Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo dec 22, 2024 3:20 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do okt 30, 2014 9:25 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7493
Locatie: Maassluis
Gelezen op de site van de VNCO

Citeer:
De 'EvenementAssistent' is gereed voor gebruik
[29/10/2014]

Het landelijk online systeem voor aanvragen van evenementenvergunningen ondersteunt gemeenten en organisatoren bij het proces en kan vanaf november 2014 worden gebruikt.

Na ruim anderhalf jaar ontwikkelen en testen wordt een digitaal instrument op de markt gebracht dat aan de ene kant zorgt voor minder lasten voor organisatoren van evenementen. En aan de andere kant het advies en beoordelingsproces ondersteunt van gemeenten en hulpdiensten. Als gemeenten gebruikmaken van de “EvenementAssistent” kan het aanvraag en vergunningverleningproces vergaand worden gestroomlijnd en geoptimaliseerd.

Door betere samenwerking bij de voorbereiding kunnen vervelende voorvallen bij evenementen worden voorkomen.

De EvenementAssistent zorgt voor:

Minder administratieve lasten, minder onnodige bureaucratie, meer service aan ondernemers en aan burgers.
Adequate digitale vragenlijst; landelijk uniform en getoetst aan wettelijke kaders. Gericht op de noodzakelijke ontheffingen en vergunningen.
Alle informatie op één plek en voor alle betrokkenen 24 uur per dag online toegankelijk.
Automatische evenement risicoscan en risicoadvies.
Kostenbesparingen door minder handelingen. (15%-20%)

De “EvenementAssistent” is onder verantwoordelijkheid van de stichting ontwikkeld door een software leverancier. Bij de ontwikkeling is een landelijke Gebruikersraad betrokken geweest, met vertegenwoordigers van gemeenten, organisatoren en hulpdiensten.

Gerard Dielessen, algemeen directeur van NOC*NSF: ‘Wij zijn heel blij dat het nu echt gaat gebeuren. De EvenementAssistent maak het voor initiatiefnemers van sportevenementen, vaak vrijwilligers, een stuk eenvoudiger en leuker om een evenement te organiseren’.

Ook de Vereniging van Evenementenmakers (VVEM) is enthousiast: “Omdat je nooit precies weet wie je waar voor moet hebben, kost het ons als organisatoren van evenementen onnodig veel tijd en energie om alle vergunningen voor o.a. horeca, tribunebouw, muziek of wegafzettingen rond te krijgen”, aldus Herald van de Bunt, directeur van Gelredome en bestuurslid van de Stichting EvenementAssistent.

Niek Meijer, burgemeester van Zandvoort: ‘Wij zijn een kleine gemeente, maar met heel veel evenementen, vooral aan het strand natuurlijk. Hulpdiensten moeten soms wel tot vier keer toe om informatie vragen voordat ze kunnen beoordelen of een vergunning wel afgegeven kan worden. Dat behoort straks tot het verleden’.

Ondernemers ervaren hoge regeldruk bij de aanvraag van vergunningen voor festivals, circussen, popconcerten, wielerrondes en andere evenementen. Gemeenten hanteren verschillende procedures en ook de vereisten zijn in veel gemeenten verschillend. 'Organisatoren en gemeenten hebben gezamenlijk geregeld dat dit eenvoudiger kan, volgens één gestroomlijnd proces voor de aanvraag van alle vergunningen die nodig zijn voor een evenement', zegt Hans Onno van den Berg, voorzitter van de stichting EvenementAssistent.

De stichting gaat nu verder als Stichting Keurmerk EvenementAssistent en richt zich op kwaliteitsbewaking en doorontwikkeling. Daartoe zijn keurmerk vereisten opgesteld en zal een platform van organisatoren, gemeenten en hulpdiensten worden opgericht.

De aanbieding van “EvenementAssistent” gebeurt door leveranciers die het keurmerk hebben verkregen. De eerste leverancier met keurmerk is Impactive uit Arnhem.

De eerste gemeenten en Veiligheidsregio’s hebben inmiddels belangstelling getoond en de verwachting is dat medio november 2014 de eerste aanvragen via het systeem kunnen worden gedaan.

Betrokken leden bij de Stichting EvenementAssistent zijn de VVEM (Vereniging van Evenementenmakers), NOC*NSF (sportfederatie), VNPF (Vereniging Poppodia en Festivals), VSCD (Vereniging Concertzalen en schouwburgen), NOC*NSF (sportfederatie), VNCO (circussen), NKB (kermissen) en de gemeente Zandvoort.

