Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di jun 17, 2025 10:34 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 58 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Diepe buiging voor Krone
BerichtGeplaatst: wo okt 14, 2015 3:18 pm 

Nee dus! Maar gelukkig hebben we hier de heer Borm die, zoals je steeds weer kunt lezen, van alle circussen precies weet hoe de vork in de steel steekt.
Jammer dan ook dat hij zich eerder niet meldde als zakelijk adviseur van onze nationale trots. Dat had een hoop ellende kunnen voorkomen!
Dat hij dit jaar drie keer een kaartje kocht in Alkmaar zette duidelijk niet genoeg zoden aan de dijk...

Citeer:
Ohne "Komedianten" gäbe es keinen Circus mehr, vorallem wenn es um Tierdarbietungen geht. Ohne die Dressuren der "Komedianten" würde es in vielen Chapiteaux schon lange keine Pferdedarbietungen usw. mehr geben!!!!

Danke, Georg! Ganz recht und richtig!
Het meest blij ben ik wel met dat komedianten tussen aanhalingstekens. Want wat ooit wel als een soort erenaam in de circuswereld werd gezien is de laatste jaren verworden tot een regelrecht scheldwoord. Maar dat is Borm kennelijk ontgaan.....
Misschien heb ik wel niet genoeg hersens om het door hem geschetste verschil te kunnen zien.
Want hoe vaak ik ook bij zo'n 'komedianten-circus' kom, die mensen werken zich altijd uit de naad, in weer en wind!
Misschien verdienen ze daarom zelfs wel meer RESPECT dan de achteroverleunende directeur van een groot bedrijf!
Misschien mag je op verzoek wel eens een poosje meereizen van camping-standplaats naar camping-standplaats, meehelpen de dieren te verzorgen, meedoen aan de voorstelling (want de koelkast moet tenslotte weer gevuld...) en dan ook nog op zondagavond in het donker terwijl het steeds harder gaat regenen de tent afbreken.
Oja, de staltenten had je diezelfde zondagmorgen al opgebouwd in de volgende campingplaats, waarvoor je wel om 05.30 moest vertrekken, om niet te laat terug te zijn voor de voorstelling!
Na de afbouw spring je dan nog steeds fit (hoop ik, maar denk ik niet) achter het stuur, op weg naar die volgende camping, waar je midden in de nacht aankomt.
Eindelijk mogen even de ogen dicht, maar niet te lang, want later die nacht staan er ineens een paar kamelen bij de burgemeester in de tuin. En die moet uitgerekend jij mee terughalen!
Hoop wel dat de regen de volgende morgen even ophoudt, want vanaf 7.00 uur moet de tent omhoog.
En ja hoor, dat doen al die komedianten-artiesten er gewoon maar even bij!

Maar gelukkig heb jij een vak geleerd......

BerichtGeplaatst: wo okt 14, 2015 5:21 pm 

Met bovenstaand stuk van Didier ben ik het helemaal eens.
Het is gewoonweg leuker om naar een achttjarig jonglerend jongetje te kijken dan nasr Picasdo jr. Ook ik zie liever 3 ganzen dan 6 olifanten.
Didier, dat jij geen redpect hebt voor grote circus direkteuren moet jij weten maar beschuldig mij niet dat ik dat niet heb voor de komedianten. Ook ik geniet bij tijd en wijle van het kleinere spul maar het moet wel iets te bieden hebben. Dat is wat ik steeds zeg en niet anders.
Goede voorbeelden zijn de circussen Frankello, Barelli, Krokofant, Carl Bush en veel anderen. Maar er zijn er helaas te veel die niks om het lijf hebben. Daar heb ik bezwaar tegen.
Als je het nu nog niet begrijpt ben je zoals je zelf schrijft inderdaad te dom.
Voorlopig krijg je nog het voordeel van de twijfel.

