Nee dus! Maar gelukkig hebben we hier de heer Borm die, zoals je steeds weer kunt lezen, van alle circussen precies weet hoe de vork in de steel steekt.
Jammer dan ook dat hij zich eerder niet meldde als zakelijk adviseur van onze nationale trots. Dat had een hoop ellende kunnen voorkomen!
Dat hij dit jaar drie keer een kaartje kocht in Alkmaar zette duidelijk niet genoeg zoden aan de dijk...
Citeer:
Ohne "Komedianten" gäbe es keinen Circus mehr, vorallem wenn es um Tierdarbietungen geht. Ohne die Dressuren der "Komedianten" würde es in vielen Chapiteaux schon lange keine Pferdedarbietungen usw. mehr geben!!!!
Danke, Georg! Ganz recht und richtig!
Het meest blij ben ik wel met dat komedianten tussen aanhalingstekens. Want wat ooit wel als een soort erenaam in de circuswereld werd gezien is de laatste jaren verworden tot een regelrecht scheldwoord. Maar dat is Borm kennelijk ontgaan.....
Misschien heb ik wel niet genoeg hersens om het door hem geschetste verschil te kunnen zien.
Want hoe vaak ik ook bij zo'n 'komedianten-circus' kom, die mensen werken zich altijd uit de naad, in weer en wind!
Misschien verdienen ze daarom zelfs wel meer RESPECT dan de achteroverleunende directeur van een groot bedrijf!
Misschien mag je op verzoek wel eens een poosje meereizen van camping-standplaats naar camping-standplaats, meehelpen de dieren te verzorgen, meedoen aan de voorstelling (want de koelkast moet tenslotte weer gevuld...) en dan ook nog op zondagavond in het donker terwijl het steeds harder gaat regenen de tent afbreken.
Oja, de staltenten had je diezelfde zondagmorgen al opgebouwd in de volgende campingplaats, waarvoor je wel om 05.30 moest vertrekken, om niet te laat terug te zijn voor de voorstelling!
Na de afbouw spring je dan nog steeds fit (hoop ik, maar denk ik niet) achter het stuur, op weg naar die volgende camping, waar je midden in de nacht aankomt.
Eindelijk mogen even de ogen dicht, maar niet te lang, want later die nacht staan er ineens een paar kamelen bij de burgemeester in de tuin. En die moet uitgerekend jij mee terughalen!
Hoop wel dat de regen de volgende morgen even ophoudt, want vanaf 7.00 uur moet de tent omhoog.
En ja hoor, dat doen al die komedianten-artiesten er gewoon maar even bij!
Maar gelukkig heb jij een vak geleerd......