Zie ook www.evenementassistent.nl

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do okt 30, 2014 3:00 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Misschien is er wel iemand bereid om uit te leggen hoe dit voor niet-leden van de VNCO gaat werken.
Want dat betreft tenslotte de meerderheid van de in ons land reizende circussen.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do okt 30, 2014 3:21 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Dan moeten ze wél lid worden van de VNCO..... :clown


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do okt 30, 2014 3:27 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7493
Locatie: Maassluis
Didier schreef:
Misschien is er wel iemand bereid om uit te leggen hoe dit voor niet-leden van de VNCO gaat werken.
Want dat betreft tenslotte de meerderheid van de in ons land reizende circussen.....
FF er in gedoken,
EvenementAssistent maakt gebruik van zogenaamde ondernemingsdossiers, waarin men bedrijfsgegevens kwijt kan die relevant zijn voor het aanvragen en verkrijgen van vergunningen.
Het komt mij voor dat het niet noodzakelijk is om lid te zijn van bijv. VNCO
Voor meer info zie http://www.ondernemingsdossier.nl/

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do okt 30, 2014 3:58 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
Dan moeten ze wél lid worden van de VNCO.....


Beste Nik, zoals hier al eens eerder te lezen was kan dit zo maar niet!
Van alle in ons land in het seizoen reizende circussen zijn er zegge en schrijve vier(4) lid van de VNCO!

Citeer:
EvenementAssistent maakt gebruik van zogenaamde ondernemingsdossiers, waarin men bedrijfsgegevens kwijt kan die relevant zijn voor het aanvragen en verkrijgen van vergunningen.


Beste Heuvels, denkt u echt dat in ons land reizende buitenlandse circussen zitten te wachten op het delen van een ondernemingsdossier (lees: bedrijfsgegevens) met de overheid? Ik denk van niet. Niet in de laatste plaats omdat in veel buitenlanden andere regels gelden voor een aantal zaken, dat weet u ook wel.
Denk dus niet dat dit (voor die circussen) gaat werken....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do okt 30, 2014 4:09 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7493
Locatie: Maassluis
Didier schreef:
Beste Heuvels, denkt u echt dat in ons land reizende buitenlandse circussen zitten te wachten op het delen van een ondernemingsdossier (lees: bedrijfsgegevens) met de overheid? Ik denk van niet. Niet in de laatste plaats omdat in veel buitenlanden andere regels gelden voor een aantal zaken, dat weet u ook wel.
Denk dus niet dat dit (voor die circussen) gaat werken....
Ging het niet over praktische gegevens die je sowieso moet oplepelen bij elke vergunningaanvraag?

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do okt 30, 2014 4:24 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ha, ha, ha, dan ken je de Nederlandse overheid toch slecht!
Ik denk van niet, maar hoop dat je gelijk hebt. De tijd (en een vriendelijke tourmanager, want die zijn er...) zal het ons leren!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do okt 30, 2014 4:52 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7493
Locatie: Maassluis
Maar even afwachten hoe het in de praktijk werkt en hoever de billen ontbloot moeten worden van de betreffende circussen. We horen de ervaringen hier graag.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 11, 2015 12:07 pm 
Stomme vraag, maar wat heeft de vnco in heel zijn bestaan voor het circus in het algemeen betekend?
Want we zijn ons grootste Nederlands circus kwijt, en wel door tegenvallende bezoekersaantallen, maar ook door
de stijgende kosten die gemeentes in rekening brengen, en zijn wilde dieren nu ook verboden, dus
wat heeft die vnco nou voor nut gehad tot nu toe, en wat kost zo'n lidmaatschap nou jaarlijks?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 11, 2015 5:11 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7493
Locatie: Maassluis
circusfan schreef:
Stomme vraag, maar wat heeft de vnco in heel zijn bestaan voor het circus in het algemeen betekend?
Want we zijn ons grootste Nederlands circus kwijt, en wel door tegenvallende bezoekersaantallen, maar ook door
de stijgende kosten die gemeentes in rekening brengen, en zijn wilde dieren nu ook verboden, dus
wat heeft die vnco nou voor nut gehad tot nu toe, en wat kost zo'n lidmaatschap nou jaarlijks?

Mmmm, met name Adri Lammers heeft zich jarenlang het vuur uit de sloffen gelopen om tegengas te geven aan de anti-wildedieren-stemmingmakerij. Ook voor niet-leden van de VNCO heeft hij kastanjes uit het vuur gehaald. Het was vechten tegen de bierkaai, het is nu eenmaal gemakkelijker om ergens tegen te zijn dan ergens vóór te zijn.
Achteraf hadden sommige zaken wellicht beter gekund maar dat is de koe van achteren in de kont kijken.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.