BerichtGeplaatst: wo okt 14, 2015 5:54 pm 

En ik zie gewoon liever ALLES OP ZIJN TIJD en in de juiste verhouding.
Want iemand kan echt genieten van wat een knulletje van 7 al helemaal kan terwijl bij een grootheid de routine er soms opvallend vanaf straalt!
Andersom lijkt me niet goed mogelijk!
En het soort dieren? Het zal me al snel worst wezen, als het maar goed of leuk gebeurt.
Wanneer je echt respect had voor 'komedianten' hield je bijvoorbeeld onmiddellijk op met het gebruiken van die term.
Waarom, dat legde ik al uit.
Nergens schreef ik overigens dat ik geen respect heb voor directeuren van grote circussen.
Goed lezen is inderdaad soms een kunst...

BerichtGeplaatst: wo okt 14, 2015 6:00 pm 

Wordt ieder topic nu een ruzie tussen borm en didier?

BerichtGeplaatst: wo okt 14, 2015 6:13 pm 

Komedianten circussen een geuzennaam? Heb ik nog nooit van gehoord.
Met name in Duitsland zag je vroeger veel bettelcircussen. In de winter bedelen met dieren en vervolgens wegrijden in de nieuwste mercedes. Er zit wel degelijk kwaliteitsverschil. Ook in Nederland hebben wij incidenten gehad met dieren. Van de zomer nog jn Zeeland. Een ieder mag vsn deze bedrijven genieten maar zij richten schade aan voor de hele circusbranche.

BerichtGeplaatst: wo okt 14, 2015 6:16 pm 

Wat mij betreft geen ruzie hoor maar discussie.
Zolang het eerlijk blijft is dat best leuk.
Ik heb alleen sterk de indruk dat Didier steeds zijn pijlen op mij mikt terwijl ik alleen leuke stukjes wil schrijven.
Hij pakt er steeds iets uit en waardeert geen andere meningen.
Ik ben een liefhebber van circussen die wat bieden en hij van alle circussen. Ik ben wat selectiever en wat meer gewend en hij is snel tevreden. De ene mens vind tournedos lekker en de ander een frikandel. Ik vindt dat prima maar hij niet en dat vindt ik ook prima.

BerichtGeplaatst: do okt 15, 2015 11:21 am 
Site Admin

borm schreef:
De ene mens vind tournedos lekker en de ander een frikandel. Ik vindt dat prima maar hij niet en dat vindt ik ook prima.

Als ik een tournedos bestel moet hij niet naar frikandel smaken, maar als ik trek heb in een frikandel (trouwens liever een kroket) dan kan ik er van genieten, mits goed gebakken en geserveerd. Soms krijg je wel eens van die slappe bleke krengen en die zijn niet te vreten.

Kwestie van verwachtingspatroon. Dat moet je van te voren juist proberen in te schatten. Ook een klein circusje heeft z'n charmes en kan positief verrassen. Maar ik zal er niet zo gauw 100 km voor gaan omrijden.

BerichtGeplaatst: do okt 15, 2015 2:03 pm 

Heuvels heeft het heel goed geformuleerd. Zo bedoel ik het eigenlijk ook.

BerichtGeplaatst: do okt 15, 2015 2:58 pm 

En ik ook!
Alles op zijn tijd en naar zijn juiste waarde schatten.
Altijd maar biefstuk moet ik niet aan denken, en is bovendien minder gezond!
Variatie, dat is het toverwoord!

En dat ik steeds vervelende opmerkingen uit je teksten haal ligt niet aan mij. Het is gewoon een kwestie van tien tellen langer nadenken wanneer je iets opschrijft, of nog even nalezen. Daardoor mogelijk iets anders formuleren, waardoor je mij (en anderen) de mogelijkheid bij voornbaat ontneemt. Want scherp zal ik blijven tot in mijn grafje!

Pas maar op dat we het niet eens worden....!

