar aanleiding van een demonstratie een lezerspoll over het al dan niet toestaan van dieren in een circus.

http://www.thejournal.ie/animal-circus- ... 3-Mar2016/

Plaatselijke krant The Echo:

http://www.echo.ie/tallaght/item/six-ar ... egory_id=5

Six arrested at Belly Wien Circus protest in Tallaght

Afbeelding

The Independant, die ook uitvoerig over het incident berichtte, komt vandaag met redelijk positief nieuws: er is een kameeltje geboren en Nadja Scholl presenteert het:

http://www.independent.ie/irish-news/ca ... 74171.html

Camel born at controversial circus but no repeat of 'mini riot' as protesters gather

Afbeelding

Uiteraard moeten ze nog eens uitvoerig verslag doen van de eerdere rel, het circus is bij voorbaat 'omstreden' en één van de demonstranten mag haar zegje doen.
Ze is blij dat zoveel mensen, onderweg naar het circus, omkeerden toen ze de wel 80 demonstranten zagen staan.
Het circus bevestigde de afnemende belangstelling.

Triest, uitermate triest allemaal.
Volgens mij houden ze het daar niet zo heel lang meer vol.

BerichtGeplaatst: za mar 26, 2016 5:28 pm 

wer unberechtigt das circusgelände betritt, muss mit heftigen reaktionen rechnen, in deutschland gilt das nämlich als hausfriedensbruch. einfach dumm die tierrechtler!

BerichtGeplaatst: zo mar 27, 2016 8:23 am 

De dierenactivisten zijn wel erg actief in Ierland. Zoiets gebeurt natuurlijk wel weer 'toevallig' bij Belly Wien. Die hebben de circuswereld al vaak in een 'positief daglicht' gebracht. Ik noem ze voortaan Bully Wien.
Waar er 2 vechten, zijn er 2 schuld.

BerichtGeplaatst: zo mar 27, 2016 4:46 pm 

Paul schreef:
De dierenactivisten zijn wel erg actief in Ierland. Zoiets gebeurt natuurlijk wel weer 'toevallig' bij Belly Wien. Die hebben de circuswereld al vaak in een 'positief daglicht' gebracht. Ik noem ze voortaan Bully Wien.
Waar er 2 vechten, zijn er 2 schuld.

lees even de vorige bijdrage, als dat niet lukt wil ik het wel voor je vertalen

BerichtGeplaatst: zo mar 27, 2016 5:26 pm 

Paul schreef:
Waar er 2 vechten, zijn er 2 schuld......

:roll: :roll: :roll: gegen friedliche protestanten hat niemand etwas, aber sich an fremden eigentum vergreifen und auch noch versuchen tiere zu "befreien", da sollte man nicht von "schuld" auf beiden seiten faseln

BerichtGeplaatst: ma mar 28, 2016 1:59 pm 

Als bewonderaar en regelmatige bezoeker van circus Belly Wien in de afgelopen jaren, was ik hoopvol dat zij met de oversteek naar Ierland een betere toekomst tegemoet zouden gaan. De ambities van de familie Zinnecker en hun gevoel voor schoonheid heeft grote indruk op mij gemaakt. Ik keek er naar uit om hun avonturen op afstand wat te kunnen volgen om ze in de loop van dit jaar nog eens op te zoeken.

Met lede ogen kijk ik dan ook aan hoe het ze momenteel onmogelijk wordt gemaakt om enig publiek in de tent te krijgen. Ik vind dat ze zich, gezien het leed dat hen wordt aangedaan, nog aardig in weten te houden. Probeer je eens voor te stellen hoe je zelf zou reageren indien jouw broodwinning op deze wijze zou worden belet door fanatici die hun mening aan anderen opdringt, daarbij allerlei onwaarheden aanhaalt en vernielingen aanricht. Bij het zien van hun koppen is direct duidelijk dat het gaat om tuig dat zelf nog nooit iets heeft bereikt in het leven en dat het ook niet in de verwachting ligt dat ze ooit wel iets voor de maatschappij gaan betekenen. Wat ik niet snap is dat zij überhaupt de kans krijgen om zo dicht op het circusterrein te staan. Voor de politie ligt een taak om ze op afstand te houden. Weinig bezoekers met kinderen zullen het nu aandurven om bij de ingang van de tent te komen

Ik hoop dat ons gauw betere berichten bereiken vanuit Ierland. Het zal belangrijk zijn dat de mensen van Belly Wien en Renz International zich goed uiten en hun kant van het verhaal blijven vertellen aan de media. De familie Zinnecker kennende, zullen zij hier uiteindelijk sterker uitkomen. Mits zij na hun ongetwijfeld kostbare oversteek naar Ierland, nog de beschikking hebben over enige middelen om dit door te komen uiteraard. Wellicht is er financiële steun mogelijk van iemand die het circus een warm hart toedraagt. Het vorstendom van Monaco bijvoorbeeld.

