Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di jun 17, 2025 8:25 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 13 4 5 6 7 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za feb 14, 2009 7:58 am 

isabella schreef:
Ik baal zelf gyga van circussen die langs de buitenkant een hele mooie onderneming zijn en waarvan het programa shit is Ik vind dat je moet proberen om aan beiden te voldoen maar ben er voor dat op de eerste plaats het progamma goed moet zijn

En daarmee sluit Isabella zich dus toch aan bij het punt waarmee de hele discussie op gang is gekomen.

Guidoos schreef:
Afgelopen zaterdag heb ik samen met onze belgische circusfreak Alexander een bezoek gebracht aan circus Universal in Leuven. Net buiten het centrum van Leuven bij de Brabanthal stond het circus opgesteld.

Circus Universal heeft een behoorlijk modern wagenpark een mooie 6 master speeltent met twee pistes en een driemaster voortent. In de staltent staan een stuk of 14 paarden en twee kamelen. Na een rondje foto's maken hebben we de voorstelling gezien.

Bij het binnengaan van de tent viel het meteen op dat er maar 1 tribune was en niet zoals het stoelenplan bij de kassa een tribune van driekwart de tent rond. De loge plaatsen waren de eerste rij stoelen van de tribune en elke 2 rijen omhoog was 5 euro goedkoper. Het programmaboekje vermeld een leuk programma helaas zitten de meeste nummers niet(meer) in de show.

Helaas heeft Circus Universal geen circusorkest en de geluidsinstallatie is ook niet bepaald storingsvrij, na veel gekraak hadden we na 15 minuten pas stereo geluid. Het licht in de tent was een stuk beter alleen zou ik de movingheads ophangen in plaats van op de grond te laten staan.

De show begint met de kamelen die na twee rondjes in de piste de staltent alweer opzoeken. Er komen een aantal nummers met paarden voorbij die opzich wel oke zijn maar de paarden zien er niet al te best uit. De clowns komen met een aantal bekende maar wel leuke nummers in de pistes. De jongleur van het circus had z'n dag niet of is nog in opleiding regelmatig liet ie een steekje(balletje,kegel,ring) vallen. De jongleur komt ook als acrobaat te paard in de piste helaas kwam hij vrij hard ten val op de pisterand en ging hij daarna nog hangen aan de staart van het paard om een salto te maken. De andere nummers zijn vrij kort en nietacht flitsent. Na een goed half uur is er een pauze van 10 minuten en als we dan na ruim 20 minuten weer verder gaan is het na 40 minuten weer gedaan met de show. De finale dans ziet er opzich wel mooi en er worden mooie kostuums gedragen ookhier duikt de jongleur weer op nu als het Beest van Belle en het Beest. Het gebruik van twee pistes geeft eigenlijk geen extra toevoeging aan de show.

Gert schreef:
Guidoos ik kan alleen maar beamen wat je schrijft over Universal. Ik heb het circus ook bezocht en aangezien het er langs de buitenkant heel goed uitziet waren mijn verwachtingen voor het programma tamelijk hoog. Zware teleurstelling!! Ik heb al heel veel circus gezien, grote en kleine, maar dit was veruit het slechtste wat ik ooit zag!
Misschien contracteren ze in Spanje meer artiesten en was het te duur om ze mee te brengen naar België, ik ken de reden niet, maar dit vreselijke spektakel zorgt er weer maar eens voor dat er een pak minder mensen in België nog naar een circus zullen gaan. Veel te dure inkomprijzen, geen loge alhoewel je daar wel voor betaald en vreselijk slechte acts. De paarden zagen er idd heel slecht uit, zonder uitzondering allemaal veel te mager en enkele waren zeer zwak, ik heb twee paarden gewoon letterlijk omver zien vallen, nooit meegemaakt.
Enige pluspunt aan dit circus was het verzorgde wagenpark en mooie tent, wat mijn trip naar Leuven toch enigszins goedmaakte.
Weet trouwens iemand hoe dit circus in België terechtgekomen is?

Een circus dat er aan de buitenkant heel mooi uitziet. Niet alleen het wagenpark en de chapiteau maar ook de affiches en het programmaboekje zien er fraai uit. De desillusie kwam bij het betreden van het interieur en het bijwonen van het programma waarbij paarden zelfs van zwakte in elkaar zakten.