BerichtGeplaatst: do okt 15, 2015 4:02 pm 

Ik denk dat biefstuk in veel gevallen gezonder is dan frikandel... |o| Maar een biefstuk vaak wat ongezonder voor je portemonnee, alhoewel sommige frikadellen (wat mij betreft) in verhouding voor wat je krijgt ook wel eens erg duur zin... 8) (Zet dat maar eens om naar 'komedianten', zo als ze soms genoemd worden, en over het algemeen beschouwd als topzaken :clown )

BerichtGeplaatst: do okt 15, 2015 4:05 pm 

Uit elke tekst kan je iets halen om te zeuren.
Had jij het over je grafje? Ben je zo'n klein mannetje?
Niet steeds doen. Dit heet "sikkeneuren".
Gewoon zelf mooie verhalen over circus schrijven in plaats van het sensureren en bekritiseren van andermans mening.
Ik hou van circus in vele vormen zolang dat eerlijk is. Als je mijn stukjes naleest kan je niet anders concluderen.
Dat mijn voorkeur ligt bij groot mooi circus kan je mij niet kwalijk nemen en dat ik afgeef op het laagste niveau ook niet.
Alles er tussenin geniet mijn waardering.

Dit onderwerp gaat over Circus Krone.
Ga je er dit weekend nog heen? Zo ver staan ze nog niet.
Altijd goed om even met eigen ogen te zien waarom ik hier zo enthousiast over ben.

BerichtGeplaatst: di nov 03, 2015 2:01 am 
Het is een beetje tegenstrijdig allemaal wat ik lees, want de een verteld dat het reizende krone er mee op gaat houden omdat de baten niet tegen de kosten opwegen.
Dan lees ik dat een kaartje gemiddeld 20/25 euro kost en ze niet aan hoge kortingen doen, en dan lees ik dat ze 1 miljoen bezoekers per jaar trekken,
en als ze dan 8 maanden reizen en dan 6 dagen in de week, dan zou de dagopbrengst rond de 67000 euro zijn en lees ik dat de dagelijkse kosten rond
de 35000 euro liggen, dus bijna 100% winst per dag, dus wat klopt er dan niet? En je kunt zeggen wat je wilt, maar om ze zoveel tijd staat er toch weer
een gedeeltelijk nieuw wagenpark. en ook schoonzoon lacey zit niet in een bepaalt klein caravannetje te bivakkeren, en ook mevrouw Krone heeft een aardig
mobiel optrekje en niet de minste auto onder haar kont, dus zeg me dan maar eens of de baten nog steeds niet tegen de kosten opwegen.

BerichtGeplaatst: di nov 03, 2015 3:39 pm 

Er is, denk ik, een aanzienlijk verschil tussen wat het circus zelf meldt en wat iemand denkt waar te nemen of in de wandelgangen hoort.
De gemiddelde entreeprijs klopt al niet, want die ligt rond de € 40,-.
En zoiets geldt ook voor bijvoorbeeld het aantal werknemers. De een zal het aantal overdrijven omdat dat indruk maakt, de ander naar beneden bijstellen om de kosten te drukken.
In feite doet het allemaal niet ter zake, en de discussie verzandde dan ook danig.
Belangrijk is dat het om een prachtig circus gaat dat je zeker moet gaan zien zolang het nog kan.
Nu zijn het nog geruchten dat ze met de tournee gaan stoppen, maar een kern van waarheid heeft het vast wel.
Ja, en dan zullen we dus vaker naar München moeten. Jammer dat ze ook geen circusgebouw in het Noorden van Duitsland hebben!

BerichtGeplaatst: di nov 03, 2015 3:53 pm 

Ach en ook Krone kan altijd nog wat compacter gaan reizen.

Er is een Lacey-Farm ergens in de buurt van münchen, laat daar je leeuwen/tijgers die je in de show niet nodig hebt.
Er zijn ook vast prachtige tenten die dan wel geen 4000 mensen plaats kunnen laten nemen , maar 2000 is voor de meeste plekken ook meer dan genoeg. dan heb je ook nog 4 man personeel per trap nodig voor plaatsen aanwijzen etc. etc.

Maarja ooit hoorde ik ook dat de Familie Krone het circus ook grotendeels voor het plezier erbij heeft omdat er ook goede inkomsten uit andere projecten zijn. (grote stukken land in en rond münchen zouden tot de familie behoren)

BerichtGeplaatst: di nov 03, 2015 3:56 pm 

Nou kijk, dat bedoelde ik ook al een beetje: we kunnen wel wat denken en ons suf rekenen of het al dan niet uit kan, maar het fijne zul je er als buitenstaander nooit van weten!
Ja en een kleinere tent? Deze is toch net nieuw?

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 58 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00