BerichtGeplaatst: di mar 29, 2016 2:47 pm 

Kijk eens aan, Lodewijk, fijn nog eens iets van je te horen!
Optimistisch als altijd en nog altijd vol hoop. Dat laatste heb ik inmiddels wel opgegeven!
Over wat hen overkomt schreef ik al aardig genuanceerd.
Ik denk dat de realiteit erger is dan wij ons voor kunnen stellen.
Op één van de foto's is duidelijk te zien dat de demonstranten 'gewoon' de toegang naar het circusterrein blokkeren!
En verder las je al over hun vreugde dat ze zoveel aspirant-bezoekers konden overtuigen om te keren en weer naar huis te gaan!
De hoop van Lodewijk op goede communicatie heb ik eerder ook al ontkracht: er is slechts één persoon die ook nog maar beperkt Engels spreekt!
Dat is misschien nog wel de grootste fout die ze gemaakt hebben!
De opmerking van Paul is heel erg flauw onder deze omstandigheden.
Want wat ik ook al schreef: je kunt van Belly Wien zeggen wat je wilt maar op het gebied van materiaal en dierenverzorging was en is absoluut niets aan te merken!
Dat ze nu in Ierland zo onder vuur liggen komt voor het grootste deel door het grote aantal dieren.
De activisten kunnen zich zo, nota bene ook nog aangestuurd met leugens vanuit ons land, geweldig uitleven!
Een kans die zich nog niet eerder daar heeft voorgedaan!
Hulp vanuit Monaco? Denk niet dat je daarop moet wachten. Prinses Stephanie was vorige week in Zwitserland om haar jarige petekind daar een duur kettinkje met een diamant om te hangen.....
Nee, die ECA, hoe zit het daar ondertussen mee? Dat lijkt me (opnieuw) de aangewezen instantie die zich zou moeten roeren en opkomen voor één van haar leden in nood!

Voor wie niet doorklikte nog maar even de woordvoerster van de actievoerders, dan weten we hoe de Ierse Leonie Vestering er ongeveer uitziet:

Afbeelding

En Georg, het probleem voor Belly Wien is dat ze in al die jaren in Nederland, ondanks soms ook activisten hier, het terrein altijd volledig open hebben gehouden voor belangstellenden.
Iedereen mocht altijd achter de schermen kijken en zien dat ze niets te verbergen hadden.
In de hoop en de verwachting daarmee tegenstanders juist te kunnen overtuigen, wat voor een heel groot deel ook gelukte.
Tot de dag dat die vervloekte wetswijziging tegen 12 circusdieren kwam......
Die er kwam om de al zo lang zeurende 'dierenliefhebbers' een pleziertje te doen en andere(n) uit de wind te houden!

BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2016 4:23 pm 

Een 'grappenmaker' heeft een filmpje gepost waarin dit circus geleid wordt door niemand minder dan Adolf Hitler!
Een scene uit een speelfilm (mag dat zo maar?) over de naderende val van Berlijn, maar waarin via de Engelstalige ondertitels te lezen valt dat Hitler de grote leider is van Circus Belly Wien!
Dat heet dan een parodie.....
Veel smakelozer kun je het niet bedenken!
Ingrijpen van de Ierse politie zou dan ook zeer op zijn plaats zijn.

Ooit waren ze redelijk streng bij sites als Youtube.
Die tijd is kennelijk geweest, en nu mag iedereen maar posten wat hij of zij wil, beledigend of niet. Waar of niet, het maakt allemaal niet meer uit!
Tel de zegeningen van ons aller internet......

https://www.youtube.com/watch?v=5nqG7khTDME

BerichtGeplaatst: do apr 07, 2016 5:26 pm 

Afbeelding

En de protesten gaan door......
Niet alleen bij het circus, maar ook in de Ierse hoofdstad Dublin bij de parlementsgebouwen.
Hier op de voorgrond de advocate van de dierenactivisten, gemuilkorfd en geketend.....

Ondertussen worden de geruchten dat Belly Wien/Renz International Ierland voortijdig gaan verlaten steeds sterker.
Want met zoveel permanente tegenstand is het niet meer zo heel lang vol te houden.
Niet alleen vanwege de demonstranten, maar met name vanwege de sterk tegenvallende bezoekersaantallen.
Op zich wel weer veroorzaakt door diezelfde demonstranten....
Ja, en zowel mens als dier zal van tijd tot tijd toch moeten eten.
Ondanks dat de dieren altijd voor zullen gaan is het indirect de schuld van de activisten mochten zij ook maar iets te kort komen!
Een terugkeer naar Frankrijk wordt verwacht mogelijk gevolgd door een tournee aldaar.