Contact opnemen met `instanties` mag iedereen. Het is beter om de Algemene InspectieDienst van het ministerie van landbouw te bellen dan via media of megafoon allerlei geruchten te verspreiden over aangetast welzijn van circusdieren!

Doet Gert, De ECA of de VNCO dit niet dan zal heus wel iemand anders naar Kerkrade bellen om een inspectie aan te vragen. De AID komt overigens alleen als je je daar bekend maakt...

Zelf zal ik het G.C.U. binnenkort bezoeken. En wellicht ook de AID opbellen als daar aanleiding toe is.

BerichtGeplaatst: wo feb 18, 2009 8:12 pm 

als we maar niet geweigerd worden..... een groep nieuwschierige mensen :lol: :mrgreen:

BerichtGeplaatst: wo feb 18, 2009 8:19 pm 

MartijnH schreef:
als we maar niet geweigerd worden..... een groep nieuwschierige mensen :lol: :mrgreen:

Met grote camera's en telelenzen ;)

BerichtGeplaatst: za feb 21, 2009 6:34 pm 
Site Admin

Ik kreeg een email van ons nieuwe forumlid Loredano Marton. Mijn Spaans is niet goed genoeg om precies te begrijpen wat ze schrijft, en van de vertaalde tekst (door een internetvertaler) word ik ook niet veel wijzer. Ik begrijp zo'n beetje dat de tekst van de directie vandaan komt, en dat ze niet blij zijn met de negatieve berichtgeving over hun circus. Volgens mij probeert ze uit te leggen dat het circusleven in Spanje niet meevalt, dat ze dachten dat het in Belgie allemaal veel beter zou zijn en dat wij de maatstaven van Spaanse circussen niet goed begrijpen. Misschien kan een Spaanssprekend forumlid hier meer mee?

Buenos dias,quien le escribe es la direccion del circo universal,para nosotros es un honor poder actuar en Belgica,y para nosotros el circo es vida,hemos nacido en este mundo,no somos aficionados..
Hace 5 meses la empresa del circo universal decide de salir de territorio Español hacia Belgica para intentar sobrevivir a la crisi Española que cada dia que pasa va a peor,Belgica fue el pais elejido,Salimos del puerto de Bilbao hacia Zebrujen en Barco por que llevamos 40 veiculos y el precio del gasoil en ese momento tocava las estrellas,y en barco salio mucho mas baratos.
En ningun momento quisimos alterar los nervios de nadie pero pudimos comprobar que nadie de ustedes esta contento con nuestra presencia en Belgica o de nuestra ruta futura en Holanda,es triste tener que ver gente que dice amar el circo,intentar undir la palabra circo.
Cuando una persona escribe la palabra CIRCO tiene que saber lo que escribe,es facil hablar sin saber,o intentar undir por envidia.
El circo Universal empresa Española intenta sobrevivir como todos los demas,intenta no molestar a nadie y abrirse un camino donde ustedes estan poniendo puentes y caretteras levadizas,llevais una pagina que habla de sueños por que la palabra circo siñifica sueños,y no caluñas palabras difamatorias o insultos.
Somos circo universal empresa Espñola ahora mismo en ruta por Belgica, no es facil al dia de hoy llevar un circo pero lo intentamo,vivimos en una vida diferente que no elejimo pero si nacimos en ella,hacemo nuestro trabajo con pasion aunque la funcion no sea espectacular. cordialmente

"Vertaling"
Buenos Dias, die uitschreef naar hem is het adres van het circus alomvattend, voor ons is een eerbewijs om in België te komen in actie, en voor ons het circus is leven, wij werden geboren in deze wereld, wij zijn van niet enthousiastelingen.. Maakt 5 maanden, het bedrijf van het circus alomvattend beslist af te reizen Spaans territorium betreffende België om proberen te overleven naar hét crisi Spaans dat dagelijks dat verstrijkt gaat slechtere heen, België was het land elejido, verliet de poort van Bilbao betreffende Zebrujen Boat waarover wij zijn 40 voertuigen en de prijs van de diesel destijds tocava sterren, en in de boot gingen veel goedkoper. Bij geen tijd gewillen dat hét zenuwen veranderen van iemand, maar wij vonden dat geen der jullie deze voldaan met ons tegenwoordigheid in België of ons tracé toekomst in nederland, is droevig naar moet maar zien volk die zei amar circus, proberen undir het woord circus. Wanneer een persoon uitschrijft het woord CIRCUS moet maar weten hetgeen jullie schrijven uit, is gemakkelijke spreekbeurt zonder wetend, of proberen undir door er te misgunen.
Het circus Universal Spanish bedrijf uitprobeert overleven als alle ander, proberen van niet bekommeren zich een of ander en geopend een straat waarin jullie putten bruggen en caretteras gek worden, llevais een pagina dat sprak van de wensdromen dat het woord circus siñifica wensdromen, en van niet caluñas lasterlijke woorden of aanvallen. Ons circus bedrijf alomvattende Efe nu onderweg door België, is van niet gemakkelijk vandaag een circus te dragen maar hetgeen wij wonen in een verschillend leven geen elejimo maar indien wij werden geboren in om haar, ons hacemo werk met de hartstocht alhoewel de functie van niet spectaculair is. Hartelijk Het adres

BerichtGeplaatst: za feb 21, 2009 9:43 pm 

Ik ben vandaag bij Universal geweest. Mooi wagenpark, prachtige tent, heeeeeeeeeeeeeeeele vriendelijke mensen. Ik heb mijn 90-jarige vriendin meegenomen die nog bij Sarrasani heeft gewerkt en bij een circus in Rotterdam, ze heeft ook met paarden gewerkt en als kanonskogel met the Great Levant uit Australie, voor de oorlog een beroemde Magier in t circus en in de variete. We werden heel vriendelijk ontvangen dus en mijn vriendin werd naar de mooiste plek van t circus geleid, het heeft ons geen cent gekost. Helaas was het programma niet zo denderend, zoals ons al werd verteld, en het enige dat nog bezienswaardig was, was een luchtnummer in een hoepel, maar dat was zo slecht verlicht, dat we grotendeels moesten raden naar wat er eigenlijk gebeurde. Wie onze Yusuf van Althoff heeft gezien schrikt zich rot van die mollige sterke man artiest die op een gegeven moment zijn zijden bloesje uit trekt. Mijn idee was: gauw weer aan die blouse, anders blijft het op mijn netvlies hangen. Niks maakte indruk.
Wellicht dat de bezoekers al het negatieve nieuws hebben gelezen op ons forum en zo zijn afgeschrokken. Er zaten er ongeveer 60 in dat megacircus en dat maakt het er niet gezelliger op. Nee, in Spanje is het niet goed, in Belgie ook niet, en in Nederland zit men ook niet te wachten op economische vluchtelingen die hier hopen op betere tijden. "Een zielig circus", vond ook mijn vriendin, die spontaan medelijden kreeg met de situatie waar dit circus in zit, zeker gezien het personeel zo uitermate vriendelijk was. We werden ook weer met 2 man naar buiten geleid, heel zorgzaam vooral omdat wij over een kluwen van kabels moesten lopen met haar rollator.
Ik heb het vorige bericht gelezen van de circusdirecteur. Wij zouden de Spaanse show niet snappen. Nee, en dat doet denk ik geen enkele bezoeker, de show heeft een niveau dat me doet denken aan lang vervlogen tijden. Tegenwoordig moet je als circus wel met iets beters komen wil je overleven. Ik zag niet dat de kinderen flauw van t lachen lagen bij de clowns. We vragen ons af hoe zo'n circus zich nog voorstellingen kan permitteren. Nee, in Nederland is men wel wat verwend met de circussen die hier rondreizen, de meesten stukken beter dan dat Universal is. Maar wie weet, wordt er nog wel een laatje met fantastische circusartiesten opengetrokken voordat men in Heerlen en omgeving neerstrijkt. Zo niet, dan krijgen we dezelfde toestanden als 2 jaar geleden met een Belgisch circus, dat bij gebrek aan geld voor diesel in gemeenten bleef hangen, tot zo'n gemeente dan van ellende met geld over de brug kwam om het circus snel over de stadsgrenzen te krijgen. Bij de volgende stad begon het dan weer helemaal opnieuw.

BerichtGeplaatst: za feb 21, 2009 10:04 pm 

Gera schreef:
maar dat was zo slecht verlicht, dat we grotendeels moesten raden naar wat er eigenlijk gebeurde
Dat wordt dan flitsfoto's maken of even een andere camera organiseren.

Gera schreef:
Wellicht dat de bezoekers al het negatieve nieuws hebben gelezen op ons forum en zo zijn afgeschrokken
De meeste mensen zullen gewoon op de goede gok gaan. "Er staat een circustent. Kom, laten we gaan kijken."