Overigens is besloten dat tegen geen van de onlangs naar aanleiding van de rellen gearresteerde circusmensen vervolging zal worden ingesteld.

BerichtGeplaatst: za apr 09, 2016 4:46 pm 

Einde avontuur in Ierland...Belly Wien is terug op het vaste land en zit in Noord Frankrijk.

Bron FB.

BerichtGeplaatst: zo apr 10, 2016 2:55 pm 

Dat klopt! Hier een van de eerste foto's van de 'vluchtelingen' -zoals ze genoemd worden!- na aankomst in het Normandische Périers.

Afbeelding

Het hele verhaal vindt u hier: http://www.lamanchelibre.fr/actualite-1 ... riers.html

Onder de kop:

Manche : un cirque allemand attaqué en Irlande trouve refuge à Périers

Oftewel: Een Duits circus, aangevallen in Ierland, vindt zijn toevlucht in Périers.

De vertaling voor wie het niet helemaal begrijpt:
(door de vertaalmachine en enigszins gecorrigeerd...)

De stad Périers verwelkomt sinds gisteren vrijdag 8 april, het Duitse circus Belly Wien, getroffen door een beroerte (= aanval) in Ierland door een vereniging tegen het gebruik van dieren in circussen.

Jacky Lebas, lid van de Noord-Franse Circus Association, verontwaardigd over de behandeling van het Duitse circus in Ierland, belde zijn vriend Marc Fédini, loco-burgemeester van Périers, om een gastvrije oplossing voor het circus en de dertig zware voertuigen te vinden. Na een snel overleg met burgemeester Gabriel Daube, werd het besluit om het circus te ontvangen bijna onmiddellijk genomen.

In Ierse steden zijn verboden uitgevaardigd

Circus Belly Wien maakt de stop in Périers nadat het tien dagen geleden werd gedwongen om de tour in Ierland te stoppen.
In de buurt van Dublin op 23 maart, heeft het circus een aanval van meerdere mensen van de organisatie ARAN (Animal Rights Action Network), fel gekant tegen het gebruik van dieren in circussen, ondergaan.
Belly Wien maakt gebruik van olifanten en tijgers voor zijn shows. Demonstranten vernielden apparatuur en voorkwamen dat toeschouwers de voorstelling in de tent konden bijwonen.
In Ierland zijn inmiddels in dertien steden verboden op het laten plaatsvinden van circussen met dieren afgegeven.

Het circus heeft geld nodig om thuis te komen en er zullen daarom in Périers aanstaande vrijdag, zaterdag en zondag voorstellingen worden gegeven.

Zo, daar kunnen wij Nederlanders nog een puntje aan zuigen!
Want naar verluidt regelde de Noord-Franse circusvrienden niet alleen de ontvangst en opvang van de 'vluchtelingen', maar stonden ze ook garant voor het niet kinderachtige financiële deel van de overtocht.
Mede noodzakelijk omdat het circus van het begin af aan in Ierland in feite geen rooie stuiver heeft verdiend.
De voorstellingen moeten dan ook mede gezien worden als een tegenprestatie.
Wel opvallend dat deze krant het circus zeer consequent aanduidt als Belly Wein. Ach ja, het is en blijft tenslotte Frankrijk....
Inderdaad, een zeer indrukwekkend initiatief van die Franse circusvrienden!
Mooi dat ze na alle ellende nu een beetje tot rust kunnen komen te midden van mensen die wèl van het circus houden!

Eerder viel links en rechts al te lezen dat het circus nu zijn tournee in Frankrijk wil vervolgen, maar dat wordt ook al weer tegengesproken.
Tenslotte is het geen eenvoudige zaak een tournee zo maar even uit de grond te stampen terwijl het seizoen al gestart is.
Niet in de laatste plaats door de aanwezigheid van, zoals u onlangs kon lezen, naar schatting meer dan 500 (!) circussen in dat land.
De laatste geruchten gaan nu over een tournee in België. Op zich ook al niet eenvoudig, omdat men daar, zoals bekend, met de 'wilde dieren' evenmin terecht kan.

Wordt vervolgd, dus.

Dat Périers al heel lang circussen een warm hart toedraagt blijkt wel uit deze foto van een circusoptocht ter plaatse:

Afbeelding

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00