Gera schreef:
"Wij zouden de Spaanse show niet snappen"
Huh? Wordt er dan gesproken of gezongen. Dan kan ik me nog wel iets erbij voorstellen dat het niet te snappen is. Zelfs de bekende circussen Boltini, Mullens en Mikkenie hadden in het verleden een Spaans programma en dito naam.

Gera schreef:
"We vragen ons af hoe zo'n circus zich nog voorstellingen kan permitteren"
Deze mensen leven in het circus en het circus is hun leven. We doen het al 230 jaar zo en dus blijven we het zo doen, lijkt het motto te zijn. En dus krijgt het publiek een voorstelling voorgeschoteld die niet kan concurreren met andere circussen. Jammer eigenlijk, want deze vriendelijke mensen zouden beter verdienen en met een meer eigentijdse voorstelling, belichting en geluid zouden er ongetwijfeld meer dan 60 mensen in de tent zitten op een zaterdagmiddag.

De CW Forumleden zullen het morgen zelf kunnen aanschouwen. En hopelijk toch wat bruikbare (lees ruisvrije) foto's van de voorstelling maken.

BerichtGeplaatst: zo feb 22, 2009 10:27 am 

Als ze de berichtgeving op het forum kunnen begrijpen of laten vertalen door iemand, dan moeten ze ook maar de moeite doen om een reactie in het Nederlands te geven.
Wel een grappige vertaling eigenlijk. :lol:

BerichtGeplaatst: zo feb 22, 2009 10:48 am 

Beste Gert, het is ze natuurlijk verteld. Ik zou als circus ook op de hoogte willen blijven van wat ze over me schrijven.

Berichtonderwerp: spannend in Belgie
BerichtGeplaatst: zo feb 22, 2009 2:24 pm 

Ik krijg net een telefoontje van een stelletje koukleumende circusweb-forumbezoekers met dikke camera's voor hun buik op het circusterrein in Boom. Na geschreeuw van een kleine Spanjaard is ze duidelijk geworden dat er niet mag worden gefotografeerd in het circus. Ook zijn de mensen niet welkom omdat ze "slecht schrijven" over het circus. De stemming is nu zo, dat de groep van plan is om helemaal geen circusbezoek meer af te leggen, als er niet gefotografeerd mag worden. Gelukkig kwam de reddende engel in de vorm van Circusdirecteur Milco Steyvers, van Circus Herman Renz, die bij de directie van Universal een goed woordje deed, met vrijkaartjes maar liefst is onze ploeg verslaggevers binnengelaten. Kunnen ze in ieder geval aan der lijve ervaren hoe vriendelijk al het circuspersoneel is, en wie die mensen zijn achter Circo Universo. Heel verstandig. Wachten is nu op de verslaggeving.

BerichtGeplaatst: zo feb 22, 2009 6:41 pm 

Ik dacht dat circusvrienden mensen waren die circussen ook financieel wouden steunen, maar die willen blijkbaar steeds gratis binnen anders gaan ze nog liever terug naar huis.

BerichtGeplaatst: zo feb 22, 2009 7:21 pm 
even korte reactie op gera
1 milko heeft niks te maken gehad met de toelating van ons tot het circus
we hebben gewoon duidelijk uitgelegd hoe of wat en toen was het goed
de zoon van de directeur die jij benoemd als klein schreeuwende spanjaard had toen al excuus gemaakt

2 we wilden de kaartjes graag betalen maar dat mocht niet.
waarna ik persoonlijk een flinke tip heb gegeven bij het kopen van een blikje cola om zo toch iets te betalen

3 universal renz is heel wat anders als circus universal

verder denk ik persoonlijk dat je wat beter op moet gaan letten hoe je dingen onder woorden brengt gera
want we moeten niet vergeten dat de ontvangst zo was door o.a. uitspraken van jouw kant

over het circus kan ik alleen maar zeggen dat het redelijk goed was
vooral voor mensen die van paarden houden
de uitgebreide recensies zullen vanavond of morgen hier wel verschijnen met betrefffende foto's erbij

BerichtGeplaatst: zo feb 22, 2009 8:46 pm 

Inderdaad Goeswest, ik ben begonnen met de vraag of het waar was.... en dat had ik niet moeten doen denk ik totdat ik bij wijze van spreken de krantenknipsels hierover onder ogen had gekregen.

BerichtGeplaatst: zo feb 22, 2009 8:53 pm 

Hieronder mijn recensie, fotos volgen zsm.
VERSLAG VAN HET CIRCUSWEBFORUM BEZOEK AAN HET GRAN CIRCO UNIVERSAL TE BOOM (BE)

Hoe lukt het dit circus om zoveel circusgekken uit Nederland en België (10 in totaal) tegelijkertijd op bezoek te krijgen? Is het de ophef over dierenmishandeling of een slecht programma? Waarschijnlijk wel, daarom ben oa. ik ook er heen gegaan samen met vele anderen, om het met eigen ogen te mogen aanschouwen. En ik ben blij dat ik er geweest ben, er is voor mij nu duidelijk wat dit circus te brengen heeft of kan brengen.
Nou, we arriveerden rond 14.00 op het circusterrein (Pauwels stond er naast, wel een leuk gezicht twee circussen letterlijk en figuurlijk naast elkaar). Het grote wagenpark, dat nu “slechts” bestond uit zo’n 35 eigen transporten en de imposante en mooie zesmastchapiteau doen de bezoekers vermoeden op een topshow met grote acrobatengroepen, olifanten, roofdieren etc etc, dit was helaas niet het geval maar daarover later in deze recensie.
Bij aankomst greep iedereen natuurlijk meteen naar zijn fotocamera om dit prachtige circus vast te leggen, maar al snel bleek dat dit niet gewenst was. Een Spaanse acrobate kwam naar ons toe en beviel geen foto’s te maken. Ook op de kassa verscheen een briefje dat foto’s maken voor de circuswebsite niet toegestaan was zonder toestemming van de directie. En die directie arriveerde even later ook. Met een man of zes waren ze en ze gingen nogal grof te werk. In Duits, Frans en Engels communiceerden enkelen van ons met hun en wat na een tijdje een ramp leek te worden (ik werd sirieus even bang door de gespannen sfeer die er kwam), veranderde ineens. Mede doordat het hun duidelijk was dat er nog meer slechte publiciteit zou komen als ze ons nu niet binnen zouden laten, en doordat we duidelijk maakten eerst alles gezien te willen hebben voordat wij zouden oordelen.
We werden supergastvrij het circusterrein opgeleid, we kregen gratis drinken, programmaboekjes en we mochten als puntje op de i ook nog gratis in de “loge” zitten.

Het programma. Sommigen vinden het bar slecht, mijn mening volgt hieronder.
Het programma begon, onder leiding van de Belgische spreekstalmeester Eddy Mareco met een act met een aantal arabieren in vrijheid. Deze paarden waren niet sterk vermagerd, maar echt goed zagen ze er niet uit. De act was redelijk goed maar moet nog wel worden bijgeschaafd voordat het waardig is voor dit circus.
Even tussendoor, het twee pistes-concept kwam niet echt goed tot uiting, mede omdat er niet in alle twee de pistes tegelijk iets afspeelde. Het was dus steeds switchen. De dierennummers werden rechts gepresenteerd, de acrobatenacts in de linkerpiste.
Na de vrijheidsdressuur met paarden kwam er een clown in de piste met een radio, het welbekende nummer “Kein musik”. Ik denk persoonlijk dat het geschreeuw dat veel in de clownsacts voorkomt niet echt kindvriendelijk is, maar ik denk dat dat hoort bij de Spaanse clwonsacts...
Er verschijnt een tempojongleur in de piste, en deze is vrij goed. Hij jongleert met balletjes zonder er een te laten vallen, daarna met kegels, ringen en fakkels maar daarbij valt wel een enkele keer iets naar beneden, maar dat maakte deze act niet minder.
Ook een bekende, maar wel altijd leuke act is, de messenwerp-clownsact waarbij een rekwisiteur een mes in het bord steekt, in tegenstelling tot de gedachten van de persoon die voor het bord moet staan. Deze keer wist de persoon wel wat hem te wachten stond want de gelukkige was onze Belgische circusvriend Bob. Eddy vroeg hem of hij misschien Nederlander was, want wij zullen waarschijnlijk wel het doelwit zijn geweest. Maar ze hadden fout gegokt want ze pakten toch een belg uit het publiek!
Een van de betere acts van dit circus is het kract/balans nummer wat wordt opgevoerd door een duo. De vrouw hangt in een paal, die de man op zijn hoofd balanceert terwijl hij een trapje oploopt. Erg indrukwekkend en een goed nummer.
Paarden zijn, zoals het eigenlijk hoort, de basis van dit 1,5 uur durende programma. Dit maal een hogeschool, gepresenteerd door de paardendresseur van dit circus die eerder ook de arabieren presenteerde.
Een van de sterkere en vollere paarden, een van de Friezen, werd gebruikt voor een goede voltige/jockey act waarbij de berijder zelfs een handstand maakte op de rug van het paard. Goede act.
Het is nu pauze en het publiek, een 300/400 man begeeft zich naar buiten om wat te kopen in de “CAFETARIA”, waar de prijzen overigens erg duur zijn. Om maar iets te noemen: € 3,- voor een klein zakje popcorn vind ik erg duur. Maarja, ze moeten ergens het geld vandaan halen om de dieren het het grote wagenpark te kunnen onderhouden.
Ook na de pauze verschijnt er weer een paardenact, dit maal twee witte paarden die de basis vormen voor een pas de deux, ballet op het paard. In het programmaboekje staat deze act met 4 paarden en 4 personen in totaal, wij moesten het doen met 2 paarden en 2 personen. Geen slechte act en wel leuk om te zien. De man tilde, staand op de paarden, zijn partner in de lucht.
Een zogenaamde vechtsportact wordt opgevoerd waarbij appels worden doorgesneden met een zwaard, leuk om een keer te zien dat de man dat kan, maar niet echt bijzonder.
De aardige mevrouw die ons te woord stond bij de ingang, was in de show te zien in de ring in de lucht. In tegenstelling tot wat Gera zei, was de act best goed te zien met behulp van de volgspot. Het is natuurlijk geen belichting zoals bij Renz of Moskou, maar je kunt niet alles hebben.
Er verscheen een mevrouw in de piste, die op zoek was naar een taxi. En die kwam er, met als chauffeur een van de clowns. De wagen krijgt hij niet gestart en uiteindelijk wordt de vrouw er in gegooid en spuit de auto water in het publiek. Jammer voor ons, de circusfans, want wij zaten vooraan! Niet echt een grappige act, het herriemakende autootje stonk nogal.
Pluspunt van deze voorstelling was de act met 10 friezen die de piste in komen lopen voor een vrijheidsdressuur. Volgens de spreekstalmeester het enige goede uit Holland, ik zal hier maar niet op in gaan. Deze act is duidelijk nog in ontwikkeling maar er beloofd iets moois uit te groeien. Machtig mooi gezicht om 10 friezen door de piste te zien draven.
De laatste act alweer was de act met de muzikale clowns. Het begint wel leuk maar naar verloop van tijd wordt er alleen maar geschreeuwd, geslagen en gaat het veel te lang duren, vooral voor de kleinere kinderen is het dan niet leuk meer. Één keer iemand slaan is wel grappig, maar niet 10 minuten lang.
En na deze act is de voorstelling al weer afgelopen en staan er bij de finale 12 mensen in de pistes, die samen een aardig programma brachten. Beter dan de negatieve publiciteit, slechter in verhouding met het mooie wagenpark en de grote tent. Mochten ze naar Nederland komen, zijn ze van mijn part welkom, mits ze het programma en de aankleding wat verbeteren. En dat gaan ze ook doen, als ze naar Nederland zouden komen zeiden ze. Ze hebben overigens in Spanje nog een aantal tijgers en olifanten staan, jammer dat deze door de strenge regelgeving niet mee naar België konden komen.

Circo Universal, bedankt voor de gastvrijheid.

BerichtGeplaatst: zo feb 22, 2009 9:25 pm 
Site Admin

Nog even wat betreft de omslag van de stemming aan de poort, kan ik melden dat ik een email heb teruggekregen van Loredano Marton op mijn antwoord op haar mail
www.circuswereld.nl/phpBB3/viewtopic.php?p=16958#p16958
Ik had haar geschreven dat er een aantal circusvrienden zou komen kijken om met een positieve insteek het circus te komen bekijken.
Dit was het antwoord:
Hello Heuvels
Very Very Tank you for your E-mail
Regards
Circus Universal

Dit antwoord kwam rond de tijd dat Milko kwam aanrijden en heeft naast het feit dat Milko ons heeft geindentificeerd als echte circusvrienden vast meegeholpen aan de omslag.

BerichtGeplaatst: zo feb 22, 2009 10:05 pm 

Hier mijn fotos:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
nou dit waren viel spab damit

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 13 4 5 6 